Şimdi Ara

Jaspa Subaru'nun ayıbı..

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
4.591
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba. aranıza katılalı çok uzun zaman olmadı. çok severek kullandığım Subaru'mu nakit ihtiyacı dolayısıyla satmak zorunda kaldım. ancak en kısa zamanda yeni bir subaru ile tekrar aranızda olmayı planlıyorum. başımdan geçen olayı sizlerle paylaşmak istedim.

    yaklaşık 3 ay önce almak istediğim Subaru Legacy yi expertiz için Jaspa Subaruya götürdüm. tabi öncesinde arayıp ecpertiz yapıyorlar mı diye sordum ve 100 tl ye yaptıkları yanıtını aldım. uzunca bir zaman Subaru hakkında bilgi toplarken bu servisin dürüstlüğü ve iyiliği konusunda mesajlar okumuştum. açıkçası beni buraya yönlendiren bu mesajlardaki arkadaşların olumlu yorumlarıydı. İbrahim Bey le tanıştık. gayet kibar ve işini severek yapan bir adama benziyor. aracımın expertizi yapıldı. kusur olarak sadece sağ çamurlukta bir işlem olduğu onun dışında aracın orjinal olduğu söylendi. sonrasında bende kendilerinden bu söyledilerini yazılı bir expertiz evrakı olarak istedim. ibrahim bey yazılı olarak böyle bir belge veremeyeceklerini, şimdiye kadar hiç vermediklerini, sıkıntı yaşamak istemediklerini söyledi. araca bakan ustaları çok övdü, bi sıkıntı çıkmaz dedi. bende kendilerine güvendim ve aracı aldım.

    ancak geçen hafta acil nakit ihtiyacıyla aracı sattım. tabi 3 ay içerisinde 5 bin liralık zararla. aracı alacak arkadaş expertiz yaptırmak için oto98 kartala götürdü. orada yapılan expertizde kaput, sağ ön kapı, sağ arka kapı, sağ iki çamurlukta boya çıktı. ben inanamadım. kaporta ustasını çağırıp birde bizim gözümüz önünde bakmasını istedik. makinayı tuttuğu gibi söylediği her yerde boya mevcuttu. hatta sağ iki kapıdaki boya miktarı 0,1 olması gereken değer 1,2 yani normalin 12 katı. böyle bir durumun kaporta ustasının gözünden kaçamayacağını, ayrıca makinadaki değerin dışında gözle görülerek bile anlaşılabileceği söylendi. satmak istediğim insanlara çok mahçup oldum, yalancı durumuna düştüm, yerin dibine giresim geldi.. hemen orada Jaspa yı aradım. ibrahim beye durumu anlattım. "getirin efendim bir daha bakalım" dedi. bende kendisine sordum " peki ibrahim bey gerçekten buralarda boya varsa, siz bunu nasıl telafi edecek siniz?" bana verdiği cevap çok ilginçti. " efendim zaten bu işten aldığımız 100 tl, nasıl telafi edelim. ama size bir özür borçlu oluruz" dedi..bende kendilerine" keşke 100 değil 500 tl ye yapsaydınızda adam gibi yapsaydınız, o zaman bu aracı almazdım veya daha uygun bir fiyata alabilirdim" dedim. ve neticede aracımı anlaştığım fiyatın 5 bin lira daha altına satmak zorunda kaldım. elimde yazılı bir expertiz raporu olsa Jaspa ya dava açardım ve kuruşu kuruşuna da zararımı alırdım ama belge olmadığı için hiçbir şeyi ispat edemem. ibrahim beyin de neden yazılı expertiz raporu vermediğini şimdi anlıyorum. sadece sizlerle bu durumu paylaşmak istedim. teknik konularda nasıl bir servis bilemem ama expertiz konusunda nasıl olduklarını bana pahalıya patlayan bir tecrübeyle öğrenmiş oldum. sözlerinin arkasında durmadıklarını da.. amacım kimseyi aşağılamak kötülemek değil. sadece insanların işlerini doğru yapmalarını, eğer doğru yaptıklarını düşünüyorlarsa da sözlerinin arkalarında durmalarını istiyorum.







  • Söz uçar, yazı kalır..Geçmiş olsun..
  • Garantiye almak adına başka bir yerde daha ekspertiz yaptırsaydınız keşke.

    Sadece Jaspa değil, hiç bir firma artık rapor vermiyor yazılı olarak.
  • tonsilla T kullanıcısına yanıt
    Bir cok exspertiz firmasi var onlar yazili kagit veriyor keske onlara gitseydiniz

    Gecmis olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İkinci ayıbı;

    Öncelikle böyle bir konu paylaşmaktan çokta hoşnut olmadığımı belirtmek isterim ve ama yaşadığım bu kötü deneyim beni yazmaya mecbur kıldı.

    2010 Legacy'mi satınca 2005 forester Xt aldım, km ve yıl yüksek olunca araçta değişecek, bakım yapılacak çok şey çıktı. Bunlardan biriside Şarj dinamosuydu. Akü değişim sırasında

    aracın şarj dinamosunun aracı şarj etmediğini öğrendim, şarj değeri 13,0 volt un üzerine çıkmıyordu. Elektrikçi ustama aracımı götürdüm ve teşhis konuldu; konjektörler değişecekmiş ve yeni konjektör aldım, montajı yapıldı. Montaj sonrası aracın şarj değeri 14,2 volta yükseldi ama beraberinde arıza ışığı yandı. Bu yorucu süreçte sağolsun Özgür hocam imdadıma yetişti, kimsenin yapmayacağı bişeyi yaptı ve kendi aracının şarj dinamosunu verdi. 1 gün kullandım ve aracımda ne arıza ışığı yaktı ne de şarj etmeme sorunu oldu.

    Bundan dolayı olmadı yeni bir şarj dinamosu alayım hiç başım ağrımasın diye düşünürken Jaspa İbrahim beye yazdım. İbrahim beyde "bugün konjektör yarın diyot olur, en iyisi yeni bir dinamo al" diyerek beni yönlendirdi. Sipariş verdim 1461 tl ye yeni bir dinamo aldım. Ürünü alırken meblağ yüksek olunca "indirim yapar mısınız? diye sorunca İbrahim bey "önce olmaz sonra tamam Size bişeyler yaparım" dedi. Ürünün ücretini taksit olsun diye mail-order ile yaptım, çekim yapıldığında indirim yapmadığını gördüm. Kargo ücretini belki hediye eder derken 20 küsür tl kargo ücreti ödedim. İçine belki bir hediye koymuştur derken sadece ürünün geldiği gördüm. Böyle bir beklenti içine niye girdim diye sorarsanız; Forumda birçok arkadaşım İbrahim bey şöyle yüce bir insan, böyle kıymetli birisi diye övgülerde bulunuyor... neyse..

    Ürünün montajını yaptık, mutlu son olmasını isterken yine aynı sonuç şarj voltage değeri 13,0 volt üzerine çıkmıyor, Ustamda en son çare eski dinamomu tekrar revize etti, orjinal konjektörünü taktı, lehimlerini ve kömürlerini yeniledi, taktık araç normale döndü.

    Dolasıyle bende İbrahim beye ürünle ilgili dönüş yaptım, İbrahim bey forester xt lerin 13,0 volt ile şarj olduğunu ürünün normal olduğunu belirtti. Ben de bu normal değil diye ısrarcı olunca O bizim "misyonu insan kazanmak olan parayı ikinci plana atmış olan" diye tasvir edilen İbrahim bey telefonda bana nasıl bağırmaya başladı. "Ben o ürüne fatura kestim tekrar alamam, aklınız nerdeydi ? Daha önce kömürlerini değiştirseydiniz vesaire... Ustalara bana neler saydı, bir küfür etmediği kaldı, bende hala iyi niyetle ve bu tepkinin şaşkınlığı ile hala diyorum ki "abi iade edeyim ürünü ihtiyacım olan başka şeyler var, onları alayım" bir süre bağırıp kızdıktan sonra sakinleşti ve ürünü göndermemi istedi. Ürünü kargoya verdim, almayı planladığım ürünleri listeledim gönderdim. İbrahim bey dönüş yaptı ve bana şöyle dedi; " ben fatura kesdim o yüzden kdv yi iade edemem geriye kalan miktarca bişeyler alabilirsin? Yani benim 230 tl paramın üzerine kondu, geriye kalan miktara ürün gönderdi ve yeni gelen ürünlere fatura kesmemiş ama kdv li fiyatlar üzerinden göndermiş, 126 tl bana kdv ödetip kendisi bu kdv nin faturasını kesmemiş. Toplamda bana 356 tl ceza kesmiş...

    Ben hayatımda böyle bir insan görmedim, bu nasıl bir ticaret ahlakı nasıl bir insanlık bilemiyorum... Ben ürünü alıyorum ve 1 gün sonra ürün uymadığı için iade etmek istiyorum, (ki isterse faturayı çok rahat iptal edebilir), tüketiciyim ve bu benim kanuni hakkım. Ama Jaspa İbrahim bey hem kalp kırıyor, müşteri ve insan kaybediyor hemde hakkı olmayan bir paranın üzerine konuyor... ve ben hakkımı helal etmiyorum kendisine...

    Durum bu şekilde yazdığım herşeyin belgeleri elimde mevcut, kimseye iftira veya itham da bulunmuyorum, olanları yaşadığım şekliye yazdım, yaşadıklarım beni cidden çok üzdü, Sözün bittiği yerdeyim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osiiso

    İkinci ayıbı;

    Öncelikle böyle bir konu paylaşmaktan çokta hoşnut olmadığımı belirtmek isterim ve ama yaşadığım bu kötü deneyim beni yazmaya mecbur kıldı.

    2010 Legacy'mi satınca 2005 forester Xt aldım, km ve yıl yüksek olunca araçta değişecek, bakım yapılacak çok şey çıktı. Bunlardan biriside Şarj dinamosuydu. Akü değişim sırasında

    aracın şarj dinamosunun aracı şarj etmediğini öğrendim, şarj değeri 13,0 volt un üzerine çıkmıyordu. Elektrikçi ustama aracımı götürdüm ve teşhis konuldu; konjektörler değişecekmiş ve yeni konjektör aldım, montajı yapıldı. Montaj sonrası aracın şarj değeri 14,2 volta yükseldi ama beraberinde arıza ışığı yandı. Bu yorucu süreçte sağolsun Özgür hocam imdadıma yetişti, kimsenin yapmayacağı bişeyi yaptı ve kendi aracının şarj dinamosunu verdi. 1 gün kullandım ve aracımda ne arıza ışığı yaktı ne de şarj etmeme sorunu oldu.

    Bundan dolayı olmadı yeni bir şarj dinamosu alayım hiç başım ağrımasın diye düşünürken Jaspa İbrahim beye yazdım. İbrahim beyde "bugün konjektör yarın diyot olur, en iyisi yeni bir dinamo al" diyerek beni yönlendirdi. Sipariş verdim 1461 tl ye yeni bir dinamo aldım. Ürünü alırken meblağ yüksek olunca "indirim yapar mısınız? diye sorunca İbrahim bey "önce olmaz sonra tamam Size bişeyler yaparım" dedi. Ürünün ücretini taksit olsun diye mail-order ile yaptım, çekim yapıldığında indirim yapmadığını gördüm. Kargo ücretini belki hediye eder derken 20 küsür tl kargo ücreti ödedim. İçine belki bir hediye koymuştur derken sadece ürünün geldiği gördüm. Böyle bir beklenti içine niye girdim diye sorarsanız; Forumda birçok arkadaşım İbrahim bey şöyle yüce bir insan, böyle kıymetli birisi diye övgülerde bulunuyor... neyse..

    Ürünün montajını yaptık, mutlu son olmasını isterken yine aynı sonuç şarj voltage değeri 13,0 volt üzerine çıkmıyor, Ustamda en son çare eski dinamomu tekrar revize etti, orjinal konjektörünü taktı, lehimlerini ve kömürlerini yeniledi, taktık araç normale döndü.

    Dolasıyle bende İbrahim beye ürünle ilgili dönüş yaptım, İbrahim bey forester xt lerin 13,0 volt ile şarj olduğunu ürünün normal olduğunu belirtti. Ben de bu normal değil diye ısrarcı olunca O bizim "misyonu insan kazanmak olan parayı ikinci plana atmış olan" diye tasvir edilen İbrahim bey telefonda bana nasıl bağırmaya başladı. "Ben o ürüne fatura kestim tekrar alamam, aklınız nerdeydi ? Daha önce kömürlerini değiştirseydiniz vesaire... Ustalara bana neler saydı, bir küfür etmediği kaldı, bende hala iyi niyetle ve bu tepkinin şaşkınlığı ile hala diyorum ki "abi iade edeyim ürünü ihtiyacım olan başka şeyler var, onları alayım" bir süre bağırıp kızdıktan sonra sakinleşti ve ürünü göndermemi istedi. Ürünü kargoya verdim, almayı planladığım ürünleri listeledim gönderdim. İbrahim bey dönüş yaptı ve bana şöyle dedi; " ben fatura kesdim o yüzden kdv yi iade edemem geriye kalan miktarca bişeyler alabilirsin? Yani benim 230 tl paramın üzerine kondu, geriye kalan miktara ürün gönderdi ve yeni gelen ürünlere fatura kesmemiş ama kdv li fiyatlar üzerinden göndermiş, 126 tl bana kdv ödetip kendisi bu kdv nin faturasını kesmemiş. Toplamda bana 356 tl ceza kesmiş...

    Ben hayatımda böyle bir insan görmedim, bu nasıl bir ticaret ahlakı nasıl bir insanlık bilemiyorum... Ben ürünü alıyorum ve 1 gün sonra ürün uymadığı için iade etmek istiyorum, (ki isterse faturayı çok rahat iptal edebilir), tüketiciyim ve bu benim kanuni hakkım. Ama Jaspa İbrahim bey hem kalp kırıyor, müşteri ve insan kaybediyor hemde hakkı olmayan bir paranın üzerine konuyor... ve ben hakkımı helal etmiyorum kendisine...

    Durum bu şekilde yazdığım herşeyin belgeleri elimde mevcut, kimseye iftira veya itham da bulunmuyorum, olanları yaşadığım şekliye yazdım, yaşadıklarım beni cidden çok üzdü, Sözün bittiği yerdeyim...

    Faturayı isterse iptal eder ve kdv sorunu yaşamaz. Ancak kanuni olarak geri alma mecburiyeti yok. Sadece uzaktan ve kapıdan satışlarda ki o da her tür uzaktan satışta yok böyle bir hak var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • JASPA da 25.000 bakımımı yaptırdım. Bence de İbrahim bey SUBARU ya çok emek vermiş olduğu ve tecrübesi yüzünden tercih sebebi ve yaklaşım bilen bir beyefendi.

    Elbette bazen herkes hata yapar, ekspertiz de sorun yaşayan arkadaşa üzüldüm olmasa iyiydi tabii ve belki telafi için farklı bir çözüm bulunabilirdi.
    Kendi bakım tecrübemden ve İbrahim beyin yaklaşımından para odaklı olmadığını ve özellikle de orijinal parça kullanmanın değerini bildiğini anladım. Kendisinden muadil parça sorgulandığında yardımcı olmak için bilgi paylaşırken bile yüzünü ekşittiğini gördüm.

    Orijinal parça ithalatı ve bu parçaları makul fiyata sundukları için bence JASPA, SUBARU kullanıcıları arasında önemli bir boşluğu dolduruyor.

    Ayrıca SUBARU özel bir marka ve çok sayıda olmayan kullanıcısına hizmet veren özel ve yetkili servisleri çoğunlukla başarılı ve düzgün insanlar.

    Arada yaşanan sıkıntılar var tabii ama sanki servise giren SUBARU sayısına oranla çok yüksek sorunlar yok gibi görünüyor.

    Son olarak her türlü serviste ve kullanımda sıkıntı yaşamamak için aracımızı kendimizin olabildiğince iyi tanıması ve her türlü servis müdahalesine belirli bir bilinç ile yaklaşmamız en iyisidir diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Thai-Fun -- 22 Eylül 2017; 14:41:9 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: osiiso

    İkinci ayıbı;

    Öncelikle böyle bir konu paylaşmaktan çokta hoşnut olmadığımı belirtmek isterim ve ama yaşadığım bu kötü deneyim beni yazmaya mecbur kıldı.

    2010 Legacy'mi satınca 2005 forester Xt aldım, km ve yıl yüksek olunca araçta değişecek, bakım yapılacak çok şey çıktı. Bunlardan biriside Şarj dinamosuydu. Akü değişim sırasında

    aracın şarj dinamosunun aracı şarj etmediğini öğrendim, şarj değeri 13,0 volt un üzerine çıkmıyordu. Elektrikçi ustama aracımı götürdüm ve teşhis konuldu; konjektörler değişecekmiş ve yeni konjektör aldım, montajı yapıldı. Montaj sonrası aracın şarj değeri 14,2 volta yükseldi ama beraberinde arıza ışığı yandı. Bu yorucu süreçte sağolsun Özgür hocam imdadıma yetişti, kimsenin yapmayacağı bişeyi yaptı ve kendi aracının şarj dinamosunu verdi. 1 gün kullandım ve aracımda ne arıza ışığı yaktı ne de şarj etmeme sorunu oldu.

    Bundan dolayı olmadı yeni bir şarj dinamosu alayım hiç başım ağrımasın diye düşünürken Jaspa İbrahim beye yazdım. İbrahim beyde "bugün konjektör yarın diyot olur, en iyisi yeni bir dinamo al" diyerek beni yönlendirdi. Sipariş verdim 1461 tl ye yeni bir dinamo aldım. Ürünü alırken meblağ yüksek olunca "indirim yapar mısınız? diye sorunca İbrahim bey "önce olmaz sonra tamam Size bişeyler yaparım" dedi. Ürünün ücretini taksit olsun diye mail-order ile yaptım, çekim yapıldığında indirim yapmadığını gördüm. Kargo ücretini belki hediye eder derken 20 küsür tl kargo ücreti ödedim. İçine belki bir hediye koymuştur derken sadece ürünün geldiği gördüm. Böyle bir beklenti içine niye girdim diye sorarsanız; Forumda birçok arkadaşım İbrahim bey şöyle yüce bir insan, böyle kıymetli birisi diye övgülerde bulunuyor... neyse..

    Ürünün montajını yaptık, mutlu son olmasını isterken yine aynı sonuç şarj voltage değeri 13,0 volt üzerine çıkmıyor, Ustamda en son çare eski dinamomu tekrar revize etti, orjinal konjektörünü taktı, lehimlerini ve kömürlerini yeniledi, taktık araç normale döndü.

    Dolasıyle bende İbrahim beye ürünle ilgili dönüş yaptım, İbrahim bey forester xt lerin 13,0 volt ile şarj olduğunu ürünün normal olduğunu belirtti. Ben de bu normal değil diye ısrarcı olunca O bizim "misyonu insan kazanmak olan parayı ikinci plana atmış olan" diye tasvir edilen İbrahim bey telefonda bana nasıl bağırmaya başladı. "Ben o ürüne fatura kestim tekrar alamam, aklınız nerdeydi ? Daha önce kömürlerini değiştirseydiniz vesaire... Ustalara bana neler saydı, bir küfür etmediği kaldı, bende hala iyi niyetle ve bu tepkinin şaşkınlığı ile hala diyorum ki "abi iade edeyim ürünü ihtiyacım olan başka şeyler var, onları alayım" bir süre bağırıp kızdıktan sonra sakinleşti ve ürünü göndermemi istedi. Ürünü kargoya verdim, almayı planladığım ürünleri listeledim gönderdim. İbrahim bey dönüş yaptı ve bana şöyle dedi; " ben fatura kesdim o yüzden kdv yi iade edemem geriye kalan miktarca bişeyler alabilirsin? Yani benim 230 tl paramın üzerine kondu, geriye kalan miktara ürün gönderdi ve yeni gelen ürünlere fatura kesmemiş ama kdv li fiyatlar üzerinden göndermiş, 126 tl bana kdv ödetip kendisi bu kdv nin faturasını kesmemiş. Toplamda bana 356 tl ceza kesmiş...

    Ben hayatımda böyle bir insan görmedim, bu nasıl bir ticaret ahlakı nasıl bir insanlık bilemiyorum... Ben ürünü alıyorum ve 1 gün sonra ürün uymadığı için iade etmek istiyorum, (ki isterse faturayı çok rahat iptal edebilir), tüketiciyim ve bu benim kanuni hakkım. Ama Jaspa İbrahim bey hem kalp kırıyor, müşteri ve insan kaybediyor hemde hakkı olmayan bir paranın üzerine konuyor... ve ben hakkımı helal etmiyorum kendisine...

    Durum bu şekilde yazdığım herşeyin belgeleri elimde mevcut, kimseye iftira veya itham da bulunmuyorum, olanları yaşadığım şekliye yazdım, yaşadıklarım beni cidden çok üzdü, Sözün bittiği yerdeyim...

    Faturayı isterse iptal eder ve kdv sorunu yaşamaz. Ancak kanuni olarak geri alma mecburiyeti yok. Sadece uzaktan ve kapıdan satışlarda ki o da her tür uzaktan satışta yok böyle bir hak var.

    kanuni olarak geri alma mecburiyetide var. sonra gönderdiği parçalara fatura kesmemiş @osiiso maliyeye şikayet et birde onun üstüne hem cezasını çeksin hemde kaçırdığı vergiden sana pirim veriyorlar normalde yolda bulsan alma derim ama 100lira için okadar takla atan adama 3kuruşluk adama değer




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.