Şimdi Ara

Ford Fiesta Bakımsız Akülü mü?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,

    2011 model Ford Fiesta aracım birkaç ay önce akünün zayıflamasından ötürü marş basmamıştı; takviye kablosuyla çalıştırmıştım. O günden sonra aracı akü yönünden özenli kullanmama rağmen geçen sabah yine çalışmadı.

    Aküye saf su takviyesi yapmak istedim ama hücrelere ulaşabileceğim kapakları göremedim. Bu aracın aküsü bakımsız akü müdür acaba?

    Akü üzerindeki indikatörde renk yeşil.

    Ne tavsiye edersiniz? Yine takviye kablosuyla çalıştırıp hiçbir şey olmamış gibi devam mı edeyim, aküyü söküp şarj mı ettireyim, yoksa yeni akü mü alayım?



  • siz bence bir oto elektrik cisine gidin.?. hem aküyü hem şarz dinamosunu ölçtürün.

    sorun ikisinden birin'de.?..ve çözümü doğru yönde çözmüş olursunuz.?..ve ayrıca akünün yeşil işaretine

    aldanmayın takıla biliyor.?.

    ve dikatime takılan bir durm var genelde yaparız.aracınızda gündüz far ve'ya sis lambası yakıyormusunuz.?.

    şayet böyle bir durum'da varsa akü yeterli şarz olamaz..?.


    sevgiyle kalın...


    efsanemühendis...zkz..
  • Akünün içinde yeşil gösteren parça asit yoğunluğuna göre hareket eder. Dolayısıyla asit şarjlı durumu gösterirken plakalar ölü ise akü verimi düşer. Genelde bakımsız da olsa akülerin doldurma kapakları küçük bir operasyon ile ortaya çıkartılabilir. Akünün üst kısmındaki uzunlamasına duran etiketin altında yada etiketin altına yüzeye sıfır duran ince ve basitçe yapıştırılmış olan plastik bir plakayı sökünce kapaklara ulaşabilmeniz lazım. Olur da ulaşırsanız seviyeyi tamamlayıp şarj ettirin bir yerde ama büyük ihtimal ile akünüz ölü durumdadır yani plakalarda kalıcı hasar oluşmuştur. Bu durum kısa süreli ve düşük verimli olarak geri dönüştürülebilir ama hiç olmadık bir yerde yolda kalırsanız bedeli yeni bir akü almaktan çok daha pahalıya malolur. Tavsiyem aküyü yine de inceleyip takviye edin su ile ama su eksilmesi durumunda plakalar açıkta kalmış ise zaten ölmüştür o açıkta kalan yerler ve bu akü kapasitesini de düşürür.




  • Yorumlariniz icin tesekkurler.

    Sis farlari ve soguk havalarda camlarin bugusunu cozmek icin kalorifer genelde acik oluyor.

    Tavsiyelerinize gore en iyisi oto elektrikcisine gidip olcum yaptirip sonucuna gore karar vereyim.

    Burda da malesef gunluk hayatta yasadigimiz bazi tecrubelerden oturu hep bir soru isareti kaliyor. Acaba akude problem olmamasina ragmen elektrikci sirf aku satabilmek adina durustlukten taviz verir mi diye.

    Neyse artik oyle olsa dahi 150-200 liraya akuyu yenileyip kafami rahatlatmis olurum.

    @efsanemühendis @Sozuak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence çöp olmuş. Test sonucunu yazın lütfen.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.