Şimdi Ara

Arabam İlk seferde çalışmıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
412
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Accent era diesel arabam var.Şu sıralar sorun yaşamaya başladım.Bazen çalıştırmak için 2 3 kez marşa basmam gerekiyor bazen tek seferde çalışıyor.
    Aküyü yeni değiştirdim.
    Yakıtı 2. çubuğun altına pek düşürmüyordum yakın zamanda 2. çubuğun altında kullanıyorum parça parça yakıt alıyorum.
    Arabadan pek anlamam.Aklıma mazot filtresi geldi.15.000 km önce değiştirmiştim.Acaba sorun bu olabilir mi?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rbcp

    Accent era diesel arabam var.Şu sıralar sorun yaşamaya başladım.Bazen çalıştırmak için 2 3 kez marşa basmam gerekiyor bazen tek seferde çalışıyor.
    Aküyü yeni değiştirdim.
    Yakıtı 2. çubuğun altına pek düşürmüyordum yakın zamanda 2. çubuğun altında kullanıyorum parça parça yakıt alıyorum.
    Arabadan pek anlamam.Aklıma mazot filtresi geldi.15.000 km önce değiştirmiştim.Acaba sorun bu olabilir mi?

    Yakıt filtresini özelliğini kaybetmiş değiştirin hemen
  • liverpol kullanıcısına yanıt
    Sağolun hocam.
  • Kızdırma bujileri gitmiş olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilteris_ kullanıcısına yanıt
    Mazot filtresi 50 tl'ydi yanlış hatırlamıyorsam.Sizin söylediğiniz sorun ne kadara patlar hocam?
  • Yakıt filitresi özelliğini nasıl kaybediyomuş arkadaşa bakmayın çoğu aracın mazot filitresi orjinal ise 30000 km de bir değişiyor. Sizin sorun enjektörlerde veya kızdırma bujisi ile alakalı olabilir.
  • ozgur_gs_91 O kullanıcısına yanıt
    Umarım enjektörde değildir internette biraz araştırma yaptım 1500 lira falan fiyat hocam.En iyisi yakın zamanda götürmek.
  • Hocam bende mazot filtresinde sıkıntı olcağını sanmıyorum. Sorun ateşleme sisteminde büyük iht. Bana kızdırma bujisi gibi geldi. Enjektör zor ihtimal öyle kolay bozulsaydı bizim taksi bozulurdu. Ama direk sorunu bulmak imkansız gibi bişey.

    En iyisi bi ustaya götürün sorun büyümeden çözün, iyi akşamlar.

    Edit: Arabanın km si yüksekse enjektörde olabilir. Umarım değildir tabii.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yukseluc98 -- 28 Ocak 2015; 21:48:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Muhtemel birkaç sebebi olabilir:

    1. Marş motoru

    2. Akü zayıflığı (Akü yeni değiştiğine göre bu ihtimali eliyoruz)

    3. Yakıt pompası

    4. Enjektörlerde tıkanma.

    Eğer marş motoru ve yakıt pompasından eminsen, enjektörler için Würth'ün yakıt katkısını kullanabilirsin, enjektör kaynaklı geç marş alma sorunlarını çözmede oldukça etkilidir.
  • Aküde sorun olsa araç hiç marş yapmaz.
    Marşta sorun olsa araç hiç çalışmaz.
    Kızdırma bujilerinden birinde ya da bir kaçında sorun varsa araç arada bir çalışmamazlık yapabilir. Nedeni siz anahtarı çevirdiğinizde hareket sırası sağlam kızdırma bujisinin bağlı olduğu silindirdeki pistonda ise çalışır ve tekleyerek çalışmasına devam eder. ( Aynı zamanda bu durumda ise araç arızalı kızdırma bujisininin bağlı olduğu pistonda havayı ısıtamadığından patlamayı gerçekleştiremez ve mazot çiğ kalır. Kurum yapar ve egzozdan siyah duman olarak çıkar. Kokusu da rengi de yağ yakan araçların dumanı gibi olduğundan yağ çubuğunu sık sık çekip azalma olup olmadığını kontrol ederek çiğ mazot mu yoksa yağ mı anlayabilirsiniz. )
    Kızdırma bujilerinin hepsi arızalı olduğunda araç çalışmaz çünkü silindirdeki hava ısınamadığından patlama gerçekleşemez.
    Anlattığınız olayın yaşanmasındaki ilk bakılacak yer burasıdır. Fazla maliyetli sayılmaz. Kızdırma bujisinin yan sanayisi 15-20 tl 4 adet alırsın 60-80 tl parça tutar. Ama işçiliği biraz ballıdır. Sanırım 120 tl' den aşağı kimse silindire girmek istemez. ( Bu arada silindir kapağı falan sökülmüyor benzinli araçta buji değiştirme işlemiyle aynı motor bloğunun arkasından sökülüyor. Eğer sorun buysa söküldüğünde kızdırma bujilerinde ilk göreceğin şey kafalarının yanmış olması. Kimi patlama sırasında yanmıştır der. Kimi marş yapmadan önce kızdırma bujisi ışığının sönmesini beklemediğin için yanmıştır der. Bana 2. seçenek daha mantıklı geliyor. Çünkü patlamanın şiddeti değişmediğini göz önüne alırsak patlama sırasında yanacak olsa ilk marşta yanması gerekir ki yanacak malzemeyi neden koysunlar. Şimdi gelelim yan sanayi parçanın sizi etkileyecek kısmına parça dediğim gibi ışıkları beklemeden marş yaptığınız sürece 20.000 de bir yanar ya da ısıya orjinali gibi dayanamadığı için patlar. Patladıkça biz değiştiririz. Zahmetsiz 120 tl işçilik sen düşün. Almışken orjinalini al derim.
    Eğer sorun buysa sunu tavsiye edeyim sana. Altındaki aracın kızdırma bujisi ışığı yaklaşık 4 saniye yanar. O ışık söndüğü anda marş yapabilirsin. Hava yastığı ışığınsa yaklaşık 6 saniyede söner. Sana tavsiyem hava yastığı ışığı söndüğü anda marş yapman çünkü arabanın kitapçığında da bu bilgiler yazar. Kızdırma bujisinin ışığı söndüğü andan 10 saniye sonra marş yapmak kızdırma bujisini hiç çalıştırmamış gibi yani silindir içini hiç ısıtmamış gibi marş yapmak demektir. Bu da kızdırma bujisine yüklenen dengesiz elektrikle kızdırma bujisinin yanmasına neden olur.
    Aynı zamanda parçanın adı ısıtma bujisi olarakta çok sık geçmektedir.
    Ama buradan önce birşeye daha bakmanı istiyorum. Turbo radyatöründen motor bloğuna giden hortumu takip ettiğinde hortumun en sonunda ve hortumun sol tarafında baş parmağınla işaret parmağını birleştirdiğinde tam olarak ortada kalan boşluk ebatlarında dişli gibi görünen demir parça ve üstünde iki kollu onu sarmış bir şekilde duran plastik göreceksin. Marş yapmadan önce o plastiğin konumuna dikkat et. Marş yap araç çalışmazsa onu sol tarafın dibine getir tekrar marş yapmayı dene. Aslında bu senin durumunla pek alakalı bir durum değil ama yine de denemekte fayda var.
    NOT: Dikkat et gereksiz marş yaptırıp marşı yakma.

    Eğer sorun kızdırma bujisi değilse bir sonraki aşamaya zaten götürdüğün usta bakacaktır. Anlatmama gerek yok. Bu arada benim anlattıklarım senin aracında olabilecek durumlar. Biliyorum o aracı hatta kronikleşmeye başladı 2009-2012 makyajlı kasa era ise şarj dinamosunun kafası değişim istiyor. 70 tl yan sanayi 100 tl orjinal 70 tl'de işçilik ücreti vardır. Bu da sık yaptığımız bir değişim olduğundan aklımda kalan birşey.

    Burada bunu anlatmamın nedeni senin yapman değil tabi ki sadece durumu anlamana yardımcı olmaktı. Bu işin okulunu okumuş değiliz sonuçta yanlışlarımız varsa affola.




  • yakıt pompası...başıma geldiği için yazıyorum...pompa özelliğini kaybettiiğiğiğnde veya aksadığında depodan arabayı çalıştırcak kadar yakıtı pompalayamaz hale geliyor.bu da pompanın yakıtı yetiştirmek için bir kaç defa çalışmasına dolayısıyla bir kaç defa marşa basmaya neden oluyor ve haliyle araba geç çalışmış oluyor.
  • Hepinize ayrı ayrı çok teşekkür ederim.En yakın zamanda bir sanayiye gideceğim.

    @ercan915
    Ustam valla roman yazmışsın arabadan gram anlamam söylediklerin çok yararlı oldu.Dediğinide yarın yapıcam çok sağol.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.