Şimdi Ara

GTX 970, 3.5 GB bellek atanma hatası - kart 175GB/s!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.538
Cevap
8
Favori
59.774
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
31 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

    • Arkadaşlar, olay resmiyet kazandı. Birçok inceleme editörü, Nvidia'nın yanıtını derledi. [TechPowerUp - "Konu Derinleşiyor"][Nvidia'nın yanıtı][Kaynak 1 - PcPer][Kaynak 2 - TechReport][Kaynak 3 - TechPowerUp][Kaynak 4 - Guru3D][Kaynak 5 - Extremetech][Kaynak 6 - PCGH]
    • Nvidia'nın resmi açıklaması 2 saat sonra şu bağlantıda izlenebilir: [PcPerspective - GTX 970'in Gizlenen Dosyası]

      "GTX 970 hakkında Bazı Sırlar:
      Evet, o GeForce GTX 970 kartınızdaki son 0.5GB bellek kümesi, ilk 3.5GB'tan daha YAVAŞ çalışıyor. Daha ilginç olanı neden öyle yaptığı ve neden aksi takdirde zannetmiş olacağınızdan sonucun daha iyi olduğu. Dün akşam, NVIDIA’nın Şef GPU mühendis VP'si Jonah Alben ile bu özel konuyla ilgili konuşma fırsatı bulduk ve niçin oyuncuların gördüğünü zannettiği şeyi gerçekten gördüğüne dair detaylı bir açıklama ve GM204 sürümü Maxwell mimarisi üzerine yeni açıklamalar edindik.
       GTX 970, 3.5 GB bellek atanma hatası - kart 175GB/s!

      GTX 970 bellek sistemi

      İster inanın, ister inanmayın, bu şema üzerinde GTX 970'in bellek sorunu üzerine tartışıldığını duyduğunuz tüm meseleler açıklanacak. Yukarıda gördüğünüz 13 erişilebilir SMM, her biri 128 CUDA çekirdeği ile toplamda 1664 gölge birimini beklendiği üzere sağlıyor (3 karartılmış SMM, tam bir GM204/GTX 980'den kapatılanları temsil ediyor). Ama buradaki en önemli nokta olan bellek sistemi, bir crossbar arayüzü ile SMM'lere bağlanır. Bu arayüz 8 yolakta L2 önbelleklere ve bellek kontrolcülere sahiptir, bir GTX 980'de hepsinden faydalanılır. GTX 970'te ise, bunlardan 7 yolağı etkindir, bir küme L2 önbellek ve ROP birimini beraberinde götürür; fakat 32 bit bellek kontrolcü bölümü geride kalır.
       GTX 970, 3.5 GB bellek atanma hatası - kart 175GB/s!

      Bu basit açıklamadan kulağınıza girmesi gereken iki şey var. Birincisi, ilk incelemelere rağmen ve Nvidia'nın sağlamış olduğu bilgiye rağmen, GTX 970 aslında DAHA AZ ROP ve DAHA AZ L2 önbellek taşıyor GTX 980'den. Nvidia bunun kartın mimari işlevselliğinin nasıl çalıştığının anlaşılmasında rehber incelemelerdeki bir hata ve mühendislik takımı ile tanıtım PR çalışanları arasındaki bir iletişim aksaklığından kaynaklandığını söylüyor. Bu da GTX 970'in, 64 ROP ve 2048 KB L2 önbelleğe sahip GTX980'e nazaran, 56 ROP ve 1792 KB L2 önbellekle geldiği anlamına geliyor. Kişiler ROP sayım farkının bir performans darboğazı oluşturacağından yakınmaya başlamadan önce, aklımızda tutmamız istenen GTX 970'teki bu 13 SMM biriminin toplamda ancak 52 ROP saat başına piksel döngüde çalışabileceğini ve 7 bölmelik sekizer ROP parçalarının 56 ROP saat başına piksel aktarabileceği aklımızda tutmamız isteniyor. Darboğaz SMM'lerde deniyor, ROP'ların aksine.
      "En yüksek veri akış hızının nasıl bellek kontrolcülerin ayrılmasına rağmen GTX 970'te 224 GB/s hızda kalabildiğini merak edenlere Bay Alben bu hızın SADECE iki bellek verialanının da eş zamanlı erişildiği takdirde sağlanabildiğini açıkladı.
       GTX 970, 3.5 GB bellek atanma hatası - kart 175GB/s!

      Tam GTX 980 yonga şeması

      İkinci olarak, kesilmiş SMM birimlerinin performans sorunları veya bellek sistem karmaşıklığı ile alakası olmadığı ortaya çıkmış oldu.

      Her GTX 980'de L2 önbelleklerin bağlandığı ROP kümelerinin herbiri, doğrudan GM204 bellek arayüzünün 32 bit'lik bir parçasına, oradan da 512MB'lık kart üzerindeki bellek modüllerine bağlanıyor. GTX 970'in tasarım aşamasındayken Nvidia, Maxwell'e mahsus yeni bir şekilde kartın düzenini Kepler ve daha öncesindeki mimarilerde mümkün olmayan daha verimli bir şekilde yerleştirdi. Maxwell'in ayarlanabilirliği Nvidia'ya, L2 önbellek ve ROP birimlerinin bir kümesini kapatmasının eşliğinde "yakındaşlık arayüzü" ile geride kalan tüm bellek kontrolcü parçalarını çalıştırmasına imkan tanıdı. Bu sefer de, SMM'lerin L2 arayüzü ile iletişim kurduğu her iki DRAM sırası(sağdaki) endişelere kapı araladı.
      GTX 980 üzerine bir kısa not düşelim: bellek veriyolunda soldan sağa tam bir erişim, 1KB'lık bellek geçiti gereksinimi taşıyor, tüm 4GB kapasiteye erişmeye yetecek kadar. Fekât; GTX 970 ve onun değiştirilen tasarımında işler farklı şekilde yürümek durumunda. Aynı şekilde bellek veriyolunu aşacak olsaydık, 4GB verialanı üzerinde, yedinci crossbar yolağı her zaman iki kat fazla erişim talebi ile karşılaşacaktı diğer yolaklardan - çünkü üzerine fazladan iki bellek sırası ekli. Kısa dönemde bu kabul olabilir, bellek yolundaki iş sıralaması vesilesiyle. Fekât; uzun dönemde bu yedinci crossbar yolağı tamamen dolu olacak ve diğer portlardan iki kat fazla taleple karşılaşmak durumunda kalacak, dolayısıyla diğerleri de yarı zamanlı çalışmaya mecbur kalacak ki; diğer yolağın iki katı iş yüküyle peşpeşe çalışabilsinler. Yani bantgenişliği, toplamda kuramsal zirvesinin yaklaşık YARISI KADAR olabilir. Bu GPU'nun beklenilen performans ve verim çizgisinden farkedilir ölçüde eksik değerlendirilme ortaya çıkartır, bellek bantgenişliğine bağlı bir engel dolayısıyla.

      Lafın esirgemeyelim, yeri gelmişken: 0.5GB belleğe erişim, kendi başına ve başka etkiler olmadan ancak YEDİDE BİRİ hızda olabilir, geride kalan 3.5 GB bellek kümesine nazaran.
      Bunu çevirmek için, Nvidia bellekleri iki havuza ayırmış, yedi DRAM sırasına erişen bir 3.5 GB havuzu ve diğer bir 0.5GB'lık sekizinci DRAM sırasına erişen havuz. Büyük, asıl havuza ÖNCELİK verilmiş ve erişim beklendiği şekilde 1-2-3-4-5-6-7-1-2-3-4-5-6-7 sırasıyla her crossbar yolağından aynı talep hızında erişiliyor, bu sebeple de bantgenişliği dengeli ve zirvede kullanılabilir. Ve ÇOĞUNLUĞU oluşturan birçok oyundaki gereksinimin 3.5GB bellek miktarından daha az veri alanlarına denk düşmesi bu belirlemenin isabetli olduğunu düşündürüyor. Bellek verialanı erişimi ihtiyacınn 3.5GB üzerine çıktığı anlarda ise işler biraz hareketlilik kazanıyor.

      Bir kez daha lafımızı esirgemeyelim: 0.5 GB belleğe erişim, kendi halinde ve başka tesir altında olmadan, "öncelikli" 3.5 GB ana bellek bölümünden 1/7 daha yavaş gerçekleşecektir. Ortada dolanan "Nai Ölçütü" sonuçlarına bakacak olursanız, gördüğünüz TAM DA BU.

       GTX 970, 3.5 GB bellek atanma hatası - kart 175GB/s! GTX 970, 3.5 GB bellek atanma hatası - kart 175GB/s!

      Soldaki sonuçlara dikkat edin: 22.35 GB/s neredeyse tamâmen 150 GB/s'nin yedide biri


      Ancak oyun konularına bunun net sonucu ise çok daha az farkedilebilirken, peki neden durum böyle? Herşey, belleğin işletim sistemi tarafından uygulamalara ve oyunlara nasıl atandığına bakıyor. Bir oyun tarafından bellek talep edilirken, işletim sistemi birçok değişkene bakarak bellek bölümlerini tayin ediyor. Bunlar, oyunun istediği tam veri adresinin hangisi olduğuna, işletim sisteminin hangi kesimleri atamasının mümkün olduğuna ve yazılımın hangi düzendeki sıralı erişimi takip ettiğine bağlı. Bellekler hiçbir zaman aynı şekilde erişilmez, bilgisayar oyunları için bile.

      Bir oyun 3GB görüntü belleği atamışsa, bunun ân be ân sadece 500MB bir miktarını kullanıyor, geride kalanını ise aralıklarla gereği üzerine kullanıyor olabilir. Sıkıştırılmış dokular, diğer içerikler kadar zaman erişim sınırlı değildir ve çok bir performans götürüsü olmadan bellekte dolanabilirler. Hiçbir atanmış görüntü belleği aynı değildir ve dolayısıyla saklanan büyük bellek kesimleri nadiren anlık olarak hepsi birden kullanılma ihtiyacı taşır.

      Günümüz oyunları çoktan birden çok görüntü bellek havuzlarına sahiptir - gpu üzerindekiler ve PCI Express kapısı üzerinden de sistem belleği üzerindekiler. GTX 970 ve onun 3.5 GB/0.5GB ayırımı ile, işletim sisteminin işe yarar halde yönetmesi için bu sefer de bir üçüncü bellek havuzu bunlara eklenir. EVEt, bu GTX 970 kartlarındaki 0.5GB'lık ikinci bellek havuzu, 3.5GB'lık verialanından daha yavaştır; ancak bu PCI Express kapısı üzerinden erişilebilen sistem belleğinden ise en az DÖRT kat daha hızlıdır. Nvidia'nın o zaman hedefi, işletim sisteminin kullanacağı 3.5 GB'lık bellek kapasitesine ilk erişmek, sonra da 0.5GB'lık 8. huzmeye eriştikten sonra ancak gerekirse sistem belleğinden taleplere ilerlemek olmalıdır.

      Sorun o zaman, GTX 970'teki ikili bellek ayrımı düzeneğinin, gerçekteki performansa götürüsünün nedir? Her ne kadar Alben Bey, söyleşide kesin net bir sayıyı ortaya koyamasa da, bizi kartın 3.5GB'tan az ve 3.5-4GB arasında verialanı talebinin olacağı kişisel oyun testlerini yapıp farkları bulmamız için teşvik etti. GTX 980 ile GTX 970 arasındaki farklı sonuçları kıyaslayarak, zayıf bellek havuzunun oyun tecrübesi ve bellek erişimi arasındaki etkiyi yakalayabileceğimizi söyledi. Sorunun ve performanstaki sıkıntının temelde, işletim sisteminin yazılım talep döngülerini iyi yakalayıp, bu havuzları iyi değerlendirip daha seyrek ve esnek zaman aralıklarında erişilecek verileri küçük havuza yerleştirebilme başarısında yattığını söyledi.

      Nvidia uygulama başarımı laboratuvarlarının, böyle olguları örneklemek için çalışmaya devam ettiğini ve bu konuda erişilen ortak karara göre bunların %4-6 oranında gerçekleştiğini söyledi. Bir GTX 970'in bu gibi bir bellek düzeneğine sahip olmadığı takdirde şimdiki GTX 970'lerden yüksek bantgenişliği olguları altında %4-6 daha hızlı çalışacağını söyledi. Açık ki; bizim isabetli test edebileceğimiz birşey değil bu - biz GTX 970'i bu kesilmiş L2/ROP kümesi olmadan çalıştıramıyoruz, Nvidia'nın aksine. Tek yapabileceğimiz referans GTX 980 ile referans GTX 970 arasındaki performansı kıyaslamak ve farkı elimizden geldiği kadar ölçmek olabilir ve bu, bu haftaki hedefimiz.

      500MB'lık belleğe tek başına erişmek daha yavaş. 500MB belleğe 4GB toplamın parçası olarak erişmek, işleri %4-6 yavaşlatıyor, en azından Nvidia'nın lafına göre. O halde şimdi cevaplaması zor bir soru karşımıza çıkıyor: Nvidia bize YALAN MI SÖYLEDİ?

      Şirket bize daha baştan GTX 970'te kaybolan L2 ve ROP bölümüne dair en ufak bir aydınlatmada bulunmadı, bu bir iç yazışma iletişimsizliği dahi olsa. "GTX 970'in 3.5 GB kart olarak mı bilinmesi gerekir?" sorusu ise daha işin içinden çıkılmaz bir tartışma. Kartta 4GB bulunuyor ve siz bu 4GB'a istediğinizde kesinlikle erişebiliyorsunuz, oyun ve işletim sistemi her ne zaman erişmeye gerek görmüşse. Bununla birlikte, belleğin 1/8'İ ancak çok daha yavaş bir şekilde erişilebilir geride kalan 7/8'den - her ne kadar bu 1/8'lik erişim sistem belleğimize PCI Express üzerinden erişmekten 4 kat daha hızlı bile olsa. Nvidia, bu mimarinin gerektiği gibi çalıştığını ve işe yarar bir işletim sisteminin yazılım talep döngülerine hakim bir şekilde gerçek performanstaki tesiri gözardı ediebilecek seviyelere düşürebileceğini söylüyor.

      GTX 970'in performansı elimizde olan performans - bu bilgi olağanüstü ilginç ve bir miktar tartışmayı doğuracak kadar su götürür; ancak sonuçta GTX 970'in çok da değişmesi gerekmiyor.
      Maxwell mimarisinin ayarlanabilirliği Nvidia'ya bu tercih hakkını sağladı. GTX 970 Kepler mimarisi ile çizilmiş olsaydı, şirketin sağ taraftaki L2/MC parçasını tümden kapatması gerekecekti - 192 bit bellek veriyolu ile 3GB verialanı olan bir kartla sonuçlanacaktı. GM204 Nvidia'ya bunu aşma ve 256 bit 3.5GB/0.5GB bellek düzeneğiyle belli ki daha avantajlı performans sunmasına imkan tanıdı.


      Farklı bir isimlendirmeyle kartı 4GB olarak tanıtmak yerine Nvidia, daha yavaş olsa bile performanstaki etkisinin hiç yoktan iyi olduğunu belirterek ek bir de 500MB'lık bir "cache", veya "onboard belleği" olduğunu açıklayabilirdi.

      Şu noktada açık olalım - GTX 970'ın performansı, olması gereken seviyede. Bu bilgi çok ilginç ve su götürür olsa bile, günün sonunda tavsiyelerimiz, GTX 970'in performansını değiştiriyor olmayacak. Halen olağanüstü performans başarımı sağlıyor ve, editörümüzün tecrübesince, 4K testlerini çalıştırmaya mütekabil. Evet, performansın çöküşünün bu bellek hiyerarşisinde daha şiddetli dikkati çektiği bazı anlar olabilir, fekât Bu karta bakışı tam anlamıyla değiştiren bir unsur değil.
       GTX 970, 3.5 GB bellek atanma hatası - kart 175GB/s!

      Ek bazı notlar. Bu GTX 970 farklı tatbik edilme şekilleri arasında, performansta hiçbir farklılık ve bellek düzeneklerine bağlı tesir olmamalı. Eğer GTX 970'iniz bir sorun sergiliyorsa (veya sergilemiyorsa) eşinizin veya dostunuzunkiler de aynı şekilde bunu sergilemeli. Bellek meselesindeki incelikler bize, eğer varsa, bir GTX 960Ti'nin ekseriyetle bu karışıklıklarla baş ağrıtmayacağını gösteriyor.

      Düşünün ki GM204 GPU'su 192 bit bir bellek veriyolu, 3GB GDDR5 ve daha az sayıda etkinleşmiş SMM var olsun, büyük ihtimalle böyle bir ürünle 2015'te karşılaşacağız(ne komiktir, tam da mobil GTX 970M'nin çipini tanımladık).

      Bu ilk sefer Nvidia'nın ilginç bellek kırpma yöntemleri ile kartlar arasındaki performans düzenlemesine girişmesi değil. GTX 550 Tİ ve GTX 660 Tİ de bu çeşit 192 bit veri yoluyla 2GB'a erişen denk olmayan bellek düzeneklerinden oluşuyordu. Bu ayrıca kart, 1.5 GB verialanı kullanımından 2.0 GB kullanıma kadar depolaması sırasında 2 katı belleğe 64 bit tek bellek yuvasından erişiminin kartın bellek veri akışına tesiri olmaması için Nvidia tarafından özel ayarlamalar gerektiren bir tercih. Nvidia GTX 660Ti'nin şirketin o nesilde en başarılı ürünlerinden biri olabilmesiyle başarıya o zaman ulaşmıştı.

      Bu tip tasarımların uyguladığı gelecekteki mimarilerin ekran kartı sürücülerinden faydalanarak daha iyi yazılımsal bellek döngü tespitleri kullanıp kullanmayacağı da önemli bir nokta. Tabii, Nvidia sürücüsünün hangi varlıkların yavaş havuza yerleştirildiği takdirde oyun performansına sekte vurmayacağını Windows'tan daha iyi bileceği haliyle aşikar. Beklentimiz, bu ayarlanabilir mimari tasarının gelecekte de devam edeceği ve Nvidia'nın bellek havuzlarını genişletmesinin önünü açacak kadar geliştirilebileceği, verimliliğin daha bile artarak performansın korunacağı tahmin edilebilir.

      Bu etkinin yansımasını ölçmeye uğraşan kullanıcılar, bazı durumlarda monitör yazılımınızın kullanımdaki görüntü belleği raporunun yanlış olabileceğini akılda tutmalılar. Bazı uygulamalar, sadece "ilk" havuzun farkında olarak sadece 3.5 GB gösteriyor olabilirler kullanım süresince. Diğer uygulamalar ise - MSI Afterburner da örnek olarak bu grup içinde - doğru bir şekilde toplam bellek miktarı kullanımının 4GB seviyesine çıkabildiğini gösterebiliyorlar. Sistem belleğindeki farklı atanma yapılanması sebebiyle, işletim sistemi ile kart sürücüsü ve monitör uygulaması hep aynı pencereden bakmayabiliyorlar. Birçok kullanıcı, örneğin NeoGAF'taki bootski gibi bellek sorunlarını listelemekte bir hayli iyi iş çıkarabilyorlar, dolayısıyla siz de doğru araçlarla aynı testleri GTX 970 kartınızda yapabilirsiniz. (bu akşam üstü biz de kendi testlerimizi yapıyoruz)

      Nvidia incilerini döktü; geride kalan ise kullanıcılarının vereceği yanıtın tutması. Burada olup okuyan ve Nvidia'ya GTX 970'i kelime oyunlarıyla 4GB olarak isimlendirdiği için zıtlanmış olanlarınızı anlarım. Buna rağmen saygılı bir şekilde katılmadığımı da belirtmek isterim. Nvidia daha açık mı olsaydı bu GPU'nun getirmiş olduğu farklılıklarda, GTX 980'e kıyasla? Kesinlikle ve anlaşılabilir bir şekilde. Peki, bu, GTX 970'in masaüstü dünyasındaki duruşunu ve görünüşünü değiştiriyor mu? Bence, öyle değil."
      [PcPerspective - GTX 970'in Gizlenen Dosyası]

      Arkadaşlar, GTX 970'teki 52 rop çıkışı kartın kullanıcılarının başına çok iş açacak, bu kartın başına rakibi 290'ın tam 64/64 rop olması sebebiyle karşılaştırılmaya başlanınca demiştik; gtx 970'in 3.5 GB bellek izdüşümünden daha yüksek vram kullanımında son sürücünün sistem belleğinden alışverişe başladığı ve hata verdiğı ortaya çıktı.

      Bir takım testler var, tüm 970'ler son sürücüyü kullanırken bu sorunla başı belâda deniliyor. Kısaca olay, 52/64 rop olması sebebiyle kartın geride kalan 0.5 GB belleğine tam bantgenişliğinin yedide bir hızında yazabilmesiyle alakalı bir donanım hatasının olması. Asıl olan, kartın yanıltıcı reklamının yapılması. Kart tanıtılan 13 SMM 64 ROP 256 bit 224 GB/s değil, 3.5 GB VRAM kullanımının altında 13 SMM 56 ROP 224 bit 196 GB/s; 3.5-4.0 GB VRAM kullanırken 12,5 SMM 50 ROP 200 bit 175 GB/s hızında.

      Lâkin, önceden de dediğimiz gibi 4 GB bellek verialanı kullanmayı öngören kullanıcılar için Hawaii 290/290x/2x295X ve Maxwell 980 yegâne seçenekler. Kimse ucuz Nvidia kart alıp ucuz etin yahnisi değildir diye hayal görmesin.

      [Kaynak]
       GTX 970, 3.5 GB bellek atanma hatası - kart 175GB/s!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mete Can Karahasan -- 16 Mart 2015; 8:04:14 >







  • BU MESAJ İÇERİSİNDEKİLER GTX 970'İN 3.5GB + 0.5GB DURUMUNDAN HABERSİZ BİR ŞEKİLDE YAZILMIŞTIR. BUNA GÖRE DİKKATE ALINIZ.

    AYRICA KONU SAHİBİNİN İSTEĞİ (EMRİ Mİ DESEK) DOĞRULTUSUNDA BU KONUDA DAHA MESAJ YAZMAYACAĞIMI BELİRTİRİM. SORUNUZ OLURSA PM ÜZERİNDEN İLETİŞİME GEÇİNİZ.

    __________

    Başka bir GTX 970 mi piyasaya çıktı ? Benim bildiğim GTX 970 , 64 rop'a sahip abisi GTX 980 gibi.

    Eğer TMU unit'lerin 104 olmasından kaynaklı buradan yola çıkarak 52 rop kavramını söylüyorsanız o zaman durum başka.Ama bu tarzda bir etki olacağını düşünmüyorum.

     GTX 970, 3.5 GB bellek atanma hatası - kart 175GB/s!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi REDSTONE -- 13 Şubat 2015; 0:02:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: R£DSTON£

    Başka bir GTX 970 mi piyasaya çıktı ? Benim bildiğim GTX 970 , 64 rop'a sahip abisi GTX 980 gibi.

    Eğer TMU unit'lerin 104 olmasından kaynaklı buradan yola çıkarak 52 rop kavramını söylüyorsanız o zaman durum başka.Ama bu tarzda bir etki olacağını düşünmüyorum.

     GTX 970, 3.5 GB bellek atanma hatası - kart 175GB/s!


    Asla değil, siz 290 ile karıştırdınız galiba.




  • Mete Can Karahasan kullanıcısına yanıt
    BU MESAJ İÇERİSİNDEKİLER GTX 970'İN 3.5GB + 0.5GB DURUMUNDAN HABERSİZ BİR ŞEKİLDE YAZILMIŞTIR. BUNA GÖRE DİKKATE ALINIZ.

    AYRICA KONU SAHİBİNİN İSTEĞİ (EMRİ Mİ DESEK) DOĞRULTUSUNDA BU KONUDA DAHA MESAJ YAZMAYACAĞIMI BELİRTİRİM. SORUNUZ OLURSA PM ÜZERİNDEN İLETİŞİME GEÇİNİZ.

    __________

    Ben bir şeyi karıştırmadım. Kaldı ki siz karıştırmışsınız bende TMU Unit'ten durumu toparlama çalışıyorum.

    İmzamdaki Maxwell kulübünden GPU-Z SS'lerine siz mi bakarsanız yoksa ben mi burada paylaşayım ?

    GTX 970'in de 64 rop olacağı belli olduğu zaman olay olmuştu zaten kartlar çıkmadan önce.Eğer baktığınız sitede 52 rop kavramı ortaya atıldıysa ya onlar saçmalamış ya da ortada başka bir durum var.

    Ama elimizdeki tek gerçeğimiz GTX 970'in 64 ropa sahip olduğudur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi REDSTONE -- 13 Şubat 2015; 0:03:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: R£DSTON£

    Ben bir şeyi karıştırmadım. Kaldı ki siz karıştırmışsınız bende TMU Unit'ten durumu toparlama çalışıyorum.

    İmzamdaki Maxwell kulübünden GPU-Z SS'lerine siz mi bakarsanız yoksa ben mi burada paylaşayım ?

    GTX 970'in de 64 rop olacağı belli olduğu zaman olay olmuştu zaten kartlar çıkmadan önce.Eğer baktığınız sitede 52 rop kavramı ortaya atıldıysa ya onlar saçmalamış ya da ortada başka bir durum var.

    Ama elimizdeki tek gerçeğimiz GTX 970'in 64 ropa sahip olduğudur.


    Hayhay. Siz 13 SMM ile gtx 970'in gayet tabii 64 ROP olduğunu düşünebilirsiniz. 13 Rasterizer, 4 piksel veri yollayabilirse en fazla 52 rop aktif çalışabilir. Kredibilitesi olan incelemeciler 52 rop diyor.
    Buyrun kaynak. [Kaynak 1][Kaynak 2]
    quote:

    Avec 64 ROP, le GM204 est ici le GPU Nvidia le plus performant. Par contre dans sa version GTX 970, en principe limitée à 52 pixels par cycle au lieu de 64, l'impact est plus important que prévu. Nous ne savons pas pourquoi et pouvons juste supposer qu'il est plus difficile de s'approcher des maximums théoriques que la configuration du GPU est déséquilibrée.

    quote:

    So the actual pixels/cycle peak rate when you look at all the limits (rasterizers/SMs/ROPs) would be :

    GTX 750 : 16/16/16
    GTX 750 Ti : 16/20/16
    GTX 760 : 32/24/32 or 24/24/32 (as there are 2 die configuration options)
    GTX 770 : 32/32/32
    GTX 780 : 40/48/48 or 32/48/48 (as there are 2 die configuration options)
    GTX 780 Ti : 40/60/48
    GTX 970 : 64/52/64
    GTX 980 : 64/64/64



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mete Can Karahasan -- 24 Ocak 2015; 1:58:09 >




  • Mete Can Karahasan kullanıcısına yanıt
    Üstteki mesajımda Texture Unit'lerden yola çıkarak bunu mu söylüyorsunuz dediğimde acaba ben başka bir şey mi anlatmak istedim ? Ya yazdıklarımı okumuyorsunuz ya da aynı şeyleri anlatmaya çalıştığımız halde boşa zaman kaybediyoruz.

    SMX üniteleri kaynaklı bir karta kalkıpta burda direkt 52 rop veya 56 rop diyemeyiz bildiğiniz üzere.Bu kart 64 rop'tur, zaten teknik detaylarında da belirtilen budur.Ama Texture Unit'leri hesaba katınca dediğiniz mantık işleyebilir.Çünkü 104'de tıkanıyorlar maalesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi REDSTONE -- 24 Ocak 2015; 20:06:01 >
  • Aslında bu konu forumda şu an pek tutulmamış ancak mete'nin bahsettiği ciddi bir konu. Bu haberi editörlerin yapmasını beklerdim.

    Bunu özellikle yabancı forumlarda overclock.net'te mesela ciddi tartışanlar var. Nvidia burada bir nevi kazık atmış gibi görünüyor kullanıcıya ilk izlenimlerime göre. Sonuçta kağıt üzerinde verilen değerleri tam olarak kullanamayan bir kart ve bazı kullanıcılar bu nedenle Nvidia'nın kartları geri çağırması gerektiğini bile düşünmekte. Tabi bu düşük bir olasılık. Yazılımsal olarak da düzeltilebilecek bir durum değil. Tech report da iyi bilgiler sunmuş verilen linkte.

    Bakalım sonuç nasıl olacak. 1080p de sorun olmaz da 2k - 4k SLI'da vs. bellekten ötürü sorun yaratan bi durum. Belleği tamam full kullanabilir ama 3.25gb üstü kullanımlarda düşük bir bant genişliğiyle bunu yapması sıkıntı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiqhWoltage -- 24 Ocak 2015; 1:30:31 >
  • HiqhWoltage kullanıcısına yanıt
    Bu konu tabii ki önemli bir konu.Ama senin de dediğin gibi bu kartın teknik olarak 64 rop'a sahip olduğu gerçeğini değiştiremeyiz.Benim de üzerinde durduğum nokta bu zaten. Kart 64 rop'a sahip ama bunu tam olarak kullanamıyor sıkıntı burada.Bunun sebeplerinden birisi Texture'lerde bitiyor.Yani bu işin donanımsal ayağı olduğu için dediğin gibi düzeltilmesi çok zor bir durum.

    CW falan derken kart zaten sabıkalıydı, şimdi iyice üzerini sıvadılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi REDSTONE -- 24 Ocak 2015; 1:18:14 >
  • bu konu hakkında aldığın duyumlar var mı ?..
  • Evet 64rop var ancak üstte mete'nin de dediği gibi bunun tamamını kullanamaz. Tabi fazla olması faydalı olsa da tamamının kullanılamadığı da bi gerçek gibi görünüyor.
  • Burdaki birçok kullanıcı (özellikle ben )kağıt üstündeki benchlerden ziyade bunun oyunlara yansımasıyla ilgilenir. Hocam elinizde şu şu oyunlarda bu hatalara sebep veriyor-verecek diyebileceğimiz örnek oyun-oyunlar hangileridir acaba Var mıdır testleri? sonuçta son kullanıcıyı asıl bu ilgilendiriyor... @Mete Can Karahasan
  • HiqhWoltage kullanıcısına yanıt
    Bir ihtimal MFAA gibi bir teknoloji veya sürücüye eklenecek ekstra bir şeyle bu durum düzeltilebilir mi acaba ? Yoksa diyelim ki düzeltilmedi ve bir oyunda bu durum cidden patlak verdi.O zaman GTX 780'den pek bir farkı kalmaz bu kartın hem de aşağı kalan yanları bile olur.Bu 0.75 GB V-RAM'in açıklamasını yapmalı bir an önce NVIDIA. Eğer dediğim gibi Texture kaynaklı donanımsal bir durumsa başı ağrır NVIDIA'nın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi REDSTONE -- 24 Ocak 2015; 1:46:31 >
  • SMM'lerin her biri 128 bit bus ile çıktı veriyor. Bunlara Shader Export deniyor. 128 bit'i nasıl kullanacağına göre, Int8(32 bit) 4 pixel / cycle , Fp16(64 bit) 2 pixel/cycle, FP32(128bit ) 1 pixel / cycle çıktı veriyor.

    SMM başına 4 Pixel çıktı kapasitesi olduğundan,

    Toplam 13 SMM olduğundan ,

    13 SMM x 4 pixe/SMM = toplam 52 Pixel çıktı verme kapasitesi var. Anlatılmak istenilen o, biraz karışık anlatmaya çalışmış ://



    Edit: TEX ile alakalı değil, en azından olmamalı. Tex perf açısından öncelikli belirleyici değil zaten. Fillrate performansı en birinci belirleyicidir genelde, aynı mimari içinde dikey karşılaştırılabilen modeller için (980/970/960, 680/670/660ti/760 gibi) karşlaştırmak için yüksek doğruluk oranı verir.



    ---------------------
    @F.@.T.İ.H Yabancılarda okumuştum bazı 970'lerde 3.25GB görülüyor bellek kullanımı arttıkça perf sorunu oluşuyor diye, bazılarında ise öyle bişey yok sorun yok diyorlar. ama sorun yaşamadığını da idda edenler olduğuna göre nedir diye detayına bakınmamıştım.


    Edit 2 : SS'lerde sade RAM erişimi değil L2 cache erişimi de düşük. Sadece shader çıktısı - ROP - RAM ile alakalı olmayabilir o yüzden. Aklıma SMM >> ROP cache >> ROP şeklinde direk erişim olsa(sabit bağlantı şeklinde yani, hardwired, hani başka konularda bahsettimmi yoksa vaz mı geçtim hatrlamıyorum, switch-crossbar diye bişeylerden bahsetmiştim, bunlar verimli hızlı yapılar iken kapladığı alan açısından ölçeklenebilir olmayıp dha fazla güç tüketimine yol açabiliyor. NVidia da shader/SMM çıktılarını L2--ROP bağlantılarını sabit bağlantılı yapmışsa), boşta kalan ROP'lara bağlı SMM olmadığından bunlar cache edilmeden belleğe çıkmaya çalışıyor olabilir diye aklıma bişeyler geldi. Sonra Nvidia 'nın böyle tasarım hatası yapmayacağını düşündüm vs..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rubisco -- 24 Ocak 2015; 2:14:43 >




  • Benim gördüğüm ve anladığım kadarıyla sıkıntı belleğin tamamını kullanamamakta... Gtx980'nin 4gb vram kullanabildiği konsol portlu far cry 4, watch dogs veya shadow of mordor, crysis 3 gibi bazı oyunlarda gtx970 ile 3.5gb'ı geçememen. Gtx980'nin 4gb'ı doldurduğu aynı ayarlarda gtx970'in 3.5gb'ı geçememesi ve bu 500mb'lık kısmı dolduramaman gtx780'e yaklaştırıyor tabi kartı. Bu durumu 1080p'de de köşe yumuşatmayı özelliklerini yükselterek görebilirsin aslında ancak daha çok 2k-4k'da özelikle SLI kullanıcıları için bence önemli bi problem. Yani kart 4gb ama tamamını kullanamadığın bi 4gb.

    Gtx970 ve Gtx970 SLI kullanıcıları denesinler bakalım 3.5gb üstü görebiliyorlar mı diye bakalım. Buraya da izlenimlerini yazabilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiqhWoltage -- 24 Ocak 2015; 2:20:42 >
  • 52 Rop aktif olsa ne olur, GPU zaten 3 GPC'li 1 tanesi devre dışı cc gücüne göre Rop sayısı da uygun, mimari farklılığından dolayı karşılaştırma yanlış olur ama boost hızı yüksek olduğundan piksel doldurma hızı 64 Rop'lu R9 290'a göre eşit olacaktır. Performans kaybı yaşanacağını sananlar hayal kuruyor ama bellek kullanımı ayrı birşey, gerçekten böyle bir sorun varsa yazılımsal olarak mutlaka çözerler, donanımsal olarak veriyolu ve bellek kapasitesi Rop gibi düşünülemez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cpt. Miller -- 24 Ocak 2015; 10:57:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiqhWoltage

    Benim gördüğüm ve anladığım kadarıyla sıkıntı belleğin tamamını kullanamamakta... Gtx980'nin 4gb vram kullanabildiği konsol portlu far cry 4, watch dogs veya shadow of mordor, crysis 3 gibi bazı oyunlarda gtx970 ile 3.5gb'ı geçememen. Gtx980'nin 4gb'ı doldurduğu aynı ayarlarda gtx970'in 3.5gb'ı geçememesi ve bu 500mb'lık kısmı dolduramaman gtx780'e yaklaştırıyor tabi kartı. Bu durumu 1080p'de de köşe yumuşatmayı özelliklerini yükselterek görebilirsin aslında ancak daha çok 2k-4k'da özelikle SLI kullanıcıları için bence önemli bi problem. Yani kart 4gb ama tamamını kullanamadığın bi 4gb.

    Gtx970 ve Gtx970 SLI kullanıcıları denesinler bakalım 3.5gb üstü görebiliyorlar mı diye bakalım. Buraya da izlenimlerini yazabilirler.

    Maalesef kardeşim göremiyorum.970 Sli kullanıyorum ve bu sorun uzun zaman önce dikkatimi çekmişti.Dsr sqayesinde çözünürlük arttırınca oyununa göre 3.2 gb veya 3.5 gb civarına dayandığı yerden sonra çözünürlük arttırsamda bu değerleri geçmiyordu ve gpu kullanımı sona dayanmadığı halde performans düşüyordu.Sorunun işlemciyle alakalı olmadığıda kesin olduğundan yani 5960x gibi bir işlemci kullandığımdan kartlardan uzun süredir istediğim,hakkım olan performansı alamamaktayım.İnşallah Nvidia bu sorunu çözer yoksa benim gibi bir çok kişi kartlarını iade etme yoluna gidecektir.Bu bellek sorunu yüzünden 4k oynayabileceğim oyunu çözünürlük kısarak oynamak zorunda kalıyorum.Ayrıca bu sorundan kaynaklı olabileceğini düşündüğüm bir sorunum daha mevcut.Sistem ram miktarım 16 gb olduğu halde bazı oyunlarda,aniden masaüstüne atıp kullanılabilir ram miktarı düştü gibi bir uyarı alıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurmurat360x

    quote:

    Orijinalden alıntı: HiqhWoltage

    Benim gördüğüm ve anladığım kadarıyla sıkıntı belleğin tamamını kullanamamakta... Gtx980'nin 4gb vram kullanabildiği konsol portlu far cry 4, watch dogs veya shadow of mordor, crysis 3 gibi bazı oyunlarda gtx970 ile 3.5gb'ı geçememen. Gtx980'nin 4gb'ı doldurduğu aynı ayarlarda gtx970'in 3.5gb'ı geçememesi ve bu 500mb'lık kısmı dolduramaman gtx780'e yaklaştırıyor tabi kartı. Bu durumu 1080p'de de köşe yumuşatmayı özelliklerini yükselterek görebilirsin aslında ancak daha çok 2k-4k'da özelikle SLI kullanıcıları için bence önemli bi problem. Yani kart 4gb ama tamamını kullanamadığın bi 4gb.

    Gtx970 ve Gtx970 SLI kullanıcıları denesinler bakalım 3.5gb üstü görebiliyorlar mı diye bakalım. Buraya da izlenimlerini yazabilirler.

    Maalesef kardeşim göremiyorum.970 Sli kullanıyorum ve bu sorun uzun zaman önce dikkatimi çekmişti.Dsr sqayesinde çözünürlük arttırınca oyununa göre 3.2 gb veya 3.5 gb civarına dayandığı yerden sonra çözünürlük arttırsamda bu değerleri geçmiyordu ve gpu kullanımı sona dayanmadığı halde performans düşüyordu.Sorunun işlemciyle alakalı olmadığıda kesin olduğundan yani 5960x gibi bir işlemci kullandığımdan kartlardan uzun süredir istediğim,hakkım olan performansı alamamaktayım.İnşallah Nvidia bu sorunu çözer yoksa benim gibi bir çok kişi kartlarını iade etme yoluna gidecektir.Bu bellek sorunu yüzünden 4k oynayabileceğim oyunu çözünürlük kısarak oynamak zorunda kalıyorum.Ayrıca bu sorundan kaynaklı olabileceğini düşündüğüm bir sorunum daha mevcut.Sistem ram miktarım 16 gb olduğu halde bazı oyunlarda,aniden masaüstüne atıp kullanılabilir ram miktarı düştü gibi bir uyarı alıyorum.

    diğer mesajlar belki dedirtirken sizinki kullanıcı görüşü gibi geldi bana ve hala çözmeye çalışıyorum bu nasıl bir hatadır diye.980'de yok sanırım böyle bir sorun kırpılmadığı için?16gb diye sanal belleği tamemen kapattıysanız ram az hatası almanız olası.




  • Mete Can Karahasan kullanıcısına yanıt
    16 SMM ve 4 GB 550$dan satılırken 13 SMM 4 GB 330$ olması zaten garip. Aynı anda çıkan 2 kart arasında bu kadar f/p farkıolması imkansız gibi. GTX 970'in de aynı GPUya (GM204) sahip olması, dolayısıyla bir waferdan çıkabilecek 970 ile 980 sayısının aynı olması ve bunun üstüne de bu kadar fiyat farkı olması her zaman tuhaf. "NVIDIA acaba bu gibi sorunların(belki de daha fazla sorunun) olacağını öngörüp de mi böyle bir fiyat belirledi?" diye düşünmemek elde değil

    Ama gene de sonuca gelirsek benzer bir hata olsa bile GTX 970'in iyi bir f/p oranına ve yeterli (1080p'de SSSA'yı saymazsak yetmediği oyun olamaz. 2K için bile yeteri kadar ayar kısılırsa çoğu oyunu kaldırır) performansa sahip olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Sadece sanıldığı kadar iyi olmadığını gösteriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Carnage86 -- 24 Ocak 2015; 11:04:47 >
  • ugurmurat360x kullanıcısına yanıt
    Sorun bellek yönetimi problemi gibi gelmiyor bana. Donanımsal gibi görünüyor. Pcb üzerindeki bellek modüllerine ulaşım hızı birinci veya sonuncu modül de olsa aynı hızda, sürede olmalıyken, durum böyle gözükmüyor gtx970'te.

    4gb'ı yine doldurabilirsiniz extreme ayarlarla belki 4k üstü yüksek ayarlarda skyrim gibi oyunlarda ancak slide show'dan farksız olur bu da. 3.5gb üstü belleğe veri yazım hızı düşük olduğundan durum böyle sanırsam biraz da. Nvidia bunu bellek yönetimiyle alakalı bi driver çıkararak belki biraz giderebilir. Bunun dışında Rma'nın tam belleği kullanamama sonucu teklemeye yol açabilecek, kasmaya neden olabilecek bu sorunu kabul edip, kartı iade almalı.

    Vram yetmediğinde sistem belleğinden de kullanabilir oyunda ancak bu hatayı aldıracak kadar da değil. Başka bi sorun da olabilir o konuda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiqhWoltage -- 24 Ocak 2015; 11:28:32 >
  • Gunlerce 3.4-3.7 gb kullananan shadow of mordor oynadim hic bir sorun olusmadi.

    Ayrica the crew'u far cry 4'u cs:go'yu battlefield 4'u 2k'da ayarlar ultrada anti aliasingsiz akici sekilde oynuyorum daha ne performansi istiyorsunuz karttan ben anlayabilmis degilim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lamb0fGod -- 24 Ocak 2015; 12:45:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.