Şimdi Ara

Scooter Alır almaz yapılması gerekenler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
5
Favori
25.738
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Diyelim ki bir sukuter aldınız. Peki şimdi ne yapmak lazım?

    Bir sukuter alınır alınmaz yapılması gerekenler genel itibariyle rutin bakımlardır.



    AYNALAR
    Eğer aynalar arkayı değil de dirseklerinizi gösteriyorsa değiştirin. Çinli sukuterse mutlaka değiştirin. YBR'nin orjinal aynaları iyi diyorlar.

     Scooter Alır almaz yapılması gerekenler



    LASTİKLER
    MOTORU ALIR ALMAZ MUTLAKA KALİTELİ, YUMUŞAK HAMURLU BİR LASTİK TAKIN!

     Scooter Alır almaz yapılması gerekenler

    Lastik havalarını kontrol edin. Ne aşırı şişkin olsun ne de sönük. (Fabrika değerlerine göre hava basın 29-32 psi arası olacaktı sanırım)

     Scooter Alır almaz yapılması gerekenler


    MOTOR VE DİŞLİ YAĞI
    İkinci else kaç km'de olursa olsun mutlaka motor yağını ve dişli yağını değiştirin.>http://forum.donanimhaber.com/m_99138461/tm.htm

    Çin malı ise ister sıfır olsun ister ikinci el mutlaka motor yağını ve dişli yağını değiştirin.

     Scooter Alır almaz yapılması gerekenler


    HAVA FİLTRESİ
    Hava filtresini değiştirin. Sıfır aldıysanız ilk 500-600km'de gerek yok ikinci el aldıysanız mutlaka! Zaten fiyatı 5-7TL

     Scooter Alır almaz yapılması gerekenler

    ör video:https://www.youtube.com/watch?v=oTSkLg68Us4




    HORTUMLAR
    Benzin hortumlarını değiştirin, fabrika çıkışı hortumlar çabucak kurur ve sızdırma yapar. (http://www.scooter.web.tr/index.php/kunena/99-scooter-yak-t/4252-benzin-kokusu-fazla-yakit-catlak-hortum )

     Scooter Alır almaz yapılması gerekenler



    GİDON
    Gaz elciğinin boşluğunu alın.

    Not: Bazı motorlarda fabrika çıkışı gaz teli o kadar gevşek geliyor ki aşağıda videoda gösterilen ayar vidası yeterli gelmeyebiliyor, o durumda gaz telini karbüratöre bağlandığı yerden germek gerek. Tabii ayar vidası sonuna kadar açık olmasın ki sonra ayar yapabilesiniz.

    https://www.youtube.com/watch?v=NEB7QJNE_EM




    KARBÜRATÖRLÜYSE
    Rölanti gaz ayarını yapın Rölanti ayarı düşük olursa çalıştıktan hemen sonra stop eder, gazı açarsınız önce tepki vermez sonra birden atılır vs
    (Enjeksiyonlu motorlarda bu ayarı enjeksiyon bilgisayarı kendi kendine yapıyor)

    https://www.youtube.com/watch?v=cNekQEcB0bc





    KARBÜRATÖRLÜYSE
    Hava gaz ayarını yapın (egzozdan benzin kokusu geliyorsa gaz ayarı fazladır, elbette hava filtresi yeniyken)

    (Enjeksiyonlu motorlarda bu ayarı enjeksiyon bilgisayarı kendi kendine yapıyor)

    https://www.youtube.com/watch?v=6EYTQsi1YJc




    KARBÜRATÖRLÜYSE ve kilometresi yüksekse karbüratörü temizleyin. (Bkz. yukarıdaki video)
    (Enjeksiyonlu motorlarda da enjektör temizliği gerekebilir)

    ENJEKTÖR VE KARBÜRATÖRÜN ÇABUCAK KİRLENMEMESİ İÇİN BİLİNEN GÜVENİLİR İSTASYONLARDAN BENZİN ALIN, BENZİNDE HİLE NE YAZIK Kİ ÇOK!
     Scooter Alır almaz yapılması gerekenler



    AKTARMA
    kayış
    İkinci else kaç km'de olursa olsun mutlaka kayışı değiştirin. Çinlilerin üzerinde gelen kayışlar kalitesiz ve kısa ömürlü
    (Kalitelileri 10-15TL Bando marka Veya Gates Powerlink),

    https://www.youtube.com/watch?v=XakWj8YM_P4


    varyatör

    Ön varyatörü kontrol edin, Özellikle de Zırıltı tıkırtı metal sesi vb varsa (Bkz. aşağıdaki video)

    Eğer tahrik bilyaları aşınmışsa veya bilya yuvalarında aşınma varsa değiştirin. Bilyalar 5-10TL Ön varyatörün tamamı 20-25TL Bilyaların ömrü en fazla 2000km Ön varyatörün ömrü en fazla 5000km'dir (Bkz. aşağıdaki video)

    Arka varyatör tasını temizleyin. (Bkz. aşağıdaki video)

    Sukuterlerin varyatör/şanzıman/debriyaj tamiri ve bakımı

    https://www.youtube.com/watch?v=SQ5GmXbJKQs


    Varyatör kirlenirse kalkışta titreme/sarsıntı yapar. Varyatör-debriyaj temizlenince bu sorun çözülür. Bu sorun hemen hemen tüm scooterlerde mevcuttur.

    Değişiklik: İmla ve ifade hataları düzeltildi.

    Eklemek istediğiniz bir husus varsa ilk mesaja ekleyebilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arda4 -- 24 Mart 2015; 8:38:16 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Scooter Alır Almaz Yapılması Gerekenler

    Yeni bir scooter aldığında, onu uzun yıllar güvenli ve verimli bir şekilde kullanmak için yapman gereken birkaç önemli adım vardır.

    Öncelikle, scooter'ının GY6 motorunun düzgün çalışmasını sağlamak için varyatör arızası belirtilerine dikkat etmelisin. Kayışınızda çatlaklar veya aşınmalar fark ederseniz, derhal bir servis merkezine başvurmalısın. Scooter kayış ömrü genellikle 10.000-20.000 km arasındadır, bu nedenle düzenli olarak kontrol etmek önemlidir.

    Scooter'ının bagası, eşyalarını depolamak için kullanışlı bir özelliktir. Motorda baga genellikle gidonun arkasına monte edilirken, performans bagası daha aerodinamiktir ve daha hızlı hızlarda stabilite sağlar. Scooter baga çeşitleri arasında seçim yaparken, ihtiyaçlarına ve taşımak istediğin eşyaların boyutuna göre karar vermelisin.

    Ayrıca, scooter'ının teknik özelliklerini anlamak da önemlidir. Bu, potansiyel sorunları tespit etmene ve önleyici bakım gerçekleştirmene yardımcı olacaktır. Örneğin, GY6 motorların bakımı, diğer motor türlerine göre farklılık gösterir.

    Son olarak, yeni scooter'ınla ilgili tüm belgeleri dikkatlice incelemelisin. Bu belgeler, garanti kapsamı, kullanım kılavuzu ve diğer önemli bilgiler içerebilir.

    Yukarıda belirtilen adımları takip ederek, scooter'ını uzun yıllar boyunca keyifle ve güvenle kullanabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yararlı konu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok faydalı bir konu olmuş, "şunu yapın" demekle kalmayıp nasıl olacağınıda göstermeniz çok düşünceli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sıfır malzemeleri niye değiştiriyoruz, hadi lastiği anlarım da (ben değiştirdim zaten) kayış hortum ve yağ ? sıfırların ilk bakımı zaten 300km de o zaman servis gerekli değişikleri yapar. Kendiniz bu işlere girerseniz motorun garanti dışı kalması sözkonusu.
  • forumnik emin ol birçok kişi senin kadar şanslı değil servis konusunda. Dediğin doğru, işini bilen ve düzgün yapan bir servis bunların hepsini hatta daha fazlasını yapar. Çinli motorlarda garanti hem var hem yok. O yüzden garanti dışı kalması pek olası değil.

    Çinli motorlarda 0km bile olsa bazı mazlemeleri değiştirmekte fayda var.

    Hortum konusuyla ilgili linki yukarıda verdim. Alır almaz değiştirmezseniz 2-3 ay içinde veya 1500-2000km sonra zaten sertleşip çatlamaya benzin sızdırmaya başlayacaktır. Etrafı benzin kokusu saracak, yakıt tüketimi aşırı derecede artacaktır.

    Kayışa gelince, dandik kayışın ne yapacağı belli olmaz. En olmadık zamanda kopabilir mesela... Zaten en iyisi 10-15TL ve takması 5-10dk sürer.

    Yağ da aynı şekilde 15-20TL'ye castrol yağ koymak varken niye ne idüğü belirsiz yağ ile motoru çalıştırasın ki?
  • yararlı konu teşekürler, aynı zamanda scooter değilde hemen hemen tüm motorlara yapılmalıdır bunlar.
  • yararlu konu yeni motorda ayna değişimi şart valla benim aynalar biraz hızlı gidince kafasına göre sağa sola dönüyo yamuluyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adam31 -- 24 Ocak 2015; 17:39:45 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • benim kuba var bu daima yağını zamanında değiştirim castrol kullanırım mekanik aksaamlarda daha bi sıkıntısını görmedim 6000 de 1,5 yıl oldu sıkıntı genellikle elektrik ve montaj parçalarında. Konuyu ç.ok yararlı buldum özellikle karbüratör ayarı kısmı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senolas -- 24 Ocak 2015; 20:04:56 >
  • Arkadaşlar moto bilgisi olan dostlarıma bu motoru sunuyorum, pazarlık aşamasındayım, inceleyip bilgi verirmisniz? Herkese tşk..

    http://m.yenibioto.com/motor-detay.html?src=2&ID=1963

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel konu..
  • bu çinli motorlar o kadar mı kötü yaw.
  • Çok kötü değil, sonuçta Honda GY6 tipi motor, şasi yürür aksam vs de Honda benzeri. Hatta Honda parçalarını da kullanmak mümkün olabilir.

    Sıkıntı şu, genel olarak kalite idare eder seviyede olsa da bazı şeyler hakikaten dandik. Lastik, (hatta siboplar) kayış, hortumlar vb parçalar gerçekten dandik. Haa bazı çinli markaların ki yine idare edecek seviyede iken bazıları hepten berbat.

    Yani çinli motor alacak iseniz, bilinen güvenilir markaları tercih edin. Yedek parça problemi olmasın (evet çinli motor ithal eden birçok firma yedek parça olayını neredeyse hiç önemsemiyor, hoş gerçi japon motorları getiren bazı firmalarda da böyle problem var.)

    Ne yazık ki bütün çinli motorlar aynı değil, kalite farkı var ve özellikle de orjinal yedek parça bulup bulamama farkı var . Piyasada satılan "orjinalinin aynısı" "orjinalinden daha iyi" "modifiye" vb parçaları motorunuza ASLA takmayın taktırmayın.

    Mondial'in getirdiği motorlar çoğunlukla ZNEN üretimi.
    http://www.znen-motor.com/
    http://www.znen.com/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: borzmotors

    Arkadaşlar moto bilgisi olan dostlarıma bu motoru sunuyorum, pazarlık aşamasındayım, inceleyip bilgi verirmisniz? Herkese tşk..

    http://m.yenibioto.com/motor-detay.html?src=2&ID=1963

    Arkadaşım verdiğin link çalışmıyor, baktığın motor şu mudur:

    http://www.yenibioto.com/motosiklet-detay/giray-motorstan-ktm-990-fuul-bakimli-ve-temiz-bir-motosiklet-1963

    1. Fiyat:


    20000TL iyi bir para, emin misin bu motoru almak istediğine? Birçok sıfır motor alabilirsin. Sıfıra çok yakın 2014 model birçok motor alabilirsin.

    2. Kilometre:

    AEA'nın motokuryeleri çağırdığı programda (www.youtube.com/watch?v=V7QR1ZX8Y84 ) 450,000km Varadero kullandığını 5000-6000TL'ye sattığını alan adamın kilometreyi 45000'e düşürüp 14-15000TL gibi bir fiyata sattığını söylemişti.

    3. Marka servis parça

    KTM kaliteli amma servisi var mı bulunduğun yerde? Yedek parça sıkıntısı var mı? Yedek parçaları uygun fiyatlı mı?

    4. Satıcı:

    Galericilerden alışveriş yapma taraftarı değilim. İlle de yapacaksanız aracı işini çok iyi bilen ustalara gösterin, mümkünse computest gibi yerlere götürün. Düşünün normalde kolayca satılacabilecek bir araç neden galericiye satılır? Galerici nasıl araçları alır? Düşük fiyata alıp az buçuk tamir bakım cilayla yüksek fiyata satıp yüksek kar edebileceği araçları mı?




  • ilk mesajı güncelledim, eklenmesini istediğiniz bir husus varsa ekleyelim, millete faydası dokunsun
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.