Şimdi Ara

Akü bitmesi, şarjı ve voltaj ölçümü : YARDIM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
2.519
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ankarada gece don oldu sabah araba çalışmadı. Marş bir iki bastım sonra tık yok. Takviye yapalım dedik, kendi yaptığımız kabloyu kullandık olmadı. Sanirim akımdan dolayı.

    Aku Mutlu marka.nezaman alındı bilmiyorum. Ama sarj gostergesinde yesil yaniyor. Multimetre ile olcunce 12.6 V gösteriyor. Sarj etmek için güç kaynağı (DC) bağladım. Voltaj ve akım ibrelerini sıfır a getirdiğim halde 11.8 V gibi bir değeri güç kaynağı üzerinden okudum. Ama multimetre hala 12.6V gosteriyor. Aku 12V 66mah. Anlamış değilim. Voltaj ve akım ibrelerini artırıyor um ama yine de çok bir degisiklik yok.

    simdi bu şekilde aküyu sarj edilebilir mi?

    Yada aku aslinda sarja ihtiyac yokmu?

    ne yapmak lazim.

    resimler ektedir.
     Akü bitmesi, şarjı ve voltaj ölçümü : YARDIM Akü bitmesi, şarjı ve voltaj ölçümü : YARDIM Akü bitmesi, şarjı ve voltaj ölçümü : YARDIM

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >







  • 12.60 V ideal deniyor. Peki sorun ne olabilir. Tık deyip kaliyor !

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: becidea

    12.60 V ideal deniyor. Peki sorun ne olabilir. Tık deyip kaliyor !

    12,6 ideal değil! Dolu bir akü 14 volt civarlarında bir gerilime sahiptir. Güç kaynağı voltaj ve akım kontrollüyse dolum anında 14-15 volta ayarlayın şarj akımı 5 amper olabilir. Doldukça güç kaynağı ekranında gördüğünüz akü gerilimi yükselecektir.
    Bu arada dolumdan önce akü bakım kapaklarını açıp hücrelerdeki sıvıda eksilme varsa saf su ile kurşun plakaların üzerine biraz çıkacak kadar tamamlayın, kapakları biraz gevşek bırakın ki şarj esnasında gaz çıkışı gerçekleşebilsin, içeride sıkışmasın.
  • Kapak derken şu üzerinde ki artı işaretli ler değil mi ? Ayrıca bunların hepsinde mi saf su var ? Asit filan vardı ya. Yani bütün kapakları açıp, eksikse saf su ilave edeceğim. Ardından kapakları gevşek bırakıp şarj edeceğim !

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: becidea

    Kapak derken şu üzerinde ki artı işaretli ler değil mi ? Ayrıca bunların hepsinde mi saf su var ? Asit filan vardı ya. Yani bütün kapakları açıp, eksikse saf su ilave edeceğim. Ardından kapakları gevşek bırakıp şarj edeceğim !

    Evet 6 adet olması lazım onları açın saf su koyun ama sadece eksik olanlara! Fazla koymanız da zararlı olur kurşun plaka seviyesinin 1cm üzerine çıksın yeter. Tabi ki sıvının bir kısmı asit (sülfürik asit) ama bir kısmı da su, eksilme zamanla suda olur asit aynı kalır...

    Şarj voltajını dediğim seviyelere çekin mutlaka 12v verirseniz şarj olmaz, arabalarda da şarj işlemi 14.4 voltta yapılır.
  • Su seviyesine baktım. Birbirine paralel çubuklar var. Ayrıca bu çubukları kesen ve üstte bulunan bir tane çubuk var. Bu 6 kapaktan küminde su seviyesi bu tek çubuğun üstünde iken kiminde hemen çubuğun hizasında. Sanırım bu en üstteki çubuğun üstünde olması lazım!

    Ayrıca yaklaşık 10 saat kapaklar gevşek şekilde şarj - bunu sen diyorsun- ardından 24 saat bekelemek lazım diyor inci akü videoları? Hidrojen çıktığı için riskli diyor.

    Bak bunu inci eksik vermiş- sen sağol, patlatmadan kurtardın bizi.

    Şarj olduktan sonra kapaklar gevşek şekilde 24 saat bekleyeyim yine demi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: becidea

    Su seviyesine baktım. Birbirine paralel çubuklar var. Ayrıca bu çubukları kesen ve üstte bulunan bir tane çubuk var. Bu 6 kapaktan küminde su seviyesi bu tek çubuğun üstünde iken kiminde hemen çubuğun hizasında. Sanırım bu en üstteki çubuğun üstünde olması lazım!

    Ayrıca yaklaşık 10 saat kapaklar gevşek şekilde şarj - bunu sen diyorsun- ardından 24 saat bekelemek lazım diyor inci akü videoları? Hidrojen çıktığı için riskli diyor.

    Bak bunu inci eksik vermiş- sen sağol, patlatmadan kurtardın bizi.

    Şarj olduktan sonra kapaklar gevşek şekilde 24 saat bekleyeyim yine demi ?

    Şarj esnasında hafiften bir fokurdama sesi duyabilirsiniz, bu esnada hızlı bir gaz çıkışı var ama şarjdan çeker çekmez gaz tabi ki kesilmez bir süre daha devam eder ama 24 saat çok, şarjdan sonra 1-2 saat geçince kapakları kapatın.




  • güç kaynağını 14.4 volta getirin. şarja başlayın. fokurdama, çok bitik durumlarda yüksek amperli şarj cihazlarıyla olur. kıyıda köşede bi yerde dursun fazla sallamayın kontroller esnasında. ısınma olursa biraz ara verin. duruma göre 10-15 saatte tam şarj olur.

    edit: rakamlar düzenlendi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _mp_ -- 11 Ocak 2015; 2:08:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: becidea

    Kapak derken şu üzerinde ki artı işaretli ler değil mi ? Ayrıca bunların hepsinde mi saf su var ? Asit filan vardı ya. Yani bütün kapakları açıp, eksikse saf su ilave edeceğim. Ardından kapakları gevşek bırakıp şarj edeceğim !

    Saf su ilave etmeden önce akü modeliniz hakkında bilgi almanızı tavsiye ederim. Ben de İnci/EAS marka kalsiyum plaka(ca-ca) akü kullanıyorum. Akümün kapakları üzeri örtülü. Saf su ilave edilmiyor olabilir. Emin olmadan ilave yapmayı denemeyiniz.

    Şarj esnasında kapağı gevşek bırakınız.
  • Akü üzerinde su konulacak yerler var. 6 adet kapak var.

    Çok az saf su koydum. 100 yada 150 ml. Çubukların hemen üzerinde su seviyesi.

    14.4 V uygulamaya başladığımda akü 12.47 V gösteriyordu. 10 dk içinde 12.65 V oldu.

    Şarjı merdiven arasında giriş katta yapıyprum. Bayağı havadar bir yer. Ayrıca soğuk.

    Akü bağlantı yerleri neredeyse sıfır derece. Yani ısınma yok. Sıcaklık ölçer kullanıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acaba ODA SICAKLIĞINDA MI şarj etmeliyim ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    quote:

    Orijinalden alıntı: becidea

    Kapak derken şu üzerinde ki artı işaretli ler değil mi ? Ayrıca bunların hepsinde mi saf su var ? Asit filan vardı ya. Yani bütün kapakları açıp, eksikse saf su ilave edeceğim. Ardından kapakları gevşek bırakıp şarj edeceğim !

    Saf su ilave etmeden önce akü modeliniz hakkında bilgi almanızı tavsiye ederim. Ben de İnci/EAS marka kalsiyum plaka(ca-ca) akü kullanıyorum. Akümün kapakları üzeri örtülü. Saf su ilave edilmiyor olabilir. Emin olmadan ilave yapmayı denemeyiniz.

    Şarj esnasında kapağı gevşek bırakınız.

    Acaba oda sıcaklığında mı şarj etmeliyim?

    Ortamın soğuk olması durumu olumsuz tönde etkiler mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: becidea


    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    quote:

    Orijinalden alıntı: becidea

    Kapak derken şu üzerinde ki artı işaretli ler değil mi ? Ayrıca bunların hepsinde mi saf su var ? Asit filan vardı ya. Yani bütün kapakları açıp, eksikse saf su ilave edeceğim. Ardından kapakları gevşek bırakıp şarj edeceğim !

    Saf su ilave etmeden önce akü modeliniz hakkında bilgi almanızı tavsiye ederim. Ben de İnci/EAS marka kalsiyum plaka(ca-ca) akü kullanıyorum. Akümün kapakları üzeri örtülü. Saf su ilave edilmiyor olabilir. Emin olmadan ilave yapmayı denemeyiniz.

    Şarj esnasında kapağı gevşek bırakınız.

    Acaba oda sıcaklığında mı şarj etmeliyim?

    Ortamın soğuk olması durumu olumsuz tönde etkiler mi?

    Kurşun-asit aküler Lityum piller gibi şarj etmede ortam sıcaklığına pek aldırmaz siz evin dışında şarj ederek iyi yapmışsınız. Şöyle düşünün, bu aküler arabada açık havada yaz kış her iklimde şarj olabiliyorlar demek ki buna uygun üretildiler. Tabi çok büyük sıcaklık farklarından bahsetmiyorum -30, -50 gib iklimlerde durum değişebilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    quote:

    Orijinalden alıntı: becidea


    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    quote:

    Orijinalden alıntı: becidea

    Kapak derken şu üzerinde ki artı işaretli ler değil mi ? Ayrıca bunların hepsinde mi saf su var ? Asit filan vardı ya. Yani bütün kapakları açıp, eksikse saf su ilave edeceğim. Ardından kapakları gevşek bırakıp şarj edeceğim !

    Saf su ilave etmeden önce akü modeliniz hakkında bilgi almanızı tavsiye ederim. Ben de İnci/EAS marka kalsiyum plaka(ca-ca) akü kullanıyorum. Akümün kapakları üzeri örtülü. Saf su ilave edilmiyor olabilir. Emin olmadan ilave yapmayı denemeyiniz.

    Şarj esnasında kapağı gevşek bırakınız.

    Acaba oda sıcaklığında mı şarj etmeliyim?

    Ortamın soğuk olması durumu olumsuz tönde etkiler mi?

    Kurşun-asit aküler Lityum piller gibi şarj etmede ortam sıcaklığına pek aldırmaz siz evin dışında şarj ederek iyi yapmışsınız. Şöyle düşünün, bu aküler arabada açık havada yaz kış her iklimde şarj olabiliyorlar demek ki buna uygun üretildiler. Tabi çok büyük sıcaklık farklarından bahsetmiyorum -30, -50 gib iklimlerde durum değişebilir...

    Peki aküyü şarj ettikten sonra çalışmazsa , yani marş basmassa sorun ne olabilir ?

    Şarj dinamosu yada şu aküye bağlı diğer oarça, con... muydu neydi, hatırlayamadım ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: becidea


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    quote:

    Orijinalden alıntı: becidea


    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    quote:

    Orijinalden alıntı: becidea

    Kapak derken şu üzerinde ki artı işaretli ler değil mi ? Ayrıca bunların hepsinde mi saf su var ? Asit filan vardı ya. Yani bütün kapakları açıp, eksikse saf su ilave edeceğim. Ardından kapakları gevşek bırakıp şarj edeceğim !

    Saf su ilave etmeden önce akü modeliniz hakkında bilgi almanızı tavsiye ederim. Ben de İnci/EAS marka kalsiyum plaka(ca-ca) akü kullanıyorum. Akümün kapakları üzeri örtülü. Saf su ilave edilmiyor olabilir. Emin olmadan ilave yapmayı denemeyiniz.

    Şarj esnasında kapağı gevşek bırakınız.

    Acaba oda sıcaklığında mı şarj etmeliyim?

    Ortamın soğuk olması durumu olumsuz tönde etkiler mi?

    Kurşun-asit aküler Lityum piller gibi şarj etmede ortam sıcaklığına pek aldırmaz siz evin dışında şarj ederek iyi yapmışsınız. Şöyle düşünün, bu aküler arabada açık havada yaz kış her iklimde şarj olabiliyorlar demek ki buna uygun üretildiler. Tabi çok büyük sıcaklık farklarından bahsetmiyorum -30, -50 gib iklimlerde durum değişebilir...

    Peki aküyü şarj ettikten sonra çalışmazsa , yani marş basmassa sorun ne olabilir ?

    Şarj dinamosu yada şu aküye bağlı diğer oarça, con... muydu neydi, hatırlayamadım ?

    Tam şarjdan sonra iç ışıklar zayıflamadan yanar ama marş sesi gelmezse sebebi marş motoru, onu volana ileten ara dişli ve marş manyetosunda aranır, marş basar ama motor çalışmazsa o zaman ateşleme ve yakıt sistemine bakılır(bujiler, buji kabloları,bobin veya yakıt pompası gibi..)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aracınız çalışır fakat sönmesi gereken akü ışığı sönmezse şarj sistemine problem var demektir hemen oto elektrikçiye çekilir araç çünkü sadece akü gücüyle kısa süre çalışacaktır.
    Bunalrın dışında her şey normale döner ve birkaç sabah sonra yine akü zayıflamış olarak karşınıza çıkarsa artık akünüz şarj tutmayacak kadar eskimiş demektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    Aracınız çalışır fakat sönmesi gereken akü ışığı sönmezse şarj sistemine problem var demektir hemen oto elektrikçiye çekilir araç çünkü sadece akü gücüyle kısa süre çalışacaktır.
    Bunalrın dışında her şey normale döner ve birkaç sabah sonra yine akü zayıflamış olarak karşınıza çıkarsa artık akünüz şarj tutmayacak kadar eskimiş demektir.

    Anladım. İnşallah problem yoktur.

    Yaklaşık 5 buçuk saattir şarj oluyor. Şimdi 13.01 V oldu. Çok uzun sürecek
    sanırım. Sabah kadar kalır böyle. Gece 5 gibi tekrar kontrol edeceğim. Ben 14.4 V a ayarlamıştım güç kaynağını. Şimdi baktım 14.6 V olmuş. Tekrar 14.4 V a getirdim. Bu nıtmal mi ? Normalde voltajın düşmesi gerekmez mi ?eğer bu artış yine ılacaksa arada kontrol etmek lazım.

    Peki şimdi bu voltajla (13.01 V ) çalışmaz mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 13V akünün yaklaşık %80-%85 dolduğunu gösteriyor. Akünüz ve aracınızın biraz önce bahsettiğim donanımları sağlamsa şu an aracınızın çalışması lazım ama aciliyeti yoksa tamamlayın derim. İçiniz rahat etmiyorsa muhtemel problemleri hemen görmek istiyorsanız şimdi takın marşa basın çalışsın sonra tekrar sabaha kadar şarja yatırırsınız. Veya biraz araçla turlar şarjı tamamlarsınız...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    13V akünün yaklaşık %80-%85 dolduğunu gösteriyor. Akünüz ve aracınızın biraz önce bahsettiğim donanımları sağlamsa şu an aracınızın çalışması lazım ama aciliyeti yoksa tamamlayın derim. İçiniz rahat etmiyorsa muhtemel problemleri hemen görmek istiyorsanız şimdi takın marşa basın çalışsın sonra tekrar sabaha kadar şarja yatırırsınız. Veya biraz araçla turlar şarjı tamamlarsınız...

    Yok yine çalışmadı. Aküyü taktım, bütün ışıkları güçlü yanıyordu. Sonra marşa bastım, zorlandı ama almadı. Tekrar denedim, yine olmadı.

    Getirdim aküyü taktım güç kaynağına, 12.58 V a düşmüştü. Şimdi soğuklardan dolayı ve akü hala zayıf olduğu için çalıştırmadğını düşünmek istiyorum. Mümkün müdür ? Yani tam şarj olmadığı için.

    Eğer sorun yoksa başka parçalarda, marştan sonra akü vıltajının yine 12.58V a düşmesi normal midir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: becidea


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy

    13V akünün yaklaşık %80-%85 dolduğunu gösteriyor. Akünüz ve aracınızın biraz önce bahsettiğim donanımları sağlamsa şu an aracınızın çalışması lazım ama aciliyeti yoksa tamamlayın derim. İçiniz rahat etmiyorsa muhtemel problemleri hemen görmek istiyorsanız şimdi takın marşa basın çalışsın sonra tekrar sabaha kadar şarja yatırırsınız. Veya biraz araçla turlar şarjı tamamlarsınız...

    Yok yine çalışmadı. Aküyü taktım, bütün ışıkları güçlü yanıyordu. Sonra marşa bastım, zorlandı ama almadı. Tekrar denedim, yine olmadı.

    Getirdim aküyü taktım güç kaynağına, 12.58 V a düşmüştü. Şimdi soğuklardan dolayı ve akü hala zayıf olduğu için çalıştırmadğını düşünmek istiyorum. Mümkün müdür ? Yani tam şarj olmadığı için.

    Eğer sorun yoksa başka parçalarda, marştan sonra akü vıltajının yine 12.58V a düşmesi normal midir ?

    Kötü senaryo kurmak istemem fakat akünüz şarj tutmayacak kadar eskimiş olabilir.
    Marşa basarken çok zorlandı mı, çevirme gücü çabuk zayıfladı mı? eğer öyleyse akü değişim vakti gelmiş olabilir.
    Yok çevirme gücü hep aynı fakat ateşleme gerçekleşmediyse araca ait sorunlar akla gelebilir.
    Bu arada araç ne? Benzinli - mazotlu? Karbüratör - enjeksiyon?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.