Şimdi Ara

Nvidia G80'e dair arka planda kalan önemli bazı ayrıntılar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
3.355
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ekran kartı alanında iki dev üreticiden biri olan Nvidia'nın uzun süredir üzerinden çalıştığı firmanın 8. jenerasyon grafik işlem ünitesi (gpu) G80'nin piyayasaya çıkmasına kısa bir süre kala, ürün hakkında ilginç detaylar da ortaya çıkmaya başladı. Öncelikle G80'i biraz hatırlamak gerekirse, Windows Vista ile birlikte gelcek olan DirectX 10 ve Shader Model 4.0 ile tam uyumlu olacak olan G80'nin ilk etapta GeForce 8800GTX ve 8800GTS olmak üzere iki farklı modelinin piyasaya sürülmesi bekleniyor. GeForce 8800GTX'in 575MHz hızında çalışan çekirdek ile birlikte 1800MHz'de çalışan 384-bit bellek veri yoluna sahip olan 768MB GDDR3 bellek ile gelmesi bekleniyor. Kardeşi 8800GTS'in ise 500MHz'de çalışan çekirdek hızının yanı sıra 320-bit bellek veri yoluna sahip 1200MHz'de çalışan 640MB GDDR3 bellek ile gelmesi bekleniyor. Nvidia'nın yeni nesil grafik işlem ünitesi G80'nin teknik özellik listesi baya kalabalık ama G80'nin birde arka planda kalan bazı önemli ayrıntıları bulunmakta.

    Nvidia'nın G80'nine ait arka planda kalan ayrıntılardan ilk dikkat çekeni G80 tabanlı yeni Geforce 8800GTX ve GTS modelleri üzerinde iki adet grafik işlemci yer alacak olması. İki işlemciden biri bildiğimiz grafik işlemleri ile ilgilenirken diğer işlemci, daha çok kartın giriş çıkış fonksiyonlarını (I/O) yönetmek ile meşgul olacak. Yani ikinci grafik işlemcisi, karta 400MHz'de iki adet RAMDAC sağlamanın dışında DVI çıkışları, tv çıkışı ve HDCP özellikleri ile ilgilenecek. Harici Video giriş çıkış çipi veya harici RAMDAC olarak ta tanımlanan ikinci işlemciye Nvidia'nın neden ihtiyaç duyduğu merak konusu oldu. Zira bilindiği gibi günümüz grafik işlemcilerinde RAMDAC işlemcinin bir parçası olarka tasarlanmakta.

    Nvidia'nın DirectX 10 destekli yeni nesil grafik işlem ünitesi G80'nin bir diğer dikkat çeken özelliğ ise G80 tabanlı GeForce 8800GTX modeli üzerinde iki adet SLI bağlantı konnektörü olacak olması. Bilindiği gibi SLI teknolojisi basitçe ifade etmek gerekirse, Nvidia'nın iki ekran kartının aynı sistem üzerinde kullanılmasını sağlayan bir teknoloji. GeForce 8800GTX üzerinde yer alan SLI konnektörlerinden biri ikinci ekran kartı için kullanılacakken, 2. SLI köprüsünün hangi amaç doğrultusunda kullanılacağına dair şuan net bilgiler olmasa bile Nvidia'nın fizik işlemleri için bu köprüyü koyduğu ve 2007 yılı içerisinde çıkarmayı planladığı özelleştrilmiş fizik kartlarını SLI sistemlerin içine entegre ederek paralel çalışmalarını istediği için GeForce 8800GTX üzerine 2.ci bir SLI köprüsü yerleştirdiği ifade edilmekte. Bilindiği gibi Nvidia uzun süredir Havok firması ile fizik işlemleri konusunda ortaklaşa çalışamalar yapmakta.

    Nvidia'nın G80'i hakkında boyutlar ve gereksinim duyulan güç kaynaklarına yöenlik te bazı ilginç detaylar var. G80 gpu'suna sahip olacak ekran kartlarının özellikle boy yapıları oldukça dikkat çekmekte. Yaklaşık 28cm uzunluğunda bir dev olacak olan G80 tabanlı GeForce 8800GTX kartları için birçok kasanın sorun çıkaracağı su götürmez bir gerçek. Özellikle uzun boy yapısı sebebi ile yaşanacak kasa sorunlarına karşı yurt dışında Nvidia'dan yeni ekran kartlarının yanında bu kartların rahatlıkla sığıp, ideal çalışma ortamını sağlayacak kasaların "Bundle" olarak verilmesine dair isteklerin sayısı her geçen gün artıyor. 28cm'lik GeForce 8800GTX'in yanı sıra küçük kardeşi olan GeForce 8800GTS'in ise 24cm olması bekleniyor. Bir karşılaştırma yapmak açısından belirtirsek rakip firma Ati tarafının en güncel ekran kartlarından biri olan X1900XTX'in boyu yaklaşık 23,5cm civarında.

    Nvidia'nın G80 ve Ati'nin R600 üzerine gereksinim duydukları güç kaynakları konusunda da ortaya çok fazla iddia atıldı. Şuan için Ati R600 konusunda ortada aydınlatıcı net bilgiler yok ama önümüzdeki hafta piyasya çıkması beklenen G80 tabalı GeForce 8800GTX ve GTS'in gereksinim duydukları güç kaynaklarının özelliklerine yönelik bazı bilgiler de netleşmeye başladı. Buna göre GeForce 8800GTX sahibi olmak isteyenlerin güç kaynakları 12v rail üzerinden 30 amper, GeForce 8800GTS için ise yine 12v rail üzerinden 26 amper sağlayabilmeli. GeForce 8800GTX ve GTS modeller ile özellikle uyumlu kasa ve güç kaynağı konusunda bu kartlara sahip olmak isteyenlerin birçoğu için ekstra masraf kapıda gibi görüniyor.








  • Üstad bilgiler için tşk.
    _____________________________
  • DirectX 10 ve Shader Model 4.0 destekli bu ekran kartlarının çıkmasıyla diğer kartlarda bi ucuzlama olacaktır bence..Bi yerden 8800gtx in 3d mark 2006 dan 12-15k aldığını duymuştum ama ne kadar doğrudur bilemiyorum.Kartlarla ilgili testleride bekliyoruz fx kardeş..Bu arada 8800gtx in 28 cm olması gerçekten korkutucu normal kasalarda sorun çıkartacaktır..

    Bilgiler için teşekkürler...
    _____________________________
  • kasa bundle iyi fikir ama buna birde anakart bundle edilmeli bence 28 cmli kartın hiç bir komponente temas etmeyeceği bir anakart da zor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ETA -- 31 Ekim 2006; 8:47:40 >
    _____________________________
    İmza mimza yok...
  • nVidia anakart uretimine gecerse urettigi ekran kartlarının boyutunu referans olarak alabilir.
    _____________________________
    |Gigabyte GA - X48 DS |Intel Core 2 Quad Q9650@4050 Mhz |4x2 GB DDR2 1066 MHz OCZ Platinum |Asus GTX580@GPU: 900 Mhz, Memory: 2200 Mhz |2x200 GB OCZ Vertex LE (RAID0) + 2 x 2 TB Samsung HD203WI + 2x1,5 TB Seagate ST31500341AS |LG GH22NS40 22x8x16x DVD-RW |Creative Audigy 2Zs (Daniel K Mod Driver) |Creative Megaworks THX 550|Cooler Master RC690 |Silverstone Strider 750w ST75F |22" BENQ E2200HD LCD 2 ms|US Robotics USR 9107|16 Mbps ADSL |Windows 7 64 Bit Ultimate


    PENTAX k-5
    SMC Pentax-F 50mm f/1.7 | SMC Pentax-FA* 300mm f/4.5 ED
    Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro | Tamron AF 24-135mm f/3.5-5.6 SP AD Aspherical | Tamron AF 28-75mm f/2.8 SP XR Di LD Aspherical
    Kenko Pz-AF 1.5x Teleplus SHQ Auto-Focus Teleconverter | Raynox DCR-250 Super Macro Conversion Lens | Sigma EM-140 DG Macro Ring Flash | Lowepro SlingShot 202 AW
  • kartın üzerinde buzzer bile var bazı bordlar gibi
    _____________________________
  • dx10 tam uyumlu olucak yani dedikodular doğru çıkmadı desene

    512mb 512 birlerde 8900 serisi olarak çıkar artık
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • önce şunu bi netleştirelim;
    Bu kart tam anlamıyla dx10 dstekliyor mu testeklemiyor mu?
    tomshardware tam anlamıyla desteklemediğini yazıyor, 2. bir işlemcili geleceği biliniyordu sana bu soruyu daha önce sornuştum; ama 2. işlemcinin RAMDAC için kullanılıcağı yazılmamıştı, çift çekirdek olacağı söylenmişti vs vs... inşallah ati biraz adil olurda r600 adam gibi gelir g80 den umutlu değilim.
    _____________________________
    /e6300/Asus P5K-E Wİ-Fİ/
    /2*1 OCZ 800MHZ 4-4-4-15/X1900GT/2 x asus drw-1608p3s/
    /samsung 226BW/
  • gene çok faydalı ve çok yararlı bilgi ve karşılaştırmalar..teşekkür ederiz.
    _____________________________
  • ATI ın cevabı ne olacak bakalım
    _____________________________
  • Şu kartın özelliklerini görünce, daha ( dx10 destekli ilk kartlardan) bundan sonra neler çıkacaktır.

    Şimdi daha iyi anlıyorumki crysis'in yapımcısı (ps 3 ve xbox 360 bu oyun grafikleri için yeterli değil) açıklamasını boşuna yapmamış. İlk çıkan kartlar böyle olursa. 1 - 1.5 yıl sonra neler görürüz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kumanda -- 31 Ekim 2006; 12:48:22 >
    _____________________________
    Wİİ
  • KARTA 600 avro kaptır kasa deiştir güç kaynaıı deiştir hade bi de oc merakından soutcuya gir

    1000 avro gider
    _____________________________
    İmzam kural dışıdır
  • Vista çıktığı zaman ekran kartı piyasası uçacak o zaman ps3 gücünü rahat yakalayacaklar directx 10 çık artık çık çık
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: macrolight

    Vista çıktığı zaman ekran kartı piyasası uçacak o zaman ps3 gücünü rahat yakalayacaklar directx 10 çık artık çık çık


    harbi çık artık.... Valla bekle allah bekle bu yaz sonunda pc yenilicektim yok DX10 bekliim dedim yok DX10 ertelendi Yok G80 serisi iyi deil ATI yi bekle.. Yeter yahu ATI filanda ne çıkıcaksa çıksın kurtuliim artık bee.
    _____________________________
  • kartın büyük olması makbul bence.600-700dolar verince sadece oyundaki performansı yetmez,kasaya bakınca göz de doldurmalı
    _____________________________
    yamaha m80+c45, onkyo 9711, technics rx bx828, technics gt550, technics sl-pg 540a, technics sh ge90, sony mds je 530, pioneer dv717, jamo power 270e, technics rp-dh 1200

  • directx 10 çıksa piyasada kart ile yazılım olacak ama oyun çıkmamış oalcak.Daha directx 9.0 oyunları bile tam destekli değil.
    _____________________________
    -Aygaz Buzdolabı,grundig 37 ekran televizyon,vok tava,arçelik fırın,kapkacak tabak falan,tuzluk,lcd'yi yükseltmek için tahta kutu,damacana pompası,Jackson ps1 performer,şemsiye,ıvır zıvır .....
    -REFERANSLARIM : Bakkal ,İnternet cafeci,Köpeğim,Börtü,Böcük ve ismi aklıma gelmeyen her türlü virüs,bakteri,mantar, mikrop çeşitleri ....
  • GeForce 8800GTX ile ilgili önemli bir nokta ise kartın işlemci gücüne ciddi anlamda bağımlı olması. Yani +1000MHz overclock edilmiş Core 2 Quad ile 3DMark2006'da 11K+ alan GeForce 8800GTX aynı koşullarda aynı test ortamında işlemci default değerlere alındığında, 3DMark2006 değeri 8K'ya kadar düşebildiği belirtilmekte.
    _____________________________
    Erdi Özüağ
  • G80'in adı çok duyuldu anladık herkes biliyo ama r600 nerde yahu
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaan84

    kartın üzerinde buzzer bile var bazı bordlar gibi



    Dimi:) O benimde dikkatimi çekti:) Internal modemlerde var bide anakartlarda olur bazen. Buzzer değil ama o heralde başka bi işe yarıyodur. Buzzer görünümlü kondansatör!!
    _____________________________
  • ayrıca bu kartta artık vertex ve pixel shaderlar 2 si bir oldu. teknik bir detay ama . kart ihtiyaca göre shaderları vertex veya pixel olarak ayarlayıp kullanacak. duyduğuma göre 128 modified shader ünitesi olacak. çok güzel bir teknoloji. ati ne yapacak bakalım. :)
    _____________________________
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.