Şimdi Ara

BENZİNDE RÖLANTİDE DEVİRDE OYNAMA, SARSINTI VE STOP ETME SORUNU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
32.921
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Adım Gökhan, 29 yaşındayım, Mersin'de yaşıyorum. Daha önce benzer başlıklar açılmış fakat benim sorunumun farklı olduğunu gördüm. O yüzden bu başlığı açtım.

    Aracım, 2011 model Peugeot 206+ ve 41.000 kilometrede şuan. Araçta yaklaşık 1 yıldır Atiker sıralı sistem mevcut. Yaklaşık iki ay önce arabada rölantide titreme, sarsıntı olayları başladı. Araç gürültüsüz ama çok sarsıntılı, devir de 700-800 arası değişiyodu ama tüpe geçtiğinde sarsıntıdan eser kalmıyordu. Ardından bir gün motor arıza ışığını yaktı ve sonuç olarak orjinal ve sıfır bir şekilde ateşleme bobini değişti. Işık söndü. Bunun yanında bujilerin tamamı da Bosch Platinyum İridyum 0.7 mm tırnak aralıklı olan LPG uyumlu bujilerle değişti. Bujilere sistemde aracıma uygunluğuna bakılarak karar verildi. Ateşleme bobini değiştikten sonra ilk birkaç gün sarsıntı çok azaldı gibi geldi bana ama sonrasında aynen devam etti. İki hafta sonra aküyü de sıfır varta akü ile (alakasız ama belirtmek istedim) değiştirdim. Geçenlerde arıza ışığı tekrar yandı ve bu sefer 2 nolu silindir hatası verdi. Serviste silindir kapağı söküldü ve silindirler iyice kontrol edildi fakat hiçbir sıkıntı bulunamadı, gayet normaldiler.

    Sonrasında farkettim ki, evet belki 2 aydır sürekli rölanti dengesizliği vardı ama arıza ışığı yanan iki durumda da araç yaklaşık 1'er haftadır sürekli benzinde çalışıyordu. Her LPG dolduruşumda 20 tl'lik de benzin alır, depoda benzin yarı depoyu geçtikçe de bu şekilde benzini tüketmeye çalışırım.

    Son günlerde araçtaki rölanti düzensizliği epey hissedilir duruma geldi. İki gün önce işten çıkarken stop etti. Bugün de otoparktan çıkarken stop etti. Stop etmeden önce devir 400-600 aralığına kadar düşüyo, araç boğulur gibi oluyo ve öyle stop ediyo. Benzinde gaz verirsen hiç bir sorun yok, yolda devirden, çekişten düşme de kesinlikle yok. Rölantideyken tüpe geçince de 20 dk bekledim hiç bir sarsıntı veya devirde oynama yok. Yani sorun sadece benzindeyken rölantide kendini gösteriyor.

    Şimdi çeşitli araştırmalarda sonra bazı başlıkların üzerinde yoğunlaştım.
    - Rölanti Motoru
    - Boğaz kelebeği temizlenmesi veya değişimi
    - Emme Manifoldu
    - Basınç Sensörü
    - Lambda (Oksijen) Sensörü
    - Benzin Pompası

    Bilgi ve tecrübeleriniz dahilinde nasıl bir yol izlemeliyim sizce? Hangisinden başlamalıyım veya hangisi olamaz? Gerçekten bu konuda deneyim sahibi olan abilerimin, kardeşlerimin yardımına ihtiyacım var.







  • Ben pompa derim,cunku "rölanti devri azalarak stop ediyo"dediniz,araç ateslemeyi tam yapamiyor dicem ama buji ve bobin kisimlarina bakilmis . Geriye emme manifoldu kaliyor,ondan da sikinti olacagini dusunmuyorum,geriye baktirmadiginiz benzin pompasi kaliyor,bi ara az miktar benzin veya benzinsiz biraktiysaniz depoyu pompa arizalanmis olabilir.En buyuk pompa ariza sebebi bu cunku

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tekrar merhaba. Bugün servise gittim. Sıkıntımı iyice dinlediler. Sahiplerini ve ustaları yakinen tanıdığım bir özel servis. Malum zaten LPG li araca yetkili servisler bakmaktan kaçıyolar. Bende de öyle olmuştu zaten, söktürüp gelirseniz ancak bakabiliriz demişlerdi.

    Konuma döneyim, önce düşük meblalı basit ihtimallerden yola çıktık. boğaz kelebeği balata spreyi ile güzelce temizlendi. Sanırım onun yanında map sensörü (basınç sensörü) de balata spreyi ile temizlendi. Ardından benzin yakıt katkısı ekledik depoya içeriyi temizlemesi için. Depo yarıdan biraz fazlaydı. Bu şekilde bir hafta civarı sadece benzinde çalıştırmam istendi. Duruma göre teşhis ve tedaviye devam edeceğiz. Umarım düzelir, çünkü bu da olmazsa uğraştırır baya diyo usta.

    Bu arada ilk yazıma eklemeyi unuttum, egsoz da pat pat pat diye aralıklı atıyo benzinde. Temizlik işleminden sonra sanki biraz azaldı ama kaybolmadı en azından bugünlük.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • benzin pompası olması muhtemelpaliomda aynı sorundan müzdariptim ilk düzensizlikle başladı sonrasında araba stop etme çalkalama sallantı yapıyordu resmen benzin pompası değişimi yapıldıktan sonra düzeldi
    benzin, iletip tekrardan çekmeye çalışıyormuş araba bu yüzdenmiş sebebi
  • Akşam otoparkta çalıştırırken bişey daha fark ettim, rölanti 700-800 arasında oynarken araç hafif hafif teklemeye başladığında aracın far lambalarının şiddeti de hafif azalıp artıyo. Önemli mi, bir belirti mi bilmiyorum ama belki de rölanti teklemesinin bir sonucudur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayni sorun bende var

    Getz aracim ve atiker takili

    Birebir ayni sorunlar

    Ilk calistirmada rolantide birde dusuyor ve bazende acayip sarsiyor

    Bayat benzin vs derken

    Getz sayfasinda bir arkadasin verdigi linkte ayni sorunu yasayan atiker takili vw sahibine bir dunya parca degistirttikten sonra sorunun benzinde iken gaz kaciran lpg enjektorlerindenmis sorun ve degisince duzelmis

    Bende gazciya gidip baktiracam

    Linki bulursam yazarim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkür ederim, hemen bakayım linke. İşin içinde Lpg olunca hangi ustaya yaptıracağını da şaşırıyo insan. Sorunun birden fazla sebebi olabiliyo. Peki sizde de benzinde rölantideyken sağ arka taraftan tıss diye bir ses geliyo mu? Benzin pompasından mı lpgden mi geliyo bilmiyorum ama belki de benzindeyken gaz kesici çalışmıyo? Paranoyak oldum resmen :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi attlass -- 10 Ocak 2015; 17:58:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üstad linki okudum. Lakin bir fark var. Oradaki arkadaş sadece sabahları ilk çalıştırmadan bahsetmiş. Yani motor henüz 30 derece sıcaklığa ulaşmamışken. Bende motor sıcakken de rölantide var bu sıkıntı. Ateşleme sistemini bozup durmasa takıcam lpgye, umursamayacam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: attlass

    Üstad linki okudum. Lakin bir fark var. Oradaki arkadaş sadece sabahları ilk çalıştırmadan bahsetmiş. Yani motor henüz 30 derece sıcaklığa ulaşmamışken. Bende motor sıcakken de rölantide var bu sıkıntı. Ateşleme sistemini bozup durmasa takıcam lpgye, umursamayacam.

    lpg ye geçince sorun yok yazdığınız için sadece ilk çalıştırmada sandım

    bende ısınıp lpgye geçince sorun yok
  • Bende de ısınıp lpgde iken hiçbir sorun yok. Sorun hem soğukken hem sıcakken rölantideyken benzinde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: attlass

    Bende de ısınıp lpgde iken hiçbir sorun yok. Sorun hem soğukken hem sıcakken rölantideyken benzinde.

    karışımda sorun olabilir mi ? hiç benzin ayarı yaptılar mı?
    motorun boğulması yakıt hava dengesinin bozulmasından olur .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: batkent

    quote:

    Orijinalden alıntı: attlass

    Bende de ısınıp lpgde iken hiçbir sorun yok. Sorun hem soğukken hem sıcakken rölantideyken benzinde.

    karışımda sorun olabilir mi ? hiç benzin ayarı yaptılar mı?
    motorun boğulması yakıt hava dengesinin bozulmasından olur .

    Şüphelendiğim noktalardan biri de oksijen sensörü zaten. Gaz ayarını biliyorum da benzin ayarından hiç haberim yok, nasıl yapıldığını tarif edermisiniz? Eğer motorda mekanik bir arıza yoksa, ya benzindeyken yakıt hava oranını ayarlıyamıyor, ya da benzindeyken gaz+benzin karışık geliyor.

    Şeklinde düşünüyorum ben de. Ama nasıl bir yol izlemeliyim, kara kara düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bende de aynı problem vardı. Aracım Linea 1.4 active plus. Benim aracımdaki sorun motor arıza ışığı vermeye kadar gitmişti. Sorun ise boğaz kelebeğinden kaynaklanıyordu ve temizlenip adaptasyonu yapıldıktan sonra sorun düzeldi. Çok fazla bir maliyeti yok ancak araç yetkili servise girdiğinde boğaz kelebeği değişimi istenebilir belirtmekte fayda var. Bu da maliyeti oldukça arttıran bir etken.

    Aracımdaki sorunu tespit edip onaran ustanın dediğine göre bu tip arızalarda öncelik boğaz kelebeğinin temizliğine bakmak oluyor. Bu arada bu tip arızalar araçtaki herhangi bir oynamadan, farklı bir onarımdan geçmekten de kaynaklanabiliyor. Çünkü benim aracım işinin ehli diye tabir ettikleri, Manisa merkezde önerilen bir usta tarafından debriyaj seti değişimi yapılmış ve bu sorun değişim olduktan sonra hafif çapta başlamıştı. İlerleyen zamanlarda aynı ustaya aracımı gösterdiğimde uğraşmak istemeyeceğinden olsa gerek senin aracında sorun yok bu araçlar zaten böyle çalışır demişti. Ancak durum öyle değil. Boğaz kelebeğine bağlı olan sensör fişinde oynama olduğundan bu da aracın gaz adaptasyonunu bozmuş ve aracımın devir saatinde küçük çaplı dalgalanmalara sebep olmuş aracımı farklı bir ustaya götürüp tanımadığım birinden daha fazla yardım alıp bu sorunu öyle gidermiştim. Buradan Türkücü otoda bulunan Erdem bey'e teşekkürlerimi borç bilirim.

    Bu arızayı gidermemek motorda oluşabilecek ciddi hasarlara neden olabilir. Bu tür bir arıza motora gereğinden fazla hava girişi olmasına neden oluyor ve düşük güçte devir daim yapan motor yakamadığı bu gereksiz fazla havayı da suya çevirip eksozdan dışarıya atmaktadır. Eğer ki eksozunuzdan da gereğinden fazla su çıkışı (özellikle püskürtme varsa) gerçekleşiyorsa sorun boğaz kelebeği. Arıza giderildiğinde buna benzer bir çok sorun da ortadan kalkmış oluyor ve motorun sesine kadar her şeyin düzeldiğini farkedebiliyorsunuz. Aracı düzelttikten sonra ne olur ne olmaz diye hava filtresini, yağ filtresini ve yağını değiştirmekte fayda var.




  • Herkese hayırlı forumlar diliyorum. 2011 model easytronic 70.000 km LPG li aracım var.(12.000 km oldu LPG taktıralı) Aracımda enteresan problemler baş göstermeye başladı. Şöyle ki aracı çalıştırıyorum hareket edene kadar geçen sürede beklerken tak tak diye hissedilir bir vuruntu var bu vuruntunun hemen ardından rolanti önce düşüyor sonra yükselip geri normale dönüyor. (Aşağı yukarı 3-4 saniyelik periyotlarla vuruntu sesi geliyo ve rolanti dalgalanıyor) ve rolantide araç çalışırken rolanti ibresinde oynama oluyo.(İbre aşağı yukarı çok aşırı oynamıyor ama bu oynama motor sesini değiştirip aracı titretiyor) Ayrıca araç hareket halindeyken vites geçişi olduktan bir süre sonra gaza basarken silkeleme yapıyor. Umarım meramımı düzgün bir şekilde anlatabilmişimdir. Bütün bu sıkıntılar sürüş keyfini ciddi etkiliyor bu nedenle bilgisi olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum.
  • haislip_13 kullanıcısına yanıt
    düşük benzin miktarı neden arıza yaptırıyor? ben hiç bilmiyordum bunun arızaya yol acacagını..

    devamlı düşük benzin gezdim - gazladım..... Şuanda rölantide sarsıntı var.
  • Razorback R kullanıcısına yanıt

    Beğnzin pompasını piston gibi düşünün, beğnzindeki az miktarda bulunan yağ ile sağlıklı çalışır.

    beğnzin az olunca pompa benziğn gelmediği anda kuru çalışır ve bozulur.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • atalayfalcon A kullanıcısına yanıt

    Bendede aynı sorun var 1.4 clio motor.


    ilk kontak çevirince rolanti düşüyor yükseliyor devamlı ama stop etmiyor. gaza geçince ve gazdan sonra benzine geçince sorun yok. gazda motor sıcak, kontak kapattın geri açtın, o kısa sürede yine yapıyor. fajat aracı söndürme, benzine geç yapmıyor. ilginç.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.