Şimdi Ara

Kışlık Lastik Avantaj değil dezavantaj oldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
213
Cevap
0
Favori
7.656
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ankara'da yaşıyorum. Kışlık lastik takanlar araçlarının ıslak zeminde kaymasından oldukça şikayetçi. En iyi kışlık lastik bile ıslak zeminde C Sınıfı fren performansına sahip. Oysa yazlık lastikler A ve B sınıf etiketini taşıyorlar genelde. Yani 2-3 gün yollar karlı olacak diye takılan o lastikler diğer günlerde kaza riskini artırır konuma geldi diye düşünüyorum. Tabi kışın 7-8 derecenin altında bu lastikleri takın diyorlar ancak zaten lastikler belli süre sonra ısınıyorlar o da mantıklı gelmiyor artık. Kaza sayılarına da bakarsak aalma değil artış olmuş. Lastikten çok takip mesafesini korumalarını tavsiye ederim herkese



  • Islak zemin konusunda haklisiniz. Kislik lastik yazliga gore biraz daha uzun mesafede duruyor ama bu cok cok uzun bir mesafe degil.
    Fakat karli zemine geldiginizde kislik lastik ile yazlik arasinda daglar kadar fark oluyor. Yani 2-3 gun icin deger aslinda. Ya da karda hic arabayi cikartmayacaksiniz karda. Yazlik lastikte karda yola cikmak hem kendi malinizi ve caninizi hem baskasinin malini ve canini tehlikeye atmak oluyor. Kendim kisin kar lastigi taktigim halde cok kez diger araclar yuzunden tehlike atlattim.
  • udmexpert U kullanıcısına yanıt
    7 derce olayı size mantıksız mı geliyor? :D Nasıl düşünerek bu sonuca vardınız merak ediyorum.

    Peki 7 derecenin altında takılması gerekiyor. (neden 7 derece bende bilmiyorum) lastiğin ısınması önemli değil , önemli olan zeminin sıcaklığı zaten. Kış lastiği prensibi muhtemelen şöyledir; lastik ısınınca doğal olarak etrafındaki havayı da ısıtıyor ve 4 mevsimlere göre nispeten yumuşak hamurlu lastikler bunlar, Lastiğin yumuşak olmasından kaynaklı , lastiğin yüzeye teması daha fazla , bu süre zarfında lastiğin damarlarındaki sıcak hava zeminden gelen soğuk havayla hacmini küçültüyor ve vakum etkisi yaratarak yola tutunma sağlıyor olabilir. ( tamamen attım, ama genel lastik olayı budur. O hava kanallarının şekli ve uzunluğu, lastiğin malzemesi kadar önemlidir.)

    Muhtemelen de 7 derecenin altındaki havalarda ,4 mevsim lastiklere göre, vakum olayı daha iyi performans veriyordur.

    Son olarak KIŞ lastiği farklı bir şey, KAR Lastiği farklı bir şey. Türkiyede veya başka bir yerde asfaltın üzerini kapatmış olan kar için kar lastiği takılmaz. kar lastikleri devasa yanaklı, yaklaşık baş parmak uzunluğunda çivilerle donatılmıştır. Karın altındaki toprağa tutunabilmesi için. Arazide kullanılır kar lastikleri. Kış lastikleri ise 7 derecenin altında 4 mevsim lastiklere göre daha iyi tutunma ve fren mesafesi sağlar. Islak zeminde kesinlikle yaz lastikleri çok daha kötü. (7 derecenin altındaki havalarda)




  • Belli bir soğuklukta ıslak zeminde ekstra tutunuş sağlar kışlıklar. Ama ekim ve kasım ayları artık sıcak geçtiği için neredeyse 15 derecenin altına düşmedi bu haftaya kadar; o yüzden ıslak zemin performanslarında bir nebze olsa azalma olabilir. Ama yine de kötü değildir.

    Ben halen taktırmadım kışlıkları yarın taktıracağım soğuklar başladı kar da geliyor. Fakat geçen hafta yağmur yağarken ani bir manevra yapmak zorunda kaldım şehir içinde ve yazlıklar varken aracı zor toparladım. Benzer durumlar başıma gelmişti kışıklar varken araç daha iyi tutunuyordu yumuşak hamurlu olduğu için.

    Kışıkların fren performansından ziyade su kanallı yapıda olmayışından dolayı kızaklama etkisi oluyor. O yüzden ıslak zeminde temkinli gitmekte fayda var. SAdece kışlık için değil her lastik için geçerli canınızı düşünüyorsanız anormal hızlardan kaçınınız ıslak zeminde.
  • Kışlık lastik, hafif ılık hava, ıslak bir yokuş ve tutunamayan lastiklerle yokuşu çıkamadık. Bence en güzeli kar yağdığında (İstanbul için) arabayı 2 gün kullanmayacaksın. 3. gün zaten güneş açıyor, kar gidiyor.
  • Bikac yil önce yazlik lastiklere katli havada kişlik lastiği bulunan araclar un bile cikamadigi Cinnah yokusunu çok rahat cikmistim. O günden beridir kesinlikle kişlik lastik kullanmayi düşünmedim zaten. Sadece şirketaracimda kkiralık olduğu için kişlik lastik vardi o kadar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kullanmayin su kis lastiklerini!!!

    Dogru duzgun yaz lastigini takin, emniyetli surun, devam edin.

    Oyuna gelip para kaptirmayin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hani benimde konu acmamin nedeni gecen rot balanscida gelen herkes lastik kotuymus araba kayiyor muhabbetinde. Zaten en iyi ug9 Michelin. Continental ts850 almislar lastik kotuymus muhabbeti donuyor. Demekki gereksiz sonucuna variyor insan. Taksicileride anlamıyorum hepsi petlas almis sonrada en kotu lastiği almisim diyo. Madem kotu niye aldılar anlamiuorumki 10 TL indirim yaptılar ucuz diye almaya koştular sanirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6~8 ay beklemiş lastiğin taban hamuru sert olur, kayar. Normaldir. Kurşunkalem siligisi gibi düşünebiliriz, kullanınca sorun yoktur ama bekletince sertleşir. Biraz aşındıktan sonra altı yine düzgün çıkar.

    Hani araba aldıysanız kullanacaksınız, bekletmeye gelmez masraf açar denilir ya... lastikler de böyle. Bu sebeple ılıman iklimde senede 20bin km'den fazla yapmayanlar için onaylı dört mevsimlikleri tavsiye ediyorum her zaman.

    Soğuk iklimde de daha havalar kuruyken takılmalı ki en azından 1000 km kadar en dışta bozulan katman aşınmış olsun.

    Yani lastiğin aşınması bir yerde gerekli bir şey. Beş sene sonra yanakta çatlaklar oluştuğunda diş derinliğini de bitirdiyseniz sürüşe göre ideal sertlikte taban hamuru seçilmiş demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    6~8 ay beklemiş lastiğin taban hamuru sert olur, kayar. Normaldir. Kurşunkalem siligisi gibi düşünebiliriz, kullanınca sorun yoktur ama bekletince sertleşir. Biraz aşındıktan sonra altı yine düzgün çıkar.



    dün akşam tv'de mustang arabaların yapılışı hakkında belgesel vardı; imalattan çıkan aracı arizona çölünde özel piste alıyorlar o sıcağa rağmen test şöförleri drift yaparak yepyeni lastiği yakarak aşındırıyorlar ve ısıtıyorlar ondan sonra düz ve virajlı yollarda 320 km sürate kadar çıkarak aracı deniyorlardı.
    her türlü hava şartlarında lastikler yeterince ısınmadığı sürece tam randıman vermezler
  • degobar kullanıcısına yanıt
    Doğru söylüyorsunuz, ısı da önemli. Soğuk sabahlarda lastiğin sesinden bile belli oluyor bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Kullanmayin su kis lastiklerini!!!

    Dogru duzgun yaz lastigini takin, emniyetli surun, devam edin.

    Oyuna gelip para kaptirmayin.

    hocam bizim kampüsün içerisine kışlık lastiksiz almıyorlar zorla aldık.
  • Daha neler

    Uğraşıcak başka işleri kalmamış galiba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Kullanmayin su kis lastiklerini!!!

    Dogru duzgun yaz lastigini takin, emniyetli surun, devam edin.

    Oyuna gelip para kaptirmayin.

    Valla doğru söylüyorsun

    Ani frende araba çok kotu kızaklıyor kızaklaması yüzünden kaza yaptım bide michelinin lastiği

    Yazlık bristonları mumla arıyorum o kadar güzel duruyorduki

    Boş bi alanda önceden briston ile el freni çekmiştim virajlıydı sanki arkadan çeker gibi araba çok güzel viraja girdi çıktı.

    Sonra kışlığı taktırmıştım onla deniyeyim dedim herzamanki gibi hızım 35 civarı virajda el frenini bi koydum koymaz olaydım araba yan dondu hızım fazla olsam 2 lastik havaya kalkıp takla atcam bida tobe kış lastiği ile el freni çekmek .

    Bu arada gaza yuklenince kış lastiği çok fazla patiye dusuyor hamurundanmıdır nedir çözemedim

    Not: Boş alanda el freni çekin insanları tehlikeye atma hakkımız yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EmreKaanYksl -- 30 Aralık 2014; 14:37:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bi kar yağsın görürüm ben sizi.. yada sabahları Ankaranın yüksek bölgelerindeki virajlarda olan gizli buzlanmada bi anlık dalgınlıkla hızlı girdiğinizde yazlık lastiklerle ozaman görürsünüz kışlık lastiğin yararını
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    bi kar yağsın görürüm ben sizi.. yada sabahları Ankaranın yüksek bölgelerindeki virajlarda olan gizli buzlanmada bi anlık dalgınlıkla hızlı girdiğinizde yazlık lastiklerle ozaman görürsünüz kışlık lastiğin yararını

    O durumda kişlik lastik yine kurtarmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kısın -25 gorduk 3 gun, 1 gun karlıydı yollar. Hala yazlık lastik var bidahada kar olmaz sanırım olsa da bu kadar ağır şartlar olmaz heryer buzlanıyordu geceleri. Kışlık lastiğe gerek olmadıgı onaylandı boylece
  • Hergün 50 şer araç zincirleme kaza yaptı bu hafta. İçlerinde özellikle minibusler otobusler kamyonlar çok. Yani kışlık lastik yine fayda etmemiş bazı durumlarda görüyorsunuzki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisatlas

    7 derce olayı size mantıksız mı geliyor? :D Nasıl düşünerek bu sonuca vardınız merak ediyorum.

    Peki 7 derecenin altında takılması gerekiyor. (neden 7 derece bende bilmiyorum) lastiğin ısınması önemli değil , önemli olan zeminin sıcaklığı zaten. Kış lastiği prensibi muhtemelen şöyledir; lastik ısınınca doğal olarak etrafındaki havayı da ısıtıyor ve 4 mevsimlere göre nispeten yumuşak hamurlu lastikler bunlar, Lastiğin yumuşak olmasından kaynaklı , lastiğin yüzeye teması daha fazla , bu süre zarfında lastiğin damarlarındaki sıcak hava zeminden gelen soğuk havayla hacmini küçültüyor ve vakum etkisi yaratarak yola tutunma sağlıyor olabilir. ( tamamen attım, ama genel lastik olayı budur. O hava kanallarının şekli ve uzunluğu, lastiğin malzemesi kadar önemlidir.)

    Muhtemelen de 7 derecenin altındaki havalarda ,4 mevsim lastiklere göre, vakum olayı daha iyi performans veriyordur.

    Son olarak KIŞ lastiği farklı bir şey, KAR Lastiği farklı bir şey. Türkiyede veya başka bir yerde asfaltın üzerini kapatmış olan kar için kar lastiği takılmaz. kar lastikleri devasa yanaklı, yaklaşık baş parmak uzunluğunda çivilerle donatılmıştır. Karın altındaki toprağa tutunabilmesi için. Arazide kullanılır kar lastikleri. Kış lastikleri ise 7 derecenin altında 4 mevsim lastiklere göre daha iyi tutunma ve fren mesafesi sağlar. Islak zeminde kesinlikle yaz lastikleri çok daha kötü. (7 derecenin altındaki havalarda)

    adam çok iyi açıklamış mesajı eksilenmiş.

    yazlık lastik yaz şartlarındaki ıslak zeminde başarılıdır.

    yazlık lastik her nekadar ıslak zeminde başarılı olsada kış mevsiminde soğuklarda sertleşerek ıslak zemin performansını kaybederler.

    kışın ıslak zeminde, en kötü kış lastiği en iyi yaz lastiğinden iyidir.




  • Şimdi bir kaç kelam etmek istiyorum. Bu yazdıklarımdan sonra beni taşlayabilirsiniz ama tecrübelerimi aktarmak istiyorum.

    Şu an kullandığım aracı aldığımda üzerinde 2011 üretimli 195/60 R15 ebatlı Kumho Solus KR21 lastikler vardı. Dişleri orta kıvamdaydı. Yani tam dinç 7 mm değilse bile 4-5 mm kadar vardı. Ancak lastik berbattı. Tutunma tam bir vasattı. Kuru zeminde kolayca kızaklaması ve biraz sert gazlamalarda kolayca kafadan kopması gibi sorunları vardı. Ancak iş ıslak zemine gelince, bir damla su görsün lastikler yolu falan bırakıyordu. Düz yolda her zamanki gibi kaldırmaya çalışınca dahi vıjır vıjır patinaja düşüyordu. Yetmiyormuş gibi frenlemede de aynı derecede vasattı. Fren pedalına dokunmamla ABS'nin devreye girmesi bir oluyordu. Yanal tutunmaları başarılı olmasına rağmen bunu arabanın şase yapısına bağlıyorum. Çünkü lastiklerde iş yoktu.

    Daha sonra kendi aracımın bir üst donanımında bulunan 16' jantları çıkma olarak satın aldım. Üstünde bir takım 195/55 R16 ebatlı Bridgestone Blizzak LM25 lastikler takılı geldi. Tarihine baktığımda 2007 üretimli olduğunu gördüm. Ancak dişleri yerindeydi. Satın aldığım adamın demesine göre sadece yılın 1 ayı aracına takıyormuş o da memleketine giderken (Antalya'da yaşıyormuş) kullanıyormuş. Onun dışında 17' jant kullanıyormuş. Neyse efendim jantları taktık havayı bastık. İlk etapta lastiklerin tutunması her ne kadar yepyeni Petlas'lardan kötü olsa da (195/55 R15 ebatlı 2014 üretimli Petlas Velox Sport Pt741'den geçtim Blizzak'lara) aklıma Kumho'lar geldikçe "o kadar da kötü değil sanki ya" diye düşündüm. Ancak ne var ki günler ilerledikçe hem havalar biraz daha soğudu hem lastikler biraz daha aşındı derken lastiklerin yol tutuşu şaşırtıcı derece iyileşti. Tabii ki yazlık Petlas'ların seviyesine ulaşamadıysa da ABS sık sık devreye girmiyor. Kalkışlarda araba patinaja düşmüyor. Kumho'larda her fren ABS'li oluyordu. Islak zemindeki performansı da gayet hoşuma gitti. Yanal tutunmada zaten sorun çıkarmadı, doğrusal tutunmada da freni çok zorlamadığım sürece ABS devreye girmedi. Ayrıca karda da 2.0 motor olmasına rağmen patinaja düşmeden park yerine girip park yerinden çıkabildim. 4207 üretimli lastikler için gayet iyi performans gösterdi.

    Sonuçta birisi 4 mevsim lastik ve dişleri de çok kötü değil, tarihi de yeni sayılır iken, diğeri kışlık lastik, çok eski tarihli ancak dişleri yeniyken çok çok iyi bir performans gösterdi.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.