DEVİR SAATİ GEREKLİ Mİ SİZCE ??
103 Cevap19673 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<      [2]
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
1 Mesaj
19 Nisan 2007; 2:08:54 

quote:

[font="Courier New"][font="Times New Roman"][font="Times New Roman"]tabiki gerekli ama bence devir insanın kendisi... bende 99 model panelvan h100 var ama araç 2007 ye taş çıkartacak cinsten...ona 1100 devir saati taktırdım süper çalışıo ...sakın dizel araçlara devir saati olmaz die üzülmeyin kesinlikle oluyorr.ben aksesuar olsun die taktırdım ama istenler varsa da taktırabilirler (hsn_glmz@hotmail.com)


_____________________________



 
207 Mesaj
19 Nisan 2007; 14:17:50 

Gerekli olmasaydı VW, Mercedes, Toyota ... vs. arabalarda da olmazdı.


_____________________________



52 Mesaj
19 Nisan 2007; 14:42:21 

devir saatsiz araba olurmu yaa ayıp valla ayıp
benim kangoo dada yok ne biçim iş yapıyolar anlamıyorum ..renault iyice cıvıtmaya başladı acil birşeyler yapmaları lazım


_____________________________

Andre Santos
##Sevenleri#ve#Hayranları#Derneği##


1148 Mesaj
19 Nisan 2007; 17:03:35 

devir saati kesinlikle gerekli özellikle yeni nesil araçlarda motor sesi fazla duyulmadığından vites atmada geç kalınabiliyor.


_____________________________



Gamertag : bravesgt

PSN : kemal45


3481 Mesaj
19 Nisan 2007; 17:35:41 


quote:

Orjinalden alıntı: renaultt

Artık Symbol'ler de devir saati standart.


0


local://upfiles/279315/9106ABCEE1104D85B5C5AE63BFC24220.jpg



bu arada bu gösterge panelini hiç beğenmedim. çok itici geldi bana..


_____________________________



 
202 Mesaj
20 Nisan 2007; 14:57:32 

devir saatsiz araba kullanmak gözleri kapalı koşmaya benziyor.Motor ne yapıyor motoru zorlarmıyım endişesi yok..


_____________________________

clio symbol 1.4 8v 2002, 113.000 km


1315 Mesaj
20 Nisan 2007; 15:20:56 

bence kesinlikle olmalı


_____________________________



686 Mesaj
20 Nisan 2007; 16:20:50 

hadi otomatik vites olsa anlarım da manuel de çok mantıksız devir saatinin katılmaması.

pencereler kapalı olsun biraz da müzik arabanın sesini duymazsın.ondan sonra nasıl ayarlıcan gazı. acemi gibi gezersiniz ortalıkta.

biraz zaman geçtikten sonra ayagınız alışır herhalde


_____________________________



839 Mesaj
20 Nisan 2007; 16:50:28 

93 model Spring aracımda devir saati var ve benim için olmazsa olmaz...Şehirlerarası yollarda müzik de açıksa zaten motor sesini çok iyi algılayamıyorsunuz.Bu benim aracımda böyleyken yeni nesil daha sessiz çalışan motorlu araçlar için kesinlikle olmalı.Eğer ekonomi ve motor sağlığı benim için önemli diyorsanız tabi ki..


_____________________________



 
550 Mesaj
21 Nisan 2007; 14:12:28 

97 rl dede yok .şaşırdım . valla . reno aynı nokıa gibi . nerden kısacağını iyi biliyo . nokıa alırsın içinden kulaklık çıkar oda mono . reno alırsın içinden çıkar gösterge ama saat yok .


_____________________________



 
2611 Mesaj
21 Nisan 2007; 14:21:18 

devir saati güzel bir şey....daha iyi oluyor ama olmasada zaten araba bağırdımı veya hızına bakarak vites değiştirildiğinde gelen devir az çok belli olur;;;;;
örnek;araç 1 viteste 20 km hızda iken vites değiştirilir....3000
devire yaklaşık olur ve bağırarak belli eder zaten....


quote:

Orjinalden alıntı: leon_es

Devir saati ekonomik kullanma açısımdan son derece önemli. Vites değişimşerinde 3000 devir aşımında yakıt önemli miktarda artıyor.




_____________________________



 
2611 Mesaj
21 Nisan 2007; 14:25:39 

h 100 lerin standartlarında yok deluxelerinde var...bendede 2001 model vindovvan deluxe vardı onda devir saati vardı...
sonradan takılanlar orjinalini tutmuyor....orj.ekranda bulunurken sonradan takılanlar değişik yerlere montaj ediliyor ve güzel durmuyor...
ne arabaydı...sattığıma pişmanım...

quote:

Orjinalden alıntı: hsnglmz

u>[font="Courier New"][font="Times New Roman"][font="Times New Roman"]tabiki gerekli ama bence devir insanın kendisi... bende 99 model panelvan h100 var ama araç 2007 ye taş çıkartacak cinsten...ona 1100 devir saati taktırdım süper çalışıo ...sakın dizel araçlara devir saati olmaz die üzülmeyin kesinlikle oluyorr.ben aksesuar olsun die taktırdım ama istenler varsa da taktırabilirler (hsn_glmz@hotmail.com)




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmet_0606 -- 21 Nisan 2007; 14:27:34 >


_____________________________



779 Mesaj
21 Nisan 2007; 15:29:58 

Clio Symbol dCi içindir.

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________



9283 Mesaj
22 Nisan 2007; 13:11:12 

quote:

Orjinalden alıntı: kudal

benim 93 springte var. 2006 model clio da yok. walla hayret ediyorum.



92 broawaylerin hepsi çelik jantlı ama sıfır megané larda üst versiyonlarda var sanırım sadece dynamiqe ve üstlerinde (özel seriler hariç) var

o zaman gidip devir saatlisini alın arkadaşlar adamlar maliyeti düşürmek için yapıyorlar bunları ucuz diye alıyorsunuz sonra devir saati yok diye kızıyorsunuz.


quote:

Orjinalden alıntı: _ahmet_

Devir saati sadece acemiler için vardır.Hayatımda bir kere bile devir saatine bakmıyorum.Sadece 5deyken acaba ne devirdeyim ona bakarım.

Gereksiz.



bu da çok yanlış bence gerekli yakıt tasarrufu açısından gereksiz olsa iyi şöför kötü şöför meselesi olsa kamyonlara otobüslere de koymazlardı



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crazyarif -- 22 Nisan 2007; 13:16:11 >


_____________________________

Acer AS5740G-434G50Bi
CPU: Intel® Core™ i5-430m 2.26 ~ 2.53 Ghz (Turbo Boost) | RAM: 4 GB DDR3 1066 Mhz | HDD: Toshiba 500 GB 5400 rpm | Acer Nplify™802.11b/g/n | ATI Mobility Radeon™ HD 5650 GDDR3 1 GB Ekran kartı DirectX® 11 | High Frequency Enhancer True 5.1 surround ses çıkışı | Bluetooth® 2.1+EDR | 4 USB 2.0, 1 HDMI™ | 15.6" HD 1366 x 768, 16:9 yüksek parlaklık (220-nit) Acer CineCrystal™ LED-backlit TFT LCD, 8 ms HD tepki süresi | Windows 7 Home Premium TR 64 Bit
Suskunluğum asaletimdendir! Her lafa verilecek bir cevabım vardır aslında... Ama bir lafa bakarım laf mı diye bir de söyleyene bakarım adam mı diye!


370 Mesaj
25 Nisan 2007; 6:02:04 

Reno-Mais'e isteklerimizi iletirsek, dikkate alacaklarını düşünüyorum. Bunun için www.renault.com.tr/forms/forms.asp formunu doldurmak yeterli. Devir saati en kritik anlarda öncelikle bakılan bir göstergedir.


_____________________________



164 Mesaj
25 Nisan 2007; 23:23:11 

Gerekli tabi. 30 liraya sattikları araçta devir saati nasıl olmaz. bazıları 85 reno 9umda vardı demiş. Bizim 78 reno 12mizde bile vardı. Ayıptır ayıp 3 kuruşluk parçadanda kaçılmaz. Renoyu kınamak lazım ama hala peynir ekmek gibi satıyo. reno işte napcaksın


_____________________________



1682 Mesaj
25 Nisan 2007; 23:29:59 

oooooooooooo reno iyice sapıttı valla one be devir saatide yoksa onun ne maliyeti oclakya utan utan reno yaw kardesım burda markayı karalamak istemıyorum ama zorla ama dışardan bilmeyen bırısı atlasa daha yeter o ona vayy renaultun bır arabasında devir saatı bıle yokmus dandık araba salla der sen bence git kendine devir saatli en azından bazı ekipmanları tamam olan bır araba al ne bılım vites topuzu,silecek kolları ,dikiz aynası torpido su olan bır araba al kardesım


_____________________________

Attığım mesajlara cevap istiyorsanız Pm atınız


364 Mesaj
26 Nisan 2007; 0:47:01 

arkadaşta 2001 model palio var ondad a devir saati yok


_____________________________


Ey Türk gençliği ! Birinci vazifen, Türk istiklâlini, Türk Cumhuriyeti'ni, ilelebet muhafaza ve müdafaa etmektir.


 
19 Mesaj
27 Nisan 2007; 11:39:47 

yav arkadaşlar iyice baktınızmı sağına soluna devir saatsiz olurmu hiç???

symbol de iyice şaşırdı


_____________________________

2006 JTT MİDLİNE
Guest
29 Nisan 2007; 4:24:05 

walla istediğin yere bak dostum yok işte koymamışlar,


_____________________________



 
48 Mesaj
3 Mayıs 2007; 4:18:31 

Devir saati elbette gereklidir ama isterseniz gelin devir saati olmayan bir araç kullanırken ne gibi avantaj ya da dezavantajlarımız olabilir bir değerlendirelim:
1.Devir saati yakıt ekonomisi için gereklidir.Ekonomik kullanmak istiyorsak düşük devirlerde kullanırız.Ancak bu devir(araç modeline göre değişir)çok da düşük olmamalı ki şanzuman yada aktarma organlarına zarar vermesin.Varsayalım ki bu devir benzinli bir otomobil için 2200 rpm. ve devir saatimiz yok.Aracımız 2200 rpm devirin altına düştüğünde titremeye sarsılmaya başlayacaktır.Bu noktada daha fazla pintilik etmeyip vites küçültmek ya da hızımızı arttırmak en mantıklı çözümdür.Düşük devirle gidiyorsak ve araç kasılmadan rahatlıkla ilerliyorsa zaten hiçbir sorun yoktur.Bu konuyu çok daha derinlemesine merak eden arkadaşlar araçların 2200 rpm devirde hangi viteste hangi hızda gittiğini aracın kullanım kılavuzunda genellikle verilen vites dişli oranlarından hesaplayabilirler.Hesaplaması çok kolaydır.Bunun için matematik profesörü olmaya gerek yoktur.(Bana kalırsa tecrübeli sürücüler için bu kadar ince hesap yapmaya da gerek yoktur.)
2.Devir saaati motorumuzun zarar görmeden çalışabileceği maksimum deviri bize gösterdiği için gereklidir.Bu devir de benzinli motorlar için genellikle 6000-6500 rpm arasıdır.Bu deviri geçersek ne olur?Kısa süreli geçersek hiçbirşey olmaz.Bunu sık yaparsak motorumuzun ömrü kısalır.Uzun süreli bu devirde kullanırsak motoru yakarız.Aracımızı hızlı devirli sportif kullanıyorsak ne olacak nasıl bileceğiz kırmızı çizgiyi geçip geçmediğimizi?Hızlı ve sportif kullanıyorsak bizim için önemli olan seri kullanım için aracın maksimum torkunun verildiği devirdir.Maksimum tork da hiçbir zaman 6000-6500 devirlerde verilmez.Bunu şöyle anlayabiliriz.Diyelim 1. viteste kalkış yapıyoruz.Başlangıçta aracın ivmelenmesi düşüktür.Devir yükseldikçe ivmelenme artar ancak belirli bir devirin üzerine çıkılınca ivmelenme azalmaya başlar sanki 2. vitese atsak aracın daha hızlı ileriye atılacağını hissetmeye başlarız.İşte bu devirler de ortalama 4000-4500 devirlerdir. Eğer aracı ''batsın bu dünya'' yada ''içelim içelim daha çok benzin içelim öleceksek ölelim''şeklinde psikopatça kullanmıyorsak ya da babamız çok zengin değilse kolay kolay kırmızı çizgiyi geçmeyiz.Babamız çok zenginse kırmızı çizgiyi geçsek de önemli değil
3.Devir saat gereklidir.Aracımızın maksimum torkunun verildiği deviri gösterir.Bunu yukarıda biraz açıklamaya çalıştım.Artık adam olun aracın gidişinden sesinden bunu da anlamaya çalışın.
4.Devir saati gereklidir.Ben aracımla ralli yapacağım ille de deviri görmem gerek diyorsanız tavsiyem devir saati masrafından kaçılarak piyasaya sürülmüş fabrika çıkışı standart otomobilinizle bu işlere hiç bulaşmamanız.Bu işi yaparsanız sizin için üzülmem giderken suçsuz günahsız masumları da yanınızda götürürsünüz ona yanarım
5.Devir saati gereklidir göz zevkimizi okşar.Wınnn Wınn dedikçe yukarı aşağı hareket eder ufak da olsa NFS undergraund tadı yaşatır.Diyorsanız burada da yanılıyorsunuz.Aracınız turbo beslemeli değilse bu tadı ancak vites boştayken gaz verip bıraktıkça yaşayacaksınız.Benzinin 3 YTL sınırına ulaştığı bu günlerde bu tadı yaşayabilmek için epeyce zengin olmak gerek.Viteste giderken kaplumbağa çevikliğiyle yukarıya tırmanan devir saati göstergesinin ise size bu zevki ne kadar yaşatabileceği tartışma konusudur.
Sevgiler-saygılar...


_____________________________



171 Mesaj
3 Mayıs 2007; 8:52:38 

devir saati gereklidir,olmaması büyük bir eksikliktir..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tomisus -- 3 Mayıs 2007; 8:59:27 >


_____________________________

www.renault21club.forumotion.com-www.renault21kulubu.com-www.renault21.web.tr


2691 Mesaj
4 Mayıs 2007; 19:40:41 

arkadaşlar kusura bakmayın ama bence cok gereksiz bi tartışma,yani apacık ortada renaultun çalma politikası,sizde burda oturmuş acaba gereksizmi diye koymamış renault diye tartışçaksınız,ha buarada sakın beni renault düşmanı zannetmeyin bendede laguna var :),abi adamlar bizi yıllarca sömürdüler,buda başka bi şekil sömürme taktiği,sen kendi arabanı yapmazsan milli politikalar üretmezsen işte elin gevuru sana devir saati olmayan arabayı 20 milyar ytl gibi (tam fiyatını bilemicem) kakalar,sümbüle hayırlı günler dilerim.!


_____________________________

***ADANA***2012 HONDA CİVİC(FB7) BEYAZ ELEGANCE A\T. BRC MY11 LPG KİTİ



403 Mesaj
5 Mayıs 2007; 16:57:52 

Arkadaşlar bu çalma politikası değil,rekabetten kaynaklanan bir durum.Firmalar araçlarını daha uygun fiyata satmak için bu yollara baş vuruyorlar.Bakalım daha neleri kaldıraçaklar.2004 model Symbol ümü pazara çekmiştim adam mühendismiş devir saati yok diye epey sızlandı,bende önemli değil demiştim.Adamda olurmu kardeşim devir saatsiz arabaya binmem dedi neticede anlaşamadık.Yani satarken bile sorun oluyor.


 
208 Mesaj
6 Mayıs 2007; 10:19:24 

bence çok gerekli 96 torosum var ilk sahibiyim. yani yıllardır devir saati olmayan bir araç kullanıyorum. vites değiştirirken motor sesini falan dinlemiyorum artık reflex oldu arabanın bir üst vitesi istediğini müzik son ses açıkken motorun sesi bana duyulmazken hatta yanımdakiyle konuşurken hissedebiliyorum, bazan sınırları zorlayıp yüksek hızlara çıktığım oluyor ( max 170e çıktım) işte ozaman Allah kahretsin neden bu arabada devir saati yok diyorum.


_____________________________

------------------------------------
kula bela gelmez hak yazmadıkça
hak bela yazmaz kul azmadıkça
------------------------------------


 
300 Mesaj
6 Mayıs 2007; 11:26:08 


quote:

Orjinalden alıntı: __RasHeeD__



allakası yokk iyi kulağın en ii devire 10 basar

bilader sende de ne kulak varmış bin benim arabaya motorun sesini duyuyormusun güzel bir müzikte
arkadaş kendini michael Schumacher zannediyor senin gibi sürücülerin ellerinde o güzelim arabalar ne hale geliyor


_____________________________



 
300 Mesaj
6 Mayıs 2007; 11:29:23 


quote:

Orjinalden alıntı: headpopper

Devir saati elbette gereklidir ama isterseniz gelin devir saati olmayan bir araç kullanırken ne gibi avantaj ya da dezavantajlarımız olabilir bir değerlendirelim:
1.Devir saati yakıt ekonomisi için gereklidir.Ekonomik kullanmak istiyorsak düşük devirlerde kullanırız.Ancak bu devir(araç modeline göre değişir)çok da düşük olmamalı ki şanzuman yada aktarma organlarına zarar vermesin.Varsayalım ki bu devir benzinli bir otomobil için 2200 rpm. ve devir saatimiz yok.Aracımız 2200 rpm devirin altına düştüğünde titremeye sarsılmaya başlayacaktır.Bu noktada daha fazla pintilik etmeyip vites küçültmek ya da hızımızı arttırmak en mantıklı çözümdür.Düşük devirle gidiyorsak ve araç kasılmadan rahatlıkla ilerliyorsa zaten hiçbir sorun yoktur.Bu konuyu çok daha derinlemesine merak eden arkadaşlar araçların 2200 rpm devirde hangi viteste hangi hızda gittiğini aracın kullanım kılavuzunda genellikle verilen vites dişli oranlarından hesaplayabilirler.Hesaplaması çok kolaydır.Bunun için matematik profesörü olmaya gerek yoktur.(Bana kalırsa tecrübeli sürücüler için bu kadar ince hesap yapmaya da gerek yoktur.)
2.Devir saaati motorumuzun zarar görmeden çalışabileceği maksimum deviri bize gösterdiği için gereklidir.Bu devir de benzinli motorlar için genellikle 6000-6500 rpm arasıdır.Bu deviri geçersek ne olur?Kısa süreli geçersek hiçbirşey olmaz.Bunu sık yaparsak motorumuzun ömrü kısalır.Uzun süreli bu devirde kullanırsak motoru yakarız.Aracımızı hızlı devirli sportif kullanıyorsak ne olacak nasıl bileceğiz kırmızı çizgiyi geçip geçmediğimizi?Hızlı ve sportif kullanıyorsak bizim için önemli olan seri kullanım için aracın maksimum torkunun verildiği devirdir.Maksimum tork da hiçbir zaman 6000-6500 devirlerde verilmez.Bunu şöyle anlayabiliriz.Diyelim 1. viteste kalkış yapıyoruz.Başlangıçta aracın ivmelenmesi düşüktür.Devir yükseldikçe ivmelenme artar ancak belirli bir devirin üzerine çıkılınca ivmelenme azalmaya başlar sanki 2. vitese atsak aracın daha hızlı ileriye atılacağını hissetmeye başlarız.İşte bu devirler de ortalama 4000-4500 devirlerdir. Eğer aracı ''batsın bu dünya'' yada ''içelim içelim daha çok benzin içelim öleceksek ölelim''şeklinde psikopatça kullanmıyorsak ya da babamız çok zengin değilse kolay kolay kırmızı çizgiyi geçmeyiz.Babamız çok zenginse kırmızı çizgiyi geçsek de önemli değil
3.Devir saat gereklidir.Aracımızın maksimum torkunun verildiği deviri gösterir.Bunu yukarıda biraz açıklamaya çalıştım.Artık adam olun aracın gidişinden sesinden bunu da anlamaya çalışın.
4.Devir saati gereklidir.Ben aracımla ralli yapacağım ille de deviri görmem gerek diyorsanız tavsiyem devir saati masrafından kaçılarak piyasaya sürülmüş fabrika çıkışı standart otomobilinizle bu işlere hiç bulaşmamanız.Bu işi yaparsanız sizin için üzülmem giderken suçsuz günahsız masumları da yanınızda götürürsünüz ona yanarım
5.Devir saati gereklidir göz zevkimizi okşar.Wınnn Wınn dedikçe yukarı aşağı hareket eder ufak da olsa NFS undergraund tadı yaşatır.Diyorsanız burada da yanılıyorsunuz.Aracınız turbo beslemeli değilse bu tadı ancak vites boştayken gaz verip bıraktıkça yaşayacaksınız.Benzinin 3 YTL sınırına ulaştığı bu günlerde bu tadı yaşayabilmek için epeyce zengin olmak gerek.Viteste giderken kaplumbağa çevikliğiyle yukarıya tırmanan devir saati göstergesinin ise size bu zevki ne kadar yaşatabileceği tartışma konusudur.
Sevgiler-saygılar...

evet arkadaş güzel bir kaynak vermiş mesela ben 4.vitese atıpda 2200 devire getirince yol bilgisayarı yakıtı 3,9 ila 4,2 arasında gösteriyor her viteste arabayı sabit devirde tutmaya çalışıyorum bu sayede devir göstergesi bayağı bir yakıt tasarrufu sağlıyor.


_____________________________



72 Mesaj
6 Mayıs 2007; 19:03:20 

Renultun yanlış politikasıdır bence bu. Babamdaki rte kangoo'da da devir saati yok. Ben çözüm olarak çıkma megan 1 veya clio göstergesi bulup tabloyu tamamen değiştirmeyi düşünüyorum. (Resimdeki gösterge gibi bi çıkmayla) Bu konuda bilgili arkadaşlardan yorum bekliyorum. (Göstergenin arkasındaki soketler ve pinlerin uyumu. Devir saatinin nereden tetikleneceği gibi.)

0


0


Ekteki dosya (2)

_____________________________



 
66 Mesaj
6 Mayıs 2007; 21:33:53 

arkadaşlar merhaba bir konu hakkında sizden bilgi almak istiyorum. benim 1.2 clio Ath. 75 bg aracım var da bu aracı kullanırken devir göstergesini kaç aralığında kullanmam gerekiyor nelere dikkat etmem gerekiyor yeni aldım bu aracı o yüzden soruyorum kullanan arkadaşlar varsa yardımcı olurlarsa sevinirim.


_____________________________

Alper KIZIL


 
150 Mesaj
8 Mayıs 2007; 17:28:37 

Dayanamıyorum bende bişeyler söylücem artık. En başta söyleyeceğim şey şu: benim 250.000 KM yol tecrübem var ve her şartta ortalama yakıt tüketimim 6,5 lt/100km dir. (megan 2) Bunu benim acemi biri olduğumu düşünmemeniz için yazıyorum. Gelelim devir saati konusuna: SON DERECE GEREKSİZ bir elemandır. Ben bu alete bazen park halinde iken motorun çalışıp çalışmadığını anlamak için bakarım. Başka da bir işime yaramaz. Ben düz yol kullanımında 60-70 ler civarında beşlerim ve 100-108 aralığına tırmandırırım ve orada hafif bir gazla keyfime bakarım. Rampaya geldiğimde de gaza abanmam 80 lere düşünce dörtlerim ve hafif bir gazla rampayı çıkarım. düze gelince gene beşlerim böyle gider. Ne devir saati aklım gelir ne başka bişe. Motorun sesi ve çekişin düzeni yeterde artar bile. Ustalar için devir saati bişey ifade etmez. Acemiler için de bişe ifade etmez. Canınız oyuncak istiyosa diyecek bişeyim yok tabi.


_____________________________



 
208 Mesaj
8 Mayıs 2007; 18:21:14 

1994 ten beri toros kullanıyorum eski torosumda vardı 1996 da sıfır aldım ve devir saati yok hala aynı torosu kullanıyorum, devir saati gereksiz diyenlere soruyorum ben 170 km hızla giderken araba basbas bağırırken devirin aceba kırmızının üzerinemi çıktığını nasıl anlayacam, o hızdayken bunu anlayabilmem için arabada devir saati olması lazım, teknolojik hiçbirşey gereksiz değildir herzaman kullanılacağı bir yer vardır.


_____________________________

------------------------------------
kula bela gelmez hak yazmadıkça
hak bela yazmaz kul azmadıkça
------------------------------------


 
150 Mesaj
9 Mayıs 2007; 22:17:18 

al sana cevap. km saatinin üzerinde 4 tane kırmızı çizgi vardır ve bu çizgiler sırasıyla 1. 2. 3. ve 4. viteslerde yapılacak maksimum hızı gösterirler. Yani illede devir saati olacak diye bişey yok. 5. vitese gelince: hiçbir araba (aile otomobillerinden bahsediyorum f1 veya ralli değil) 5. viteste 8.000 devir YAPAMAZ. 5. viteste maksimum devir çeviremezsin. Max devir çevirecem diye yokuş aşşa gaza köklemeyi düşünüyorsan bunu arabanda yalnızken yap bari de kendinle beraber başkasını da mevlasına kavuşturma istersen.


_____________________________



72 Mesaj
9 Mayıs 2007; 23:30:21 

luc arkadaşım işi polemiğe sürüklemenin bir manası yok. Devir saati bazılarına göre gereksiz olabilir ama büyük çoğunluk için gereklidir. Herkes sizin gibi 250 bin km deneyime ve bunu süper bir ekonomiyle yapma kabiliyetine sahip olmayabilir.(6,5lt/100km) Devir saati teknolojik gelişmelerin arabaya uyarlanmış halidir ve oyuncak değildir. Tıpkı güvenliğe yardımcı ABS EBD ASRvs. gibi. Bu işin ustalıkla acemilikle de ilgisi bulunmaz. Zira siz gibi usta bir sürücünün gözünden kaçan o 4 (ayrıca 4 değil 3) kırmızı çizgi gibi.. O bahsettiğiniz çizgiler şehir içi, şehirler arası ve otoyollarda sürücülerin gitmeleri gereken hızı sürücüye hatırlatan gereksiz(!) ibarelerdir ve her arabada bulunmaz. (bu sayfada benim ve "renaultt" isimli arkadaşın gönderdiği resimleri inceleyebilirsin) Kaldı ki ben gibi arabayı spor karakterde kullanan birisi için en az yakıt göstergesi kadar gereklidir. Evet renault 9umuzda, kangoomuzda sizin gibi motor sesini duyabilsekte 2004 accord'umuzda maaslesef bu iş biraz zor! Onun yerine gösterge bakmak büyük kolaylık


_____________________________



 
291 Mesaj
10 Mayıs 2007; 1:53:59 

senelerce devir saati olmayan bir renault kullandim.
aracin sesinden ve gidisinden anlayabiliyorsan cok da ihtiyacin olmaz.

simdiki aracimda var devir saati.
genellikle cok yuksek devir cevirtmedigim icin gozum pek aramaz.
zaten sehir disinda 90-100 uzerine cikmam, bu durumda arac zaten en az yakiti yakar. sehir ici malum, hiz limiti 50.

ama yeri gelir de basmak gerekirse lazim olabilir. ancak bu durumda da devir kesici var.

kendi sahsi gorusum, devir saati cok da gerekli degil. ancak olmasi elbette bir artidir.


_____________________________



444 Mesaj
11 Mayıs 2007; 0:32:39 

1976 Model Reno 12 de bile Devir saati vardı. Arkadaşların dediği gibi Renonun parça çalma politikası.Örnek 2001 model R-19'a zaman saati koymamışlardı,2005 model Clio dizel kapı üstlerine el tutamağı koymamışlardı. Yani örnek vermek istersek çok.Devir saati aslında önemlidir. Belki bazı arkadaşlara önemsiz gibi gelebilir ama yeni araba sürenler ve tam kendini geliştiremeyen arkadaşlar için çok önemlidir.


_____________________________



768 Mesaj
11 Mayıs 2007; 14:32:51 

arkadaşlar ben şimdiye kadar uzun yolda hiç arabamın devir saatine bakmadım. şehir içnde zaten 1. viteste 40-50 yapıyorsanız sizin ihtiyacınız devir saati değil, en kısa sürede bitirilecek yeni bir motordur. 16 subap dahi olsa 1. viteste 40 km korkunç rahatsız edici ses çıkarır. 2. vites te bile motoru duyabilirsiniz. Ama yine de devir saatsiz bir arabayı düşünemiyorum. hiç binmedim de bu anlamda arkadaşların da hakkı var gibi geliyor. yol bilgisayarı da bu anlamda olmazsa olmaz diye düşünüyorum. çünkü bilgisayarlı araba kullanan arkadaşlar bilir aracın ideal devrinin altında da araç çok yakar. Maksat ekonomi ise anlık yakıt göstergesi olan devir saatli bir araba kullanmak lazım. Bildiğim kadarı ile Renault bu tip arabalar da üretiyor. tabi kimseye de git ondan al denmez. çünkü bütçe meselesi. Sonuçta bazen araba kullanma maliyeti satın alma maliyetinden daha yüksek olabiliyor. Özetle arkadaşlar hepiniz haklısınız.


_____________________________

Ford Mondeo 2004 Mk3 2.0 Ghia
Hyundai ix 35 2013


 
48 Mesaj
14 Mayıs 2007; 2:32:37 

Arabadaki her aksesuar ve eklenti güzeldir tabi ki Çakmak-küllük-saat(normal saati gösteren)-radyo-torpido gözü-paspas-fasılalı silecekler...Ama bunlar aracın olmazsa olmazları değildir.Devir saati yok diye kendimizi kahretmek,beğendiğimiz güzel bir aracı almaktan vazgeçmek bana çok saçma geliyor.Şu zamana kadar 8 araç eskittim.Hatta bunların birinde benzin göstergesi bozuktu.Düşünebiliyor musunuz ne kadar gerekli birşey.İnanın ona bile alışıyor insan.Bir süre sonra kilometreye bile bakmadan hissetmeye başlıyorsunuz benzinin bittiğini


_____________________________



 
4234 Mesaj
14 Mayıs 2007; 6:46:51 

Devir saati bence de önemli.


_____________________________

Asus N55SF S1194V
Iphone 5 16 GB Ios 7.0.4 Beyaz
2013 Honda Civic Elegance A/T Eco Lpg Beyaz


676 Mesaj
14 Mayıs 2007; 22:03:38 


quote:

Orjinalden alıntı: luc

Dayanamıyorum bende bişeyler söylücem artık. En başta söyleyeceğim şey şu: benim 250.000 KM yol tecrübem var ve her şartta ortalama yakıt tüketimim 6,5 lt/100km dir. (megan 2) Bunu benim acemi biri olduğumu düşünmemeniz için yazıyorum. Gelelim devir saati konusuna: SON DERECE GEREKSİZ bir elemandır. Ben bu alete bazen park halinde iken motorun çalışıp çalışmadığını anlamak için bakarım. Başka da bir işime yaramaz. Ben düz yol kullanımında 60-70 ler civarında beşlerim ve 100-108 aralığına tırmandırırım ve orada hafif bir gazla keyfime bakarım. Rampaya geldiğimde de gaza abanmam 80 lere düşünce dörtlerim ve hafif bir gazla rampayı çıkarım. düze gelince gene beşlerim böyle gider. Ne devir saati aklım gelir ne başka bişe. Motorun sesi ve çekişin düzeni yeterde artar bile. Ustalar için devir saati bişey ifade etmez. Acemiler için de bişe ifade etmez. Canınız oyuncak istiyosa diyecek bişeyim yok tabi.

ya birader bu kadar araba firmaları koyuyor. boş yere hiç bir iş yapılmaz. gerekiyor ki konuyor ister 250 bin ister 1250 km yol tecrüben olsun her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır. araba sürmek akıl işidir zevk işidir. yani şu kadar yol tecrübem var şu kadar iyi şoförüm demeyin kimseye anlatamazsınız. bence ekonmi içn gerekli ben 4. viteste 2300 devri görünce yakıt bir düşüyor (3,9lt/100 km) sorma.


_____________________________




2691 Mesaj
15 Mayıs 2007; 18:09:53 

Bazı eski araçlarda aracın sesi ve gaza tepkisi neredeyse hangi devirde olduğunu gösteriyor. Ama yenilerde ses çıkmıyor bakma ihtiyacı hissediyorum bazen. Araçlarda ekonomiye gidilir de devir saatinden ekonomi olmaz bence.


_____________________________

Peugeot 5008 Premium Pack Auto6R 2011
Ford Fiesta Titanium-X Auto 2010
Guest
17 Mayıs 2007; 2:56:59 

ya gereksiz birşey olsa mercedes bmw audi vw de kullanılmazdı herhalde, sonucta almanlar kabul etmek gerekirki dünyaya araba yapmasını ogreten adamlardır, gereksiz olsa bunlar kullanmazdı ki bu adamlar maliyeti düşünmüyormu sanki, dediğim gibi artık ısıklı gosterge bile takıyorlar ki en uygun vites değiştirme zamanını ogrenelim diye,
gereksiz diyenlere guluyorum sadece


_____________________________



 
127 Mesaj
17 Mayıs 2007; 21:46:18 


quote:

Orjinalden alıntı: xessey06

Bende de 1998 model Hyundai Accent LS var. Güney Kore' li dostlarımız zahmet edip klima takmışlar ama araca devir saati koymayı unutmuşlar. Şimdi bende de takıntı oluştu; devir saatsiz araba almayacağım bir daha. Bu arada sonradan devir saati ekipmanı takılabiliyor mu? Bilenlere sorulur.


Bana yardımcı olabilecek biri var mı? Devir saati sonradan takıldıktan sonra negatif bir etkisi olur mu?


_____________________________

Kahramanlık ne yalnız bir yükseliş demektir,
Ne de yıldızlar gibi parlayıp sönmektir.
Ölmezliği düşünmek boşuna bir emektir;
Kahramanlık; saldırıp bir daha dönmemektir.


154 Mesaj
18 Ağustos 2009; 10:23:45 

arkadaşlar herşey bir yanada
bu devir saatini arabaya taktırmak zor bir iş mi?
elektrik aksamıyla çok oynarlar mı?
benim 2005 clioya daha anahtar bile değmemiş açıkçası kimseye elletmek istemiyorum ama devir saatinin gerekli olduğuna sonuna kadar inanıyorum artık.

sizce hangi devir saatini almalıyım arabanın neresine monte ettirmeliyim ve tüm bunlar kaça malolur?


_____________________________


http://www.yasarcanturk.com


 
12 Mesaj
21 Eylül 2011; 15:11:38 

quote:

Orijinalden alıntı: fairway

Renultun yanlış politikasıdır bence bu. Babamdaki rte kangoo'da da devir saati yok. Ben çözüm olarak çıkma megan 1 veya clio göstergesi bulup tabloyu tamamen değiştirmeyi düşünüyorum. (Resimdeki gösterge gibi bi çıkmayla) Bu konuda bilgili arkadaşlardan yorum bekliyorum. (Göstergenin arkasındaki soketler ve pinlerin uyumu. Devir saatinin nereden tetikleneceği gibi.)

0


0


Merhaba Arkadaşlar;

Bu konu benimde muzdarip olduğum bir durum,

Çoğunluğun devir saati olsun dediğini görüyorum ancak çözüm bulma konusunda @fairway dan başka somut çözüm arayan kimseyi göremedim.

Arkadaşın çözümü banada cazip geldi fakat olabilirliği konusunda teknik bilgisi olan bir arkadaşımız varmı.


_____________________________

HP 614C
Sayfa:   <<      [2]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Markalar » Renault » DEVİR SAATİ GEREKLİ Mİ SİZCE ??
Sayfa: <<      [2]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.422