Şimdi Ara

iste yerli otoda son durum..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
374
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • http://www.milliyet.com.tr/isik-tan-yerli-otomobil-mujdesi-bursa-yerelhaber-532258/ Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı fikri ışık
    , yerliOtomobil
     ile ilgili açıklama yaparak, "Bakanlığımızın çalışmaları, TÜBİTAK
     destekleri ve sektöre sağladığımız yatırım teşvikleri ile özel sektör-kamu işbirliği sonucu farklı yatırımcıları bir araya getirerek, 2020 öncesinde yerli marka otomobilimizi ülkemiz ve dünya yollarında görmeyi hedefliyoruz" dedi.
    Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Bursa
    ’da Ulusal Otomotiv Tedarik Sanayi Çalıştayı programına katıldı. Toplantıya Işık’ın yanı sıra Bursa Valisi Münir Karaloğlu, Ak Parti
     Bursa İl Başkanı Cemalettin Torun, Taşıt Araçları ve Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Mehmet Dudaroğlu
    , Uludağ
     Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Sabuncu, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay ve sektör temsilcileri iştirak etti. katıldı. Işık, dünya ekonomisinin bir yandan çok zor, bir yandan da fırsatlarla dolu bir süreçten geçtiğini ifade ederek, “Gelişmiş ülkeler dahil birçok ülke günü kurtarmaya çalışırken, Türkiye açıkladığı ‘yapısal dönüşüm programları’ ile yaşanan bu süreçleri orta ve uzun vadede lehine çevirecek adımlar atmaktadır. Bu adımlara ek olarak son aylarda petrol fiyatlarının gerilmesi ülkemize olumlu yönde katkıda bulunacaktır. İnen fiyatlar girdi maliyetlerini azaltarak sanayicimizi daha rekabetçi hale getirecektir. Bu durum bir yandan ihracatımızı artırırken bir yandan da düşen petrol fiyatları ile birlikte cari açıkta da ciddi iyileşmeler sağlayacaktır. Aldığımız makro ihtiyati tedbirlerle zaten cari açığı belli bir seviyeye çekmiştik. Petrol fiyatlarının geldiği durum itibariyle ülkenin döviz ihtiyacı daha da makul seviyelere inecektir. Ayrıca, düşen petrol ve emtia fiyatlarıyla birlikte enflasyonun da orta vadeli programda 2015 yılı için öngörülen yüzde 6.3’ün de altında gelme ihtimalini doğmuştur. Bu durum hem Merkez Bankası
     kararlarına hem de iç tüketimimize olumlu yansıyacaktır” diye konuştu.
    "TÜRKİYE OTOMOTİV ÜRETİMİNDE DÜNYADA 17. SIRAYA YÜKSELDİ"
    Otomotiv sanayiinin 20. yüzyılda yaşanan sosyal dönüşümün en önemli aktörleri arasında yer aldığını dile getiren Işık, “Bu rolünü günümüzde de devam ettiren otomotiv sanayii yaklaşık 2 trilyon avro hacminde bir büyüklüğe ulaştı. Bu rakam ile otomotiv sektörü 5 ülke hariç dünyadaki diğer ülkelerden daha büyük bir ekonomik büyüklüğe sahip bulunuyor. Otomotiv firmaları 2013 yılında yaklaşık 87 milyon adet araç üretimi gerçekleştirmiştir. Ülkemizde ise, ithal ikamesi amaçlı traktör ve ticari araçların montaj üretimi ile yola başlayan otomotiv sektörümüz, bugün
     dünya pazarına yönelik tasarım, Ar-Ge ve üretim yapar hale geldi. Gelinen noktada Türkiye, otomotiv üretiminde dünyada 17. sıraya çıkmıştır. Avrupa
    -birligi/ " target="_blank" class="tag">Avrupa Birliği ülkeleri içinde ise otobüs üretiminde birinci, hafif ticari araç ve ağır kamyon üretiminde ikinci, otomobil üretiminde yedinci sırada yer alıyor. Ülkemiz otomotiv sanayinin, dünya otomotiv ihracatından aldığı pay 2002 yılında yüzde 0.6 iken, 2013 yılında bu oran yüzde 1.4’e yükseldi. Bu oranlar, sektör ve ülkemiz açısından oldukça sevindiricidir” açıklamasını yaptı.
    Türk otomotiv tedarik sanayiinin uluslararası pazarlarda rekabet ettiğini anlata Işık, şunları söyledi:
    “Bakanlığımız girişimci bilgi sistemi verilerine göre, otomotiv tedarik sanayiimiz 3 bin 143 firma ve 121 bin 417 çalışanı ile büyük bir sektör haline gelmiştir. 2006 yılında 3.2 milyar dolar
     olan otomotiv tedarik sanayi ihracatımız, 2013 yılında 6.46 milyar dolara çıktı. Bu ihracat tutarı toplam otomotiv sektörü ihracatımızın yüzde 35’ini oluşturuyor. Otomotiv tedarik sanayimizin 2023 yılı ihracat hedefi ise 30 milyar dolardır.”
    "2020 ÖNCESİNDE YERLİ MARKA OTOMOBİLİMİZİ ÜLKEMİZ VE DÜNYA YOLLARINDA GÖRMEYİ HEDEFLİYORUZ"
    TÜBİTAK aracılığıyla içten yanmalı motorlu araçların performansını artıracak, elektrikli ve hibrit araçların pil teknolojilerini geliştirecek ve bu araçlarda emisyon azaltılmasını sağlayacak sistemleri üretecek yenilikçi girişimcilere 2.5 milyon liraya kadar destek verdiklerini belirten Işık, “Hibrit elektrikli araçlara özel içten yanmalı motor tasarımı çağrısı ile de hibrit elektrikli araçlarda kullanıma uygun, yüksek performanslı ve düşük emisyonlu içten yanmalı motorların geliştirilmesine yönelik bilgi ve teknoloji üretilmesini bekliyoruz. Ayrıca asgari 75 milyon lira tutarındaki motor yatırımları ile asgari 20 milyon lira tutarındaki motor aksamları, aktarma organları, aksamları ve otomotiv elektroniğine yönelik yatırımlar 5. bölge desteklerinden faydalandırıyoruz. Bakanlığımızın çalışmaları, TÜBİTAK destekleri ve sektöre sağladığımız yatırım teşvikleri ile özel sektör-kamu işbirliği sonucu farklı yatırımcıları bir araya getirerek, 2020 öncesinde yerli marka otomobilimizi ülkemiz ve dünya yollarında görmeyi hedefliyoruz” dedi.
    Kümelenme destek programı ile ilgili de bilgiler veren Işık, “Şirketlerimizi bakanlık olarak hazırladığımız kümelenme destek programından yararlanmaya böylelikle hem işbirliklerini hem de rekabetçiliklerini artırmaya davet ediyorum. Bu program ile kümeleri 5 yıl süreyle destekleyeceğiz. Bu faaliyetler için 2015 yılı bütçemizde 12 milyon 750 bin lira ödenek ayırdık” şeklinde konuştu.
    Bir gazetecinin ‘otomotiv test merkezi’nin Bursa’ya yapılacağı ile ilgili konuştunuz, ama yeri tartışılıyor. Birkaç alternatif var mı, yoksa Yenişehir
     üzerinde yoğunlaşılacak mı?’ şeklindeki sorusuna Işık, "Biliyorsunuz, ilk Yenişehir üzerine yoğunlaştık. İlk belirlediğimiz alan bizim açımızdan dünya çapında bir otomotiv test merkezi olması noktasında yetersiz kaldı. Daha sonra ikinci bir alan üzerinde yoğunlaştık. İkinci alanla ilgili problem demeyelim ama başka bir durum çıktı. O durumla ilgili görüşmelerimiz devam ediyor. Oradaki durum biraz hassas. O görüşmeler sonucu test merkezinin başka bir yere yapılması kararı çıkarsa birinci önceliğimiz yine Bursa olacak. Bu arada da valimiz ile alternatif arazi çalışmasını yapıyoruz. Özellikle Yenişehir’deki arazi, otomotiv test merkezi olmazsa, biliniz ki daha iyi bir yatırım için olacaktır. Şimdilik sadece bu kadar söyleyeyim, bundan sonrasını konunun detayları netleştikçe sizlerle paylaşırız" şeklinde cevapladı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paco-De Lucia -- 20 Aralık 2014; 13:44:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • maddi durumu iyi olan 2. veya 3. aracını almak üzere olanlar kesinlikle bu arabayı desteklemeli. veya dacia vs. araçalrı alacak olanlarda bu arabayı alıp yerli otomobile kesinlikle destek vermeliyiz.
  • Destek olmak lazim,elektrikli araclar daha gelisimini tamamlamadi,belki burddan tutturabilirz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Diyanet işleri başkani bunu beğenmedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hibrit-elektrikli falan değil de normal, ortalama bir araç yapmak daha mantıklı olur, bizim insanımız dizel, benzinli, lpgli kullanıyor. daha ileriki aşamalarda hibrit otomobile geçilmeli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • yine seçim öncesi palavralar .
  • Arkadaşlar heyecana gerek yok,yerli otomobil kimsenin işine gelmez,fizibilite,yatırım,istihdam,reklam,rekabet,pazarlama kim uğraşacak.

    İnşaat hem yatırımcı hem onay makamı için en iyisi

    100 daire çıkacak arsaya 500 daire yapıyorsun aradaki 400 daireyi onay verecek otorite ile paylaşıyorsun oooh alan razı satan razı.

    Trafik kilitlenmiş,park yeri kavgaları çıkmış,yeşil sıfırlanmış zaten önemli değil.benden sonra tufan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.