Şimdi Ara

Çarpşma Testi Saçmalığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
1
Favori
1.082
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araçları çarpışma testinde 60-70-80 km/h bandında çarptırıyolar sonra hava yastıkları patlıyor vs vs işin detayına girmeden basit bir soru soracağım;

    normalde araç 100 ile gider karşıda tehlikeyi sürücü farkeder ve frene asılır hız 70 e düşer ve çarpışma meydana gelir.

    Peki karşıdaki nesne genellikle duvar gibi sabit bir nesne değilde hareket eden bir f kuvveti ile çarpışma söz konusu olunca karşınızdaki de 100 ile size doğru geldiğinde ki durumların çarpışma testi neden yok ?

    A 70km/h ve karşıdan gelen B 70km/h ile çarıştıklarındaki çapışma testi neden yok?

    Asıl sormak istediğim şey veya anlamak istediğim şey 70+70 vurduğumuzdaki sonuç ?

    teşekkürler saygılar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >



  • her iki araçta aynı özelliklere sahip ise araç başına düşen etki-burulma bir aracın duvara çarpması ile aynı olur, bu yüzden iki aracı çarpmaya gerek yok.

    düzeltme: bence saçmalık değil bilim... konu başlığı biraz saçma olmuş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyaz-siyah -- 20 Aralık 2014; 10:48:18 >
  • 70+70 iki arabanın çarpışması ve 140 ile duvara çarpan bir araç aynı şeyler değil . Karşıdaki arabaya çarpınca çünkü karşıdaki araba darbeyi az da olsa emerek içeri doğru göçer . Ama duvar gıdım oynamaz . Yani bence buda tahmini 100 km hızla duvara çarpmak demek . Ama tabiki yüksek hızlarda da yapabilirler .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forum profesyonel fizikçi kaynıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu başlığı bomba olmuş !! o zaman euro ncap ve iihs artık bizımle değılsınızzzz
  • sadece 100'den 70'e mi düşüyor hız neden 60 değil 50 değil veya 80 değil...

    emin olun oradaki insanlar sizden daha çok kafa yoruyordur buna, saçmalık demek pek haddinize değil bence
  • Ben bunu araştırdım.Bir birine çarpan araç testleri var.Ama her aacın yok.
    Mesela benim izlediklerim audiQ7-Fiat 500 çarpıştırması ve Renault Modus ile bir Volvo modelinin çarpıştırılması.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapilan testler sizin soylediginiz duruma gore daha zorlu oluyor cunku duvara carpmalarda enerji dogrudan arabaya aktariliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 140 ile carparsaniz araba ne kadar sağlam olursa olsun iç organlar başta olmak üzere insan vücudu dayanamaz .

    Kafa kafaya carpismayi engellemek asıl çözüm olmalı, mevcut teknolojiyle kafa kafaya çarpışmada sizi koruyacak bi sistem zor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Testlerde belirli hızlarda oluşacak maksimum hasarlar belirleniyor. İki farklı aracın çapışma testi yapılabilmesi için her araçtan en az diğer marka ve model sayıları kadar araç harcamaları gerekir. Gereksiz masraf.500-600 tane 3 serisi mi harcatacaksınız adamlara. Ama belki simulasyon yaparak en azından biraz bilgi verilebilir. Misal 3 serisi ile c serisi 100km hızlar ile kafa kafaya çarpışırsa durum ne olabilir gibi.
  • Bu konuyu gören iihs ve ncap firmayı kapatıp pilavcılık yapmaya başladı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kami Kaze -- 20 Aralık 2014; 12:15:32 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • İki araçta darbeyi belli bir miktar emecektir.O yüzden 140 ile duvara çarpmakla aynı şey değildir.
  • euro ncap starwarsdan daha çok yıldız dağıtıyor..
  • 70 le giderken hiç deforme olmayan bir duvara çarpmakla

    70 le giderken, 70le gelen aynı marka model bir araabya kafadan çarpmak arasında fark yok.
  • Mythbusters ta bunu denediler ve 80 ile duvara çarpma ile iki aracın 80 ile birbirine çarpması aynı etkiyi yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 200 ile giderken tehlikeyi görüp 80' e düşüp çarpacak şoför var mı?
  • bunu ancak bir yakınınız öldüğü vakit anlarsınızzzz !!!!!!!!

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zaten 140 ile kaza yaparsanız sizi ne emniyet kemeri ne de hava yastığı kurtarır. İnsanımız 30'u 40' düşük sürat sanıyor. Vuracan 15 km hızla demir sopayı beline, 6 ay hastanede yatacak da anlayacak yavaş sürmesi gerektiğini.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bir tarafta ünü yürümüş, euro ncap ten alman ve nice avrupalı üst düzey mühendis, bir tarafta testlerin saçma olduğunu savunan bir türk dahi



    Türkler neden gelişemiyor adli filmin giriş bölümü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burock1997

    Zaten 140 ile kaza yaparsanız sizi ne emniyet kemeri ne de hava yastığı kurtarır. İnsanımız 30'u 40' düşük sürat sanıyor. Vuracan 15 km hızla demir sopayı beline, 6 ay hastanede yatacak da anlayacak yavaş sürmesi gerektiğini.

    helal olsun !!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.