Şimdi Ara

2015 Ford Mondeo mu WV Passat mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
137
Cevap
4
Favori
24.968
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  2015 Ford Mondeo mu WV Passat mı?


    Ford Mondeo mu VW Passat mı?

    Paris Otomobil Fuarı'nın iki yıldızı yola çıkmadan önce kağıt üzerinde karşıkarşıya. Böylece yeni özelliklerinin Ford Mondeo'ya liderlik getirip getirmeyeceğini ve VW Passat'ı koltuğunda tutup tutamayacağını göreceğiz.

    Önümüzdeki bir kaç ay içinde orta sınıf hiç görülmemiş derecede kanlı bir savaşa sahne olacak. Ford, Mondeo'nun yeni neslini Avrupa'da gecikmeli olarak piyasaya sürüyor. Fakat bu zamanlama gerçekten tam istedikleri gibi değil. Çünkü neredeyse aynı anda VW de Passat'ın yeni neslini piyasaya sunuyor olacak. Yani yepyeni bir orta sınıf üyesi satın almak isteyenlerin önünde, pazarın en iddialı iki modeli duruyor olacak. Peki bu ikisinden hangisi daha iyi? Bu sorunun cevabını vermek için henüz erken. Bugün yapabileceğimizse üreticilerini açıkladıkları özellikleri alt alta koyup hangisinin daha fazlasını vaadettiğini bulmak.

     2015 Ford Mondeo mu WV Passat mı?



    Karoser:

    İki üretici de orta sınıf üyeleri için seleflerinden çok daha farklı tasarımlar yapma yolunu seçmemiş. Mondeo yerini alacağı neslin incelikle modernize edilmiş bir versiyonu gibi görünürken Passat daha çok ebatları üzerinde değişiklik yapılmış bir versiyon gibi görünüyor. Aslında bu saptama doğru sayılmaz. Çünkü Passat’ın dış ebatlarındaki değişim gerçekten çok küçük. Yeni nesil selefine göre 1,4 cm daha alçak ve 1,2 cm daha geniş. Buna karşılık boyu 0,2 cm (4,77 metre) kısalırken aks mesafesi 7,9 cm (2,79 metre) arttırılmış. Mondeo ise ebatlarıyla daha da barışık bir model. Zaten güncel nesil sınıfın sınırlarını zorlayan ebatlara sahip ve takipçisi de bunları korumaya devam edecek. Boyu 4,86 metre ve aks mesafesi de 2,85 metreyle neredeyse değişmeden kalmış. Daha sportif bir görünüm için yüksekliğin 4 cm azalması en önemli değişiklik. Bu rakamlara bakınca bu bölümün kazananı kolayca belli oluyor. Mondeo rakibinden 9 cm daha uzun boya ve 6 cm daha fazla aks mesafesine sahip.

    İç mekan:

     2015 Ford Mondeo mu WV Passat mı?

     2015 Ford Mondeo mu WV Passat mı?


    Ford iç mekan konusunda daha cömert davranmış ve buna da ihtiyacı vardı. Güncel Ford modellerinin karmaşık kokpit yapıları kısa zaman sonra tarihe karışacak ve Mondeo’da yeni ve çok daha kullanışlı olacağı iddia edilen yapıya sahip. Mondeo kokpiti standart versiyonlarda iri ve düzenli yerleştirilmiş düğmelere ve dozunda kullanılmış süslere sahip. Üst donanım seviyesine sahip versiyonlardaysa büyük dokunmatik ekran ve şık dijital/analog göstergeler kullanılacak. VW ise kokpit konusunda daha rahattı ve bu da yeni neslin kokpitinin temel fonksiyonları çok değiştirilmeden selefinden alınmasını sağlamış. Müzik sisteminin ve havalandırma kumandalarının yerleşimi neredeyse aynı. Farklı olan havalandırma ızgaralarının kokpitle bir bütün gibi kullanılması ve en üst donanım seviyesinde kullanılacak olan tamamen dijital gösterge tablosu. Yaşam alanları konusunda konuşmak için firmaların açıklamaları dışında objektif ölçümlere ihtiyacımız var ama iki model de seleflerinden kötü olmayacaktır ve ikisinin de güncel nesilleri yaşam alanları konusunda gerçekten iyi durumda.

    Motor/şanzıman seçenekleri

     2015 Ford Mondeo mu WV Passat mı?

     2015 Ford Mondeo mu WV Passat mı?


    VW’nin Passat’la Türkiye’de elde ettiği büyük başarının arkasında motor ve şanzıman seçeneklerinin beklentileri tam olarak karşılaması yatıyor. Bu durum yeni nesille de değişmeyecek. 1,4 litrelik benzinli ve 1,6 litrelik dizel motorlar çift kavramalı otomatikleştirilmiş manuel şanzıman seçeneğiyle sunulmaya devam edecek. 1,4 litrelik TSI motor 125 HP ve 150 HP güç üreten iki versiyona sahip olacak. 1,6 litrelik dizelse 105 HP yerine 120 HP güç üreten versiyonuyla yeni nesil Passat’ta kullanılacak. Ford ise Mondeo için benzer bir strateji izliyor. Güncel nesil de küçük hacimli motorlar açısından şanslı ama yeni nesil çok daha iyisine sahip olacak. Mondeo’nun tanıtımından itibaren 1,5 litrelik benzinli ve 1,6 litrelik dizel motorlar sunulmaya başlanacak. 1,5 litrelik yeni motor, 160 HP güç üreten versiyonuyla ve 6 vitesli otomatik şanzımanla sunulacak. Giriş seviyesindeki boşluğu doldurma göreviyse 2015’in ilk çeyreğinde devreye girmesi beklenen 1,0 litrelik Ecoboost motora düşecek. Bu motorun 125 HP güç üretmesi bekleniyor ama otomatik şanzıman seçeneğine sahip olup olmayacağı henüz belli değil. Dizel motor cephesindeyse 1,6 litrelik dizel motor bir süre daha varlığını sürdürecek. Fakat emisyon normları nedeniyle kısa süre sonra 1,5 litrelik dizel motora geçilmesi gerekeceği de ortada.

    Güvenlik

     2015 Ford Mondeo mu WV Passat mı?

     2015 Ford Mondeo mu WV Passat mı?


    Ford uzun süredir aktif ve pasif güvenlik donanımları konusunda rakiplerinin önünde yer alıyor. Yeni Mondeo bu konumun korunması için bolca donanıma sahip olacak. Şehir hızlarında otomatik fren yapan, kör açıları radarla kontrol eden ya da direksiyonda aktif düzeltmeler yapıp şeridi takip eden sistemler gelişerek yeni Mondeo’ya taşınıyor. Bunun yanında ön havayastıklarının sürücünün ya da yolcunun fiziksel özelliklerine göre adaptif olarak açılabilmesi, sürücünün yanında yolcu için de diz havayastığı sunulması ve isteyenlerin arka dış koltuk emniyet kemerlerini havayastığıyla donatabilmesi (küçük yolcuların emniyet kemerinin atından kaymasını engelliyor) gibi yenilikler de eklenmiş. VW de bu konuda boş durmamış. Yeni nesil Passat rakibinin kozlarına, en azından yardımcı sistemler konusunda benzerlerini sunarak cevap veriyor. Tabii bütün bu donanımlar orta sınıf sedanınıza ne kadar para harcayacağınıza göre satın alınabilecek.

    Bilgi-eğlence sistemleri

     2015 Ford Mondeo mu WV Passat mı?

     2015 Ford Mondeo mu WV Passat mı?


    Yeni çağın gereklerinden biri de aracın insanın hayatına adapte edilmesi. Ford bu konuda yeni Sync 2 sistemine güveniyor. Üst donanım seviyelerinde dokunmatik ekran üzerinden kumanda edilen sistemin öne çıkan özelliği sesli komut yardımcısı. Sesli komutlar çok büyük yenilik değil. Fakat normalde basit işleri zorlaştırmasıyla ünlü olan Ford mühendisleri bu zor ve kullanışsız özelliği çok daha basit hale getirmeyi başarmış. Yapılan açıklamaya göre sistem basitçe aradığınız kelimeleri söylemenizle arama yapabiliyor girebiliyor. Yani sadece bir düğmeye basıp Sultan Ahmet Camii dediğinizde navigasyon sistemi caminin adresi için yönlendirme yaparken çevredeki restoran ya da otellerin bilgilerini de ekrana taşıyabilecek. Hatta Michelin ile yapılan ortaklıkla Michelin restoranlarında rezervasyon yapabileceksiniz. Tabii biz bunu tavsiye etmiyoruz, illa Michelin yıldızlı bir restorana gidecekseniz de listede yakınında bir fast food lokantası olan bir yerleri seçmeniz geceyi tok kapatmanız için daha iyi olabilir. VW’nin buna cevabı daha basit ve beklenen bir şekilde; akıllı telefonunuzun özelliklerini kullanan bir ayna sistemi. Bu sayede Android ya da iOS kullanan akıllı telefonunuzun tüm özelliklerini Passat’ın bilgi/eğlence sisteminden yönetebileceksiniz. Yani Passat telefonunuz ne kadar akıllıysa o kadar akıllı olacak. Tüm paranızı Passat’a yatırıp hayata bir Nokia 3310’la devam etmeyi planlıyorsanız da üzülmeyin, hala CD dinleyebileceksiniz.

    Sürüş hisleri

    Palavra sıkmayacağız; yeni Mondeo’yu ya da Passat’ı henüz kullanmadık. Yine de sürüşlerinden neler beklememiz gerektiğini söyleyebiliriz. Mondeo’dan mümkünse olduğu gibi kalmasını bekliyoruz. Güncel nesil zaten hem sürüş keyfi hem de konfor konusunda sınıfının üzerinde bir başarıya sahipti. Her ne kadar boyutları değişmemiş olsa da yeni nesil aslında yepyeni bir altyapıya da sahip. Bu altyapı yerini aldığı modele göre yüzde 10 daha sert ve çok daha karmaşık bir çok kollu arka aksla geliyor. Bunun yanında torque vectoring (virajlarda içte kalan lastiğe fren uygulayıp torkun dışta kalan lastiğe gitmesini sağlayan elektronik yardımcı) gibi elektronik yardımcılar da Mondeo’nun çok daha sportif bir sürüş sağlayacağını gösteriyor. Umalım da bu konuda fazla motive olup güncel konfor rezervlerinden harcamasın. Passat’ta ise güncel nesil geliştirilebilecek bolca özelliğe sahip. Öncelikle makyajla azaltılmış olsa da hala erken gelen önden kayma eğilimi dizginlenebilir ve darbe emiş konusunda da bir kaç adım daha atılabilir. Tabii sürüş kalitesinin en azından aynı platformu paylaştığı 7. nesil Golf’ün seviyesine yükseltilecek olması şimdiden bir garanti olarak görülebilir. Sonuçta bu kompakt hatchback hem yol tutuş hem de konfor konusunda gerçekten çok başarılı.

    Sonuç

    Kesin bir sonuca varmak için henüz çok erken ama Mondeo günün birinde Passat’ın geride bırakacaksa o gün sandığımızdan daha yakın olabilir. Hiç olmadığı kadar iddialı bir Ford orta sınıfı geliyor ve rakibiyle göğüs göğüse bir kapışma için her türlü donanıma sahip. Tabii Passat’ın şimdi, olduğundan daha havalı, hiç olmadığı kadar seçkin ve teknik anlamda da gelişmiş olması büyük bir sorun olacaktır. Bundan sonrası biraz da pazarlama stratejilerine bakıyor. Yani önce fiyat ve donanım seviyelerini görmek en iyisi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr. Steelhammer -- 19 Aralık 2014; 13:00:43 >







  • Mondeo eğer gelmeyi basarabilirse kiyaslariz ama bu hantal stratejiyle Mondeo gelene kadar Passat Üsküdari geçmiş olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ford en büyük hatayı mondeoyu geciktirmekle yaptı. Bizde dahil birçok mondeo müşterisi passat aldı.

    Yine mondeo 1.0, 1.5 ecoboost otomatik, ve 1.5 dizel otomatik seçeneğini zamanında getirmeyip passat ile ayni fiyatı isterse kaderi eski mondeodan farksız olur.

    Benim fikrim dizel manuel focus a 90 isteyen ford dizel otomatik mondeoya 120 ister sonuç yine passat satar. Yani bence büyük bir rekabet olmayacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mondeo sınıfının her ne kadarda lideri olucak gibi dursada bizim insanımız doğuş otoya çok sağdıktır. Boşline araçlarla yollara devam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xerker -- 19 Aralık 2014; 13:21:07 >
  • Keşke passattaki geniş motor-şanzıman yelpazesi mondeoda da olsaydı, şu aracın her motor seçeneğinde powershift sunulması gerekirdi. Yinede ne olursa olsun mondeo d segmentinin gizli lideridir benim için
  • Mondeo 1,5 dizel otomatik Şubat sonu gelir bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de sıklıkla 2 aracı da düşünürüm, daha eğlenceli diye Mondeo yu yakın bulurum genelde, gerçi yeni Passat ın da sürüşü eskisine göre epey çevik bir hale gelmiş.


    2. el kaygısı, halkın gözündeki imaj vs vs saymazsak (bunlara şimdiye kadar hemen hiç önem vermedim) Mondeo konfor konusunda biraz daha yol almışsa benim cevabım Mondeo olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xerker

    Mondeo sınıfının her ne kadarda lideri olucak gibi dursada bizim insanımız doğuş otoya çok sağdıktır. Boşline araçlarla yollara devam

    Doğuşa sadık olmakla ne alakası var adam senden sonra çıkardığı modeli Türkiye ye getirmiş sen hala bekletiyorsun neyi bekliyorlarsa...
  • Türkiye de uzun yıllar geçse de passat >mondeo.

    Bana sorarsan mondeo fiyat avantajı varsa alınır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • mondeonun fiyatı passattan baya düşük olmak zorunda yoksa passat varken satamaz
  • Passat
  • Bu forumda sorulcak sorumu bu Cevap tabiki Mondeo ayıp ediyorsun.
  • Mondeo'nun görünüşü kesinlikle cok daha guzel ama halen Türkiye pazarı icin az yakan motorla birleştirilmiş iyi bir sanzimani yok. Gelecek olan 1.5lt benzinli motorun yakıt sarfiyati cok fazla... Avrupa'da belki 2.0 motorlarla Passati geçecektir ama Turkiyede hic şansı oldugunu düşünmüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tasarım olarak mondeo passattan çok daha güzel olmuş. Ama bir aracın satışını tasarım belirlemiyor ne yazık ki.. Passat uzun yıllar liderliği sürdüreceğe benziyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Master_Evil

    mondeonun fiyatı passattan baya düşük olmak zorunda yoksa passat varken satamaz

    +1

    mondeonun işi imkansıza yakın.

    passat 80 bin diyelim
    mondeo'nun fiyatı 70 bin olsa, donanımı da passattan fazla olsa ancak ilgimi çeker mesela. onun dışında herkes gider passat alır.
  • Lider passat gönüllerin şampiyonu mondeo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kullanmak icin mondeo alim satim icin passat. Ayrica passati yakindan gordum. Eskisinden pek bi farki yok. Begenmedim. Yeni degil makyakli gibi duruyor daha cok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne Ford'u be, karşısına Lincoln de koysalar yine Passat

    İlle de Passat

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı motor-şanzıman seçenekleri olsa, bu 2 araç arasında 1 dakika bile tereddüt etmeden Mondeo'yu seçerim.

    Sebebi son derece basit: Tasarımı çok güzel. D-segmentinde gördüğüm en iyi tasarımlardan birisi.

    Bu Mondeo şu an Avrupa'da satışta. Otosan Mondeo'yu tamamen gözden çıkarttı artık, Ford şirketinden korkmasa "TR'ye Mondeo falan göndermeyin, bol bol gri-beyaz(filo için) baz alt donanım Focus, Fiesta gönderin" derler.
  • Alıp 1-2 yıl binilip satılacaksa Passat, 6-10 sene arası kullanılacaksa Mondeo.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JabbaWockeeZ -- 19 Aralık 2014; 16:10:11 >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.