Şimdi Ara

1. Vites geri vites farki

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.437
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar benim arabada geri viteste giderken ayagimi debrajdan çekince hic gaz vermeden çok güzel gidiyor ama 1. Viteste gazı ayarlayamazsam stop ediyor boyle olmasi normal mi yoksa bir problem mi var . araba reno clio 2001 model benzinli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jk6 -- 11 Aralık 2014; 23:54:05 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Öyle olmaması lazım. Belki her geri gittiğinizde motorun soğukl olduğu ana denk gelmiştir bu yüzden devir yüksektir gaz vermeden çok iyi geri geri gider. Ki bildiğim kadarıyla geride daha az gaz vererek gidiliyor biraz farkli.
  • yok motor soğukken değil herzaman öyle
  • İstisnası var mı bilmiyorum ama standart bir aile otomobilinde geri vitesin dişlileri 1. vitesle 2. vites arasında bir değerdedir. Yani geri vitesle çıkamadığınız dik bir yokuşu 1. vitesle çıkabilmeniz gerekir.
  • sürücü kursunda sürdüğüm araba 1. vitestede benim arabadaki geri vistes gibi gaz vermeden kolayca kalkıyodu benimki öyle kalkmıyo arabaya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jk6

    Arkadaşlar benim arabada geri viteste giderken ayagimi debrajdan çekince hic gaz vermeden çok güzel gidiyor ama 1. Viteste gazı ayarlayamazsam stop ediyor boyle olmasi normal mi yoksa bir problem mi var . araba reno clio 2001 model benzinli


    Olması gerekende bu değilmi zaten, kesinlikle 1.viteste çıkamadığınız yokuşu, geri viteste deneyerek çıkabilirsiniz, büyük ihtimalle çıkacaktır, çünkü geri dişli oranı 1. vitesten de büyüktür, çoğu araçta bu şekilde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi McManamann -- 12 Aralık 2014; 14:22:32 >
  • Geri vitesin torku daha yüksektir. Geri vites birinci vitesten daha yavaş bir vitestir haliyle daha az güce gereksinim duyar. Dişlilerin çapları birbirinden farklıdır.
  • 1990 Tofaş el kitabındaki vites dişli oranlarını yazıyorum.

    1. vites --- 3.667
    2. vites --- 2.1
    3. vites --- 1.361
    4. vites --- 1
    5. vites --- 0.881(Değer birin altına düştüğünde hızlanmaya etki etmez. Yakıt tasarrufu için kullanılır)
    Geri vites - 3.526

    Değerlere bakınca geri viteste kaldırmak 1. viteste kaldırmaktan biraz daha zordur. Bunun için tam yükte kaç derecelik rampara tırmanabildiğini de el kitabından aktarayım.

    1300 Serçe

    1. vites --- 29
    2. vites --- 15
    3. vites --- 8.5
    4. vites --- 5.5
    5. vites --- yok
    Geri vites - 28.5

    1600 Doğan-Şahin

    1. vites --- 39
    2. vites --- 20
    3. vites --- 13
    4. vites --- 9
    5. vites --- 6.5
    Geri vites - 38

    1600 Kartal

    1. vites --- 36
    2. vites --- 19
    3. vites --- 11
    4. vites --- 8
    5. vites --- 6.5
    Geri vites - 35




  • benim arabada geri visteste kaldırmak daha kolay arabasına göre değişiyodur belki dişli oranları
  • Dişli oranları arabaya göre değişir. Yenilerde farklı olabilir. Anadol ve Ford hakkında bilgim yok ama Renault 12 ile denedim ve Tofaş gibi. Deneme yaptığım rampada kuru asfaltta ayakkabı kayıyordu. 1. vitesle hızlanıp çıktım ama ilk sokaktan dönemesem araba rampada kesiliyordu. Rampa aşağı tek yön yola gece ters girdim. Ankara trafiği gece bitiyor.
  • geri vitese geçerken ses çıkarmasının ve dişli oranının farklı olmasından bi yana geri vites dişlisi düz dişlidir,normal vites dişlileri ise helis dişlidir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.Canky -- 13 Aralık 2014; 19:41:32 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.